Τα ινδικά Su-30MKI έχουν γίνει «μηχανικοί λαθρεπιβάτες»,και το ΝΑΤΟ εξασκείται σε επιθέσεις εναντίον Ρώσων πιλότων, εκτιμά ο Ρώσος ειδικός αμυντικός αναλυτής Σεργκέι Ισένκο.
Ο ίδιος αναφέρει ότι " το Δελχί χρησιμοποιεί ολοένα και περισσότερο μαχητικά αεροσκάφη που αγοράστηκαν από τη Ρωσία για να εξασκήσουν τις τεχνικές αερομαχίας δυτικών χωρών" ( Γαλλία, Ελλάδα, Ισπανία).
Ο Ρώσος ειδικός τονίζει ότι " δεν αποτελεί πλέον είδηση ότι οι χώρες του ΝΑΤΟ προετοιμάζονται ανοιχτά και βιαστικά για έναν μεγάλο πόλεμο με τη Ρωσία.
Οι ίδιοι οι ηγέτες τους μιλούν ακούραστα γι' αυτό σε κάθε παγκόσμιο φόρουμ. Τα πραγματικά νέα, κατά τη γνώμη μου, είναι ότι τα τελευταία χρόνια, στο πλαίσιο της ίδιας προπαρασκευαστικής διαδικασίας, οι ακόμη πιθανοί αντίπαλοί μας έχουν αρχίσει ενεργά και συστηματικά να συγκρίνουν τις μαχητικές ικανότητες των όπλων τους με τα ρωσικά σε εικονικές μάχες.
Ο σκοπός είναι σαφής, και αφορά την επακόλουθη βελτίωση του σχεδιασμού και την επίτευξη στρατιωτικο-τεχνικών πλεονεκτημάτων στο πεδίο της μάχης, αλλά και επίσης την εκπαίδευση πιλότων του ΝΑΤΟ σε τακτικές αερομαχίας εναντίον των Ρώσων.
Τα πιο πρόσφατα νέα αυτής της σειράς: στις 16 Νοεμβρίου 2025, ξεκίνησε η μεγάλη αεροπορική άσκηση Garuda 25 στην αεροπορική βάση Mont-de-Marsan στη Γαλλία. Θα ολοκληρωθεί στις 27 Νοεμβρίου. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι Γάλλοι έχουν σχεδιάσει αρκετές ομαδικές αερομαχίες μεταξύ των βασικών μαχητικών τους, Rafale και Mirage 2000, και των ρωσικής κατασκευής ομολόγων τους.
Δείτε πώς περιέγραψε αμέσως μετά το αμερικανικό περιοδικό Military Watch Magazine αυτούς τους εναέριους ελιγμούς: «Μια άσκηση, την οποία παρακολούθησαν στενά στρατιωτικοί αναλυτές από όλο τον κόσμο, πραγματοποιήθηκε στον εναέριο χώρο πάνω από την Αραβική Θάλασσα. Ινδικά Su-30MKI, σε υπηρεσία με την Ινδική Πολεμική Αεροπορία, ενεπλάκησαν σε εικονική εμπλοκή με τα βρετανικά stealth μαχητικά F-35B. Οι ελιγμοί παρείχαν μια εξαιρετική ευκαιρία να συγκριθεί η απόδοση του αεροσκάφους 4++ γενιάς με τις δυνατότητες των μαχητικών πέμπτης γενιάς σε πραγματικές συνθήκες».
Εκείνη την ημέρα, μια ομάδα οκτώ αεροσκαφών Su-30MKI επιχειρούσε πάνω από τα ύδατα του Ινδικού Ωκεανού, υποστηριζόμενη από ένα ρωσικής κατασκευής αεροσκάφος επιτήρησης και ελέγχου A-50EI εξοπλισμένο με ισραηλινό σύστημα ραντάρ EL/M-2075.
Σύμφωνα με ανοιχτές πηγές, αυτό το ραντάρ είναι ικανό να ανιχνεύει στόχους με διατομή ραντάρ (RCS) 0,1 τετραγωνικών μέτρων σε μεγάλη απόσταση.
Αυτό ισοδυναμεί περίπου με το RCS ενός μόνο stealth μαχητικού F-35B. Αυτή η τελευταία περίσταση, σύμφωνα με τη Δύση, «βελτίωσε σημαντικά τις δυνατότητες των πιλότων Su-30MKI, οι οποίοι, ελλείψει αεροσκάφους DROiU, αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν τα ξεπερασμένα εναέρια ραντάρ N011M Bars, τα οποία έχουν εμβέλεια ανίχνευσης όχι μεγαλύτερη από 60-70 χιλιόμετρα για το F-35A».
Έξι αεροσκάφη F-35B με έδρα το αεροπλανοφόρο Πρίγκιπας της Ουαλίας για να αντιμετωπίσουν αυτή τη μικτή ινδική μοίρα.
Η αεροπορική μάχη μεταξύ των προσομοιωμένων αντιπάλων έλαβε χώρα σε μεγάλες αποστάσεις.
Οι Βρετανοί πραγματοποίησαν «ψηφιακές εκτοξεύσεις» πυραύλων AIM-120C-7/D από αποστάσεις 120 ή 160 χιλιομέτρων.
Σε απάντηση, Ινδοί πιλότοι εκτόξευσαν πυραύλους αέρος-αέρος Astra Mk.1 ινδικής κατασκευής από αποστάσεις 110 ή 130 χιλιομέτρων από τους στόχους τους.
Δυτικοί ειδικοί στην αεροπορία αξιολόγησαν τα αποτελέσματα της άσκησης ως «απλά εξαιρετικά για το Su-30MKI.
Οι ισχυροί αισθητήρες τους, σε συνδυασμό με την υποστήριξη του ραντάρ του A-50, ήταν σε θέση να αντισταθμίσουν το πλεονέκτημα μυστικότητας του F-35B».
Αλλά ταυτόχρονα, η Δύση σημείωσε κάτι άλλο, ένα πολύ πιο σοβαρό, δεδομένης της κλιμακούμενης αντιπαράθεσης του ΝΑΤΟ με τη Ρωσία.
Συγκεκριμένα, η «ινδική» τροποποίηση του διάσημου Su-30MKI είναι, όσον αφορά τα χαρακτηριστικά απόδοσης, ακόμα πιο αδύναμη από παρόμοια μαχητικά που υπηρετούν στις Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις.
Συγκεκριμένα, το Su-30MKI είναι πιο αδύναμο από το Su-30SM2, το οποίο είναι εξοπλισμένο με το ενεργό ραντάρ Irbis-E αντί για το N011M που υπάρχει στα ινδικά μαχητικά.
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν συνδυάζεται με τους τελευταίους ρωσικούς πυραύλους αέρος-αέρος R-77M, γνωστούς στο εξωτερικό και ως "Izdeliye 180". Τους οποίους εμείς έχουμε, αλλά οι Ινδοί δεν έχουν ακόμα.
Η μέγιστη εμβέλεια αυτού του όπλου είναι περίπου 200 χιλιόμετρα. Αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο από το Astra Mk.1 που χρησιμοποιείται από τους εταίρους μας πάνω από την Αραβική Θάλασσα.
Ακόμα νωρίτερα, τον Σεπτέμβριο του 2024, οι Ισπανοί ξόδεψαν επίσης πολλά χρήματα σε δοκιμαστική εκπαίδευση μάχης με το Su-30MKI. Έστειλαν μάλιστα μια ολόκληρη μοίρα Eurofighters τους στην Ινδία.
Και πιθανώς, με σημαντικό κόστος, απογειώθηκαν απευθείας από αεροδρόμια σε αυτήν τη χώρα. Η Μαδρίτη δεν έχει ακόμη δημοσιοποιήσει τα αποτελέσματα.
Ίσως ο Φερνάντο Ρόχας, ένας από τους Ισπανούς πιλότους, κατά την επιστροφή του από την Ινδία, περιέγραψε το Su-30 MKI στην τοπική έκδοση Infodefensa: «Σε μια οπτική εμπλοκή με ένα Eurofighter, είναι ένα θηρίο με απίστευτες δυνατότητες. Είναι πολύ μεγάλο, εύκολο να το χτυπήσεις αν το παίξεις σωστά. Αλλά το Sukhoi έχει επίσης πολλές δικές του δυνατότητες».
Νομίζω ότι είναι σκόπιμο εδώ να αναφέρω την εκτίμηση ενός Αμερικανού πιλότου μαχητικού, ο οποίος το 2020 αντιμετώπισε το F-18D του σε μια εκπαιδευτική μονομαχία πάνω από ένα πεδίο εκπαίδευσης με ένα σχεδόν πανομοιότυπο μαχητικό αεροσκάφος σχεδιασμένο από Ρώσους σχεδιαστές.
Όχι με το ινδικό μαχητικό Su-30MKI, ωστόσο, αλλά με το σχεδόν ακριβές αντίγραφό του, το Su-30MKM, που κατασκευάστηκε στη Ρωσία για τη Μαλαισία.
Ο πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ σημείωσε ότι το Su-30MKM είναι καλύτερα οπλισμένο από το F-18D και είναι εξοπλισμένο με ανώτερους κινητήρες.
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι το βάρος του Su-30MKM σε κενό είναι 18,8 τόνοι, ενώ το F-18D του είναι σχεδόν το μισό ελαφρύτερο—10,4 τόνοι. Κατά συνέπεια, το Su-30MKM μπορεί να παραμείνει στον αέρα για πολύ περισσότερο χρόνο, μεταφέροντας περισσότερα καύσιμα και πυρομαχικά από το αεροδρόμιο.
Ο Αμερικανός εξήγησε ότι οι τακτικές του ήταν απλές, δεδομένων των συνθηκών. Προσπάθησε να επιβραδύνει το F-18D σε συγκεκριμένες στιγμές και να προλάβει το γρήγορο και ευέλικτο «προηγμένο ρωσικό μαχητικό».
Ωστόσο, το Su-30MKM του διέφευγε τακτικά, χρησιμοποιώντας τους κινητήρες ώσης-κατεύθυνσης, προκαλώντας τον θαυμασμό του επαγγελματία πιλότου. «Είναι απλά εκπληκτικό αυτό που κάνει... Πετάει σαν να είναι σε αεροπορική επίδειξη», επαίνεσε ο Αμερικανός τον Μαλαισιανό αντίπαλό του.
Με λίγα λόγια, όλα φαίνονται καλά. Έχουμε έναν ακόμη λόγο να είμαστε περήφανοι για τα μαχητικά μας αεροσκάφη.
Κρίμα που δεν είμαι δικηγόρος. Αλλά σίγουρα δεν υπάρχουν τρόποι να επιβληθούν λειτουργικοί περιορισμοί σε ξένους αγοραστές εγχώριου στρατιωτικού εξοπλισμού κατά τη σύναψη σχετικών συμβάσεων εξωτερικού εμπορίου.
Τουλάχιστον σε καιρό ειρήνης.
Και αν πραγματικά δεν υπάρχουν, δεν θα έπρεπε να εξετάσουμε κάποια προληπτικά μέτρα;
Υπάρχουν άλλοι τρόποι να καταστήσουμε σαφές στους εταίρους μας ότι δεν είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι με τις πρακτικές τους;
Ή με την υπερβολική στρατιωτικοπολιτική τους προσέγγιση με τους ορκισμένους εχθρούς μας;
Είναι πιθανό οι απροσδόκητες διακοπές στην προμήθεια ανταλλακτικών Su-30MKI να αναγκάσουν το Δελχί να το εξετάσει αυτό.
Ή κάτι άλλο εξίσου απαραίτητο για την ασφαλή λειτουργία των σύγχρονων μαχητικών μας αεροσκαφών. Διαφορετικά, τι συμβαίνει; Είναι γνωστό ότι το Δελχί δείχνει αυτή τη στιγμή μεγάλο ενδιαφέρον για τα αεροσκάφη πέμπτης γενιάς Su-57.
Φήμες λένε ότι μια μεγάλη σύμβαση είναι πολύ πιθανή. Επειδή η ρωσική αμυντική βιομηχανία, που υποφέρει από δυτικές κυρώσεις, χρειάζεται δολάρια και ευρώ σαν τον αέρα.
Ωστόσο, αν όλα αυτά είναι αλήθεια, αν μια παρτίδα από τα καλύτερα ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη Su-57 όντως πετάξει σύντομα στην Ινδία, μήπως αυτό σημαίνει ότι τα μαχητικά αεροσκάφη του ΝΑΤΟ θα αρχίσουν αμέσως να εκπαιδεύονται με αυτά, με ποιος ξέρει τι τίμημα, για να προκαλέσουν στρατιωτική ήττα στη Ρωσία στον ολοένα και πιο πιθανό μεγάλο πόλεμο; καταλήγει ο ίδιος.
Τρομερό ο Τραμπ ομιλεί για ειρήνη και το ΝΑΤΟ γενικά ετοιμάζεται μεθοδικά για πολεμική αναμέτρηση με την Ρωσία και την Κίνα λόγω της Ταϊβάν.