ρωσικά Ka-52 και Mi-28N
Ρωσία

Σύγκριση μειονεκτημάτων μεταξύ των ρωσικών Ka-52 και Mi-28 ελικοπτέρων (Εικόνες)

Ο δημοσιογράφος Yulyush Sabak της Defense24, αφιέρωσε μία ξεχωριστή δημοσίευση συγκρίνοντας τα χαρακτηριστικά των ρωσικών επιθετικών ελικοπτέρων Mi-28N και Ka-52. Πριν τον πόλεμο, οι ίδιοι οι Ρώσοι σύγκριναν τα δύο αυτά μοντέλα, αλλά οι μάχες στην Ουκρανία έδειξαν κάτι άλλο. Στην πράξη αυτά τα δύο ελικόπτερα συνεργάζονται, αφού το ένα αλληλοσυμπληρώνει τις δυνατότητες του άλλου. 

Βάση δυτικών αναφορών όμως και συγκεκριμένα της σελίδας Oryx, οι Ουκρανοί φαίνεται πως έχουν καταρρίψει 27 μονάδες Ka-52 και μόνο 11 μονάδες Mi-28. Τα νούμερα αυτά έχουν καταγραφεί από την σελίδα Oryx, η οποία δηλώνει πως συμπεριλαμβάνει μόνο απώλειες που επιβεβαιώνονται με σχετικό υλικό. Οι Ουκρανοί έτσι υποθέτουν πως ο πραγματικός αριθμός είναι αρκετά μεγαλύτερος.

Παράλληλα, ο συγγραφέας της δημοσίευσης σημειώνει πως αυτά τα δύο ελικόπτερα έχουν ένα κοινό στοιχείο: τον κινητήρα VK-2500. Ωστόσο υπάρχουν πολλές διαφορές στην αεροδυναμική, στον σχεδιασμό και σε άλλα χαρακτηριστικά.

Τα Μειονεκτήματα του Ka-52

Για παράδειγμα το Ka-52 επιδεικνύει καλύτερη ευκινησία σε υψηλά υψόμετρα και όταν εκτελεί κάθετους ελιγμούς. Το ελικόπτερο φαίνεται πως έρχεται με πιο προηγμένα αμυντικά σύστημα που το προστατεύουν εναντίον αντιαεροπορικών πυραύλων, ωστόσο τα συστήματα αυτά φαίνεται πως απευθύνονται μόνο σε συγκεκριμένους τύπους εχθρικών όπλων (αυτά που πλοηγούνται μέσω ραντάρ).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η κατάσταση με το ενσωματωμένο όπλο 2A42 έχει και αυτή τα μειονεκτήματά της. Τα πυρομαχικά αρκούν για 460 βολές, ωστόσο η γωνία πυρός είναι περιορισμένη στις 12 μοίρες κάθετα (πάνω και κάτω) και στις 30 μοίρες οριζόντια (αριστερά και δεξιά). Έτσι, σύμφωνα με τους Ουκρανούς, εάν ο στόχος είναι εκτός της γωνιάς εκτόξευσης, όλο το ελικόπτερο πρέπει να στρίψει για τον στοχεύσει.

Επίσης, ο Ουκρανός αναφέρει πως δεν έχει επιβεβαιωθεί εάν οι Ρώσοι πιλότοι χρησιμοποίησαν έστω μία φορά τα εκτινασσόμενα καθίσματα του ελικοπτέρου, τα οποία η Ρωσία προωθεί σε μεγάλο βαθμό.

Το Mi-28 Αντέχει Περισσότερο Αλλά Έχει και Αυτό τα Προβλήματα του

Το Mi-28 φαίνεται πως έχει καλύτερη ταχύτητα πτήσης, ωστόσο είναι βαρύτερο οπότε επηρεάζεται περισσότερο από την δύναμη και την κατεύθυνση του αέρα. Ένα άλλο πρόβλημα του ελικοπτέρου σύμφωνα με τον Ουκρανό είναι πως οι χειρισμοί του αεροσκάφους και του όπλου είναι χωρισμένοι μεταξύ του διμελούς πληρώματος. Αυτό σημαίνει πως εάν σκοτωθεί ο πιλότος, το αεροσκάφος θα καταρριφθεί μαζί με τον χειριστή μέσα.

Τα πυρομαχικά του 2A42 μετρούν 250 βολές, αλλά τουλάχιστον υπάρχει γωνία πυρός 220 μοιρών.

Βάση των δεδομένων αυτών, οι Ρώσοι δικαιολογημένα χρησιμοποιούν το Mi-28 πρώτο στην μάχη, καθαρίζοντας τον δρόμο και μετά στέλνουν το οπλικά ισχυρότερο Ka-52. 

GALLERY

Ρωσικό Ka-52
Kamov Ka-52 Alligator
Kamov Ka-52 Alligator
Kamov Ka-52 Alligator
Kamov Ka-52 Alligator
Kamov Ka-52 Alligator
Kamov Ka-52 Alligator
Kamov Ka-52 Alligator
Kamov Ka-52 Alligator
Kamov Ka-52 Alligator
Mi-28
Mi-28
Mi-28
Mi-28
Mi-28
Mi-28
Mi-28
Mi-28
Mi-28
Mi-28
ρωσικά Ka-52 και Mi-28N
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Βίντεο του ΓΕΕΘΑ με τα “βατράχια μας” ως απάντηση στο παραμύθι των γειτόνων “θα έρθουμε ένα βράδυ ξαφνικά” και στους Τούρκους “ψαράδες” του Αιγαίου

Στις 18 Ιουλίου 2024 αναφέρθηκε η παρουσία Εξήντα Τούρκων ψαράδων στο Αιγαίο με 5 από αυτούς γύηρω από την Ζουράφα-Οι...