Οικονομία

Πότε και πού θα φτάσει το μετρό με τις νέες επεκτάσεις

Πλώρη για την πρώτη από τις τρεις επεκτάσεις του Μετρό βάζει το Υπουργείο Υποδομών. Πρόκειται για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς, με τον σχετικό διαγωνισμό να προγραμματίζεται στις αρχές του φθινοπώρου.

Η νέα επέκταση θα καλύψει πυκνοκατοικημένες περιοχές της πρωτεύουσας όπως η Πετρούπολη, το Ιλίον και ο Δήμος Αγίων Αναργύρων - Καματερού.

Το νέο τμήμα θα έχει μήκος 4 χλμ., θα περιλαμβάνει 3 υπόγειους σταθμούς (ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ και ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ) και θα είναι συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ. Το κόστος του έργου θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Η δεύτερη αφορά την επέκταση του Μετρό προς Γλυφάδα. Η επέκταση προς Γλυφάδα προβλέπει την κατασκευή τριών νέων σταθμών, δύο εκ των οποίων θα βρίσκονται επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης και ο τρίτος τερματικός σταθμός στην εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου. 

Και η τρίτη, η επέκταση προς Καλλιθέα, όπου προβλέπεται η κατασκευή 4 σταθμών, με τον τερματικό σταθμό να βρίσκεται στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Όσον αφορά τις επεκτάσεις της Γραμμής 4, όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, μελετάται η πρώτη επέκταση από το Γουδή μέχρι το Μαρούσι. Σε αυτήν την επέκταση έχουν ολοκληρωθεί οι γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες και σύντομα θα προχωρήσουν και οι υπόλοιπες μελέτες. Η επέκταση αυτή θα φτάσει μέχρι την Εθνική Οδό στο ύψος της Λυκόβρυσης και θα διαθέτει 11 σταθμούς. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε 1,3 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, μελετάται και η επέκταση της γραμμής 4 από το Άλσος Βεΐκου προς Πετρούπολη. Η γραμμή αυτή θα περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως τα Πευκάκια, η Νέα Φιλαδέλφεια και οι Άγιοι Ανάργυροι. 

Ολοκληρώνεται τέλος καλοκαιριού η επέκταση της Γραμμής 3

Στο τέλος του καλοκαιριού αναμένεται να ολοκληρωθεί η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό "Αγία Μαρίνα-Πειραιά.

Το έργο περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο).

Ήδη, έχουν παραδοθεί προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 σταθμοί "Αγία Βαρβάρα", "Κορυδαλλός" και "Νίκαια" και απομένουν οι τρεις σταθμοί: "Μανιάτικα", "Πειραιάς" και "Δημοτικό Θέατρο".

Με την πλήρη παράδοση της γραμμής 3, στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Με την ολοκλήρωση των έργων η διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι τον Διεθνή Αερολιμένα της χώρας, θα διαρκεί 45-50 λεπτά, αλλάζοντας τη μορφή του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, ενώ υπολογίζεται ότι θα συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφορίας στους δρόμους της πόλης κατά 20.000 αυτοκίνητα. 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Έτοιμο να σπάσει το ουκρανικό μέτωπο-Forbes : Οι πανικόβλητοι Ουκρανοί διοικητές αναπτύσσουν ανεκπαίδευτες ταξιαρχίες στην μάχη

Η κατάσταση μέσα και γύρω από το Οχερέτινο και την Νοβομπαχμούτοβα είναι τραγική ενώ ρωσική 90η Τεθωρακισμένη μεραρχία...