Οικονομία

Ποια αεροπορική εταιρεία πλούτισε παρά την πανδημία και δεν απέλυσε κανέναν;

Πρόκειται για τον Τόμας Φλορ της VistaJet Group Holding Ltd., ο οποίος έλαβε μια τολμηρή απόφαση που αποδείχτηκε σωστή. Ο όμιλός του διαθέτει ένα στόλο 115 αεροσκαφών, και η εταιρεία του επέστρεψε στο 85% της κυκλοφορίας σε επίπεδα προ πανδημίας.

Μεγάλο μέρος της πρόσφατης ζήτησης προήλθε από νέους πελάτες – κυρίως επιχειρηματίες και στελέχη που αναζητούν εναλλακτικές λύσεις των αερογραμμών. Χωρίς σαφή ανάκαμψη για τις εμπορικές αεροπορικές εταιρείες, ο Φλορ είπε ότι η VistaJet θα αξιοποιήσει την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση και τη ζήτηση για ευελιξία και μεγαλύτερη φυσική απόσταση που προσφέρουν τα ιδιωτικά αεροσκάφη.

Ο Φλορ ίδρυσε την εταιρεία το 2004 με μόλις τρία αεροσκάφη. Εξακολουθεί να κατέχει περισσότερο από το 80% μιας εταιρείας που το 2017 είχε κεφάλαια της τάξης των 2,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ο Ελβετός δισεκατομμυριούχος πέρασε τους πρώτους μήνες της πανδημίας στις Άλπεις, διευθύνοντας τις επιχειρήσεις του από ένασαλέ. Σε τηλεφωνική συνέντευξη από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, συζήτησε το μέλλον της αεροπορίας, την απάντηση της VistaJet στην πανδημία και τη δική του εμπειρία κατά το lockdown.

Ο ίδιος απαντά ότι αυτοί που χρησιμοποιούν την VistaJet είναι επιχειρηματίες και όχι μόνο που θέλουν να ταξιδέψουν με ασφάλεια. «Οι άνθρωποι θέλουν να συνεχίσουν και μετακινούνται αλλά θέλουν να μοιράζονται την καμπίνα αεροσκάφους με λίγα άτομα που γνωρίζουν καλά». 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πώς διατηρείτε τους επιβάτες σας ασφαλείς; Ο Φλορ εξηγεί: «Δεν υπάρχει πλέον χειραψία, καμία άλλη φυσική επαφή. Φοράμε μάσκες προσώπου. Ο πελάτης έχει την επιλογή αν θέλει μια κανονική εξυπηρέτηση που σημαίνει ότι το φαγητό σερβίρεται ή δεν σερβίρεται, ή αν επιθυμεί να αυτοεξυπηρετηθεί, όπου όλα είναι προσυσκευασμένα και αποστειρωμένα».

Ποιο είναι το επιχειρηματικό μοντέλο της VistaJet; «Προσπαθούμε να πετύχουμε ένα χαμηλό κόστος» λέει ο Φλορ.

Ποιες διαδρομές  είναι οι πιο δημοφιλείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας; «Η πιο δημοφιλής πτήση είναι από τη Βόρεια Αμερική προς την Ασία, προς την Κίνα ή προς την Ινδία ή ίσως τη Νοτιοανατολική Ασία με ενδιάμεσο σταθμό για ανεφοδιασμό στο Άνκορατζ».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ