Παγκοσμιοποίηση

Πώς η Τουρκία απομακρύνεται από τη Δύση μέσω στρατηγικής αυτονομίας και διασύνδεσης με "Δρόμο του μεταξιού"

"Η τελευταία κατάσταση στη στρατηγική σύνδεσης Ανατολής-Δύσης της Τουρκίας: Είμαστε αισιόδοξοι!", είναι ο τίτλος άρθρου τουρκικού ΜΜΕ του οποίου τα κυριότερα σημεία είναι τα ακόλουθα: 

"Το αεροδρόμιο Zangilan, το δεύτερο αεροδρόμιο που κατασκευάστηκε στα εδάφη που απελευθερώθηκαν από την αρμενική κατοχή μετά τον πόλεμο των 44 ημερών, εγκαινιάστηκε πρόσφατα.

Το γεγονός ότι ο Πρόεδρος Ερντογάν παρευρέθηκε στην τελετή μετά από πρόσκληση του Προέδρου Αλίεφ, φυσικά, δεν εξέπληξε κανέναν λαμβάνοντας υπόψη τον δεσμό Τουρκίας-Αζερμπαϊτζάν, την αδελφότητα, ενός έθνους σε δύο κράτη.

Η σημασία της υποστήριξης που έδωσε η Τουρκία στο Αζερμπαϊτζάν στον πόλεμο του Καραμπάχ, είναι γνωστή και η Άγκυρα είναι ένας από τους παράγοντες που επιθυμούν περισσότερο την διάνοιξη του Διαδρόμου  "Zangezur"

Καλά νέα για τον διάδρομο του "Zangezur"

Η κοινή γνώμη των παρατηρητών είναι ότι η εικόνα που δίνουν ο Αλίεφ και ο Ερντογάν στο Ζανγκιλάν είναι καλά νέα για τον Διάδρομο του Ζανγκεζούρ.

Ο πρεσβευτής του Αζερμπαϊτζάν στην Άγκυρα, κ. Mammadov, δήλωσε στον Τύπο: «Αυτό το αεροδρόμιο, που βρίσκεται στην οικονομική περιοχή του Ανατολικού Zangezur και κατασκευάστηκε στο Zangilan, όπου θα διέρχονται στρατηγικά σημαντικοί δρόμοι και σιδηρόδρομοι και  θα παίξει σημαντικό ρόλο στην επιτυχή κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της περιοχής στο μέλλον».

Φυσικά, η εικόνα που δίνεται στο Zangilan έχει ένα μήνυμα για πολλούς αποδέκτες.

Δείχνει ότι το Μπακού και η Άγκυρα έχουν δεσμευτεί στη συνεργασία για τη σταθερότητα της περιοχής και τον έλεγχο των υποδομών ζωτικής σημασίας. Τα νεύρα είναι πιθανότατα ψηλά κάπου στις Βρυξέλλες γιατί η εικόνα που δίνεται στο Zangilan, αφορά  στην πραγματικότητα την Τουρκία.

Η ιδέα της στρατηγικής αυτονομίας

Η Τουρκία παίζει το ρόλο του μεσολαβητή-διευκολυντή στις κρίσεις στο κοντινό και το μακρινό της περιβάλλον εδώ και πολύ καιρό, και δεδομένου ότι θεωρείται ότι διαδραματίζει αποτελεσματικά αυτόν τον ρόλο.

Είναι σαφές ότι η Άγκυρα έχει πολλούς στόχους με τη διπλωματία της για την ειρήνη και την επίλυση συγκρούσεων.

Καταρχάς, η Άγκυρα δηλώνει ότι η περιφερειακή ειρήνη και σταθερότητα είναι προς το συμφέρον όλων και πρέπει να υποστηριχθεί. Ωστόσο, δεν πρέπει να λησμονείται ότι εκτός από αυτόν τον γενικό σκοπό, ένας από τους στόχους της Τουρκίας είναι να ενισχύσει τη στρατηγική σύνδεσης που έχει θεσπίσει εδώ και λίγο καιρό.

Οι στρατηγικές σύνδεσης είναι στρατηγικές που δίνουν σημασία τόσο οι παραδοσιακές  όσο και οι σύγχρονες γεωπολιτικές προσεγγίσεις.

Περιλαμβάνει όχι μόνο τη διατήρηση υπό έλεγχο των σημαντικών σημείων σύνδεσης (διόδους, κανάλια, υδάτινες γραμμές, σήραγγες, σιδηρόδρομοι, αεροπορικά και θαλάσσια λιμάνια, εγκαταστάσεις αποθήκευσης, καλώδια και αγωγοί κ.λπ.), αλλά  και ανάπτυξη τομέων και φιλιών που θα αυξήσουν τη λειτουργία αυτών.

Τελικά, ο έλεγχος παύει να είναι απλώς μια αντανάκλαση της στρατιωτικής-οικονομικής ισχύος.

Για το λόγο αυτό, η Τουρκία ακολουθεί εδώ και πολύ καιρό τη στρατηγική σύνδεσης της, με την ιδέα της στρατηγικής αυτονομίας που έχει υιοθετήσει στην εξωτερική της πολιτική.

Ο νέος Ψυχρός Πόλεμος είναι η σημερινή πραγματικότητα, ακόμα κι αν δεν είναι επιθυμητός από κανέναν. Τα μέρη περιγράφουν αυτήν την πραγματικότητα με λιγότερο τρομακτικούς όρους, όπως στρατηγικός ανταγωνισμός ή μεγάλη μάχη εξουσίας, αλλά στην πραγματικότητα οραματίζονται ένα μέλλον όπου η συνεργασία μεταξύ των μεγάλων δυνάμεων είναι περιορισμένη και μόνο η ζωή δίπλα-δίπλα είναι δυνατή σύμφωνα με το καλό σενάριο.

Εδώ αντιμετωπίζουμε δύο είδη προβλημάτων:

Πρώτον, δεν ξέρουμε πόσο θα περιορίσει το σενάριο ταυτό τη συμπεριφορά των μεγάλων δυνάμεων. Φυσικά, οι μεγάλες δυνάμεις είναι εκείνες που έχουν πολλά να χάσουν, επομένως δεν μπορούμε να περιμένουμε ότι θα πηδήξουν γρήγορα στην αγκαλιά μιας καταστροφής όπλων μαζικής καταστροφής ή θα ανυπομονούν να πυροβολήσουν η μία την άλλη σε μια καυτή σύγκρουση.

Αλλά αυτό, εκτός από την αποτροπή και τη μεγιστοποίηση της δικής τους σφαίρας επιρροής, θα δημιουργήσει ένα μέλλον στο οποίο θα αποδίδουν την υποστήριξή τους στους συμμάχους τους στην πόλωση, ώστε να μην συμβιβάζονται ο ένας με τους στόχους του άλλου.

Δεύτερον, εάν η συνεργασία των μεγάλων δυνάμεων έχει φτάσει στο τέλος της, εναπόκειται στην πρωτοβουλία των περιφερειακών δυνάμεων να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες και μικρές κρίσεις στη μέση, και πρέπει να το κάνουν σε ένα περιβάλλον αυξημένης πόλωσης. 

Η Τουρκία δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος στον ανταγωνισμό των μεγάλων δυνάμεων που αύξησε την πόλωση μεταξύ ομάδων αντίπαλων χωρών κατά τη νέα περίοδο του Ψυχρού Πολέμου, και είναι μια χώρα που υποστηρίζει ότι είναι δυνατός ένας τρίτος δρόμος, ο οποίος περιλαμβάνει μια πολιτική ισορροπίας και μια προβλεπτική  διπλωματία, όπου  στο τέλος αυτού του δρόμου είναι η πολιτική της στρατηγικής αυτονομίας.

Το θέμα της στρατηγικής αυτονομίας έχει πολλούς πυλώνες

Ένας από τους πιο σημαντικούς πυλώνες του απαιτεί την ύπαρξη της απαραίτητης στρατιωτικής, οικονομικής ισχύος και πολιτικής αποφασιστικότητας για τον έλεγχο των κρίσιμων γραμμών σύνδεσης, αλλά η στρατηγική αυτονομία δεν είναι μια απλή και ωμή κατανόηση της κυριαρχίας.

Ως εκ τούτου, αν και μπορεί να φαίνεται σαν αντίφαση με την πρώτη ματιά, περιλαμβάνει επίσης την ιδέα της διαφοροποίησης των σχέσεων, της θεσμοθέτησης των συνδέσεων σε αμοιβαίες και κερδοφόρες εξαρτήσεις και της διαμόρφωσης ενός λειτουργικού δικτύου συνεργασίας που λειτουργεί σε περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο.

Ήδη εδώ και αρκετό καιρό, η Τουρκία προσπαθεί να διατηρήσει τις σχέσεις της με χώρες σε διάφορες περιοχές όπως η Ασία, η Μέση Ανατολή, η Λατινική Αμερική, η Αφρική ή η Ευρώπη, διαφοροποιώντας τις όσο το δυνατόν περισσότερο, προσπαθώντας έτσι να δημιουργήσει ένα είδος αντίδοτου κατά της πολωτική ατμόσφαιρα που μπορεί να εμφανιστεί σήμερα και στο μέλλον.

Πράγματι, τα αποτελέσματα της διαμεσολάβησης και των προσπαθειών οικοδόμησης εμπιστοσύνης στο μοντέλο του Grain Corridor έδωσαν στην Τουρκία το κουράγιο να ακολουθήσει τον τρίτο δρόμο της επεκτείνοντάς την περαιτέρω και κατέστησαν την Τουρκία μια προσεκτικά παρατηρούμενη χώρα για περιφερειακούς παράγοντες που παλεύουν με τις αβεβαιότητες του μέλλοντος.

Η Τουρκία μπορεί να διαδραματίσει γέφυρα στο εμπόριο μεταξύ Ευρώπης και Ευρασίας και σε πολλούς άλλους τομείς με τις διπλωματικές της ευκαιρίες χρησιμοποιώντας τη σημαντική γεωγραφική της θέση.

Η αναλογία ενός μοντέλου, μιας γέφυρας κ.λπ., δεν είναι καινούργια. Ωστόσο, οι στρατηγικές που ακολουθεί σήμερα η Άγκυρα, λέγοντας ότι ο τρίτος δρόμος είναι εφικτός, δεν δημιουργήθηκαν από τις πρωτοβουλίες των μεγάλων δυνάμεων, αλλά αντιθέτως, είναι ένα μοντέλο εντελώς τουρκικό και προσανατολισμένο στην Τουρκία , μακριά από παλιές ιδεολογίες και  την ανούσια αντίθεση Δυτικών-Άλλων.

Στρατηγική σύνδεσης

Η στρατηγική συνδεσιμότητας είναι μια πολυεπίπεδη έννοια που ισχυρίζεται ότι σε ένα περιβάλλον που κυριαρχείται από γεωπολιτικό ανταγωνισμό, θα προκύψουν ορισμένες οικονομικές ευκαιρίες μαζί με στρατηγικές προκλήσεις.

 Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, η περίφημη πρωτοβουλία One Belt One Road που αναπτύχθηκε από τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας το 2013 (Belt and Road Initiative: BRI), ήταν κάτι περισσότερο από μια στρατηγική ελέγχου περιοχής για το Πεκίνο, ήταν μια στρατηγική για να γίνει ο έλεγχος σχεδόν αόρατος, αναπτύσσοντας ιδιαίτερες και όμορφες σχέσεις με αυτές τις περιοχές επαφής μέσω της αλυσίδας προσφοράς-ζήτησης Ανατολής-Δύσης/Δύσης-Ανατολής, μέσω διασυνδεδεμένων σημείων.

Ομοίως, η Ινδία, η Ιαπωνία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Νότια Κορέα και οι χώρες της ASEAN έχουν αναπτύξει τις δικές τους στρατηγικές συνδεσιμότητας για να ανταποκριθούν στις στρατηγικές σύνδεσης τόσο της Κίνας όσο και της ΕΕ. 

Σήμερα, σχεδόν όλοι προσπαθούν να διατηρήσουν τα σημεία συνδεδεμένα μεταξύ τους στον χάρτη με  δρόμους, καλώδια και αγωγούς στον δικό τους άξονά χάρη στις σχεδόν παγκόσμιες, ευέλικτεςεπί μέρους συνεργασίες τους.

Ωστόσο, δεν μπορούν όλοι να χρησιμοποιούν διαφορετικές διπλωματικές πλατφόρμες με την ίδια ευελιξία και αποτελεσματικότητα. επειδή οι συνομιλητές δεν είναι απολύτως βέβαιοι ότι οι φορείς μπορούν να αναπτύξουν αρκετή στρατηγική αυτονομία για να ακολουθήσουν με επιτυχία τη στρατηγική συνδεσιμότητας.

Γι' αυτό οι συναντήσεις και οι σύνοδοι κορυφής μετατρέπονται σε κενές πλατφόρμες ομιλίας. Η Τουρκία είναι μια εξαίρεση που μπόρεσε να ξεφύγει από αυτή την κενή συζήτηση.

Στόχος η δημιουργία σταθερών χώρων

Όπως είναι γνωστό, η Τουρκία επενδύει εδώ και λίγο καιρό σε υποδομές ζωτικής σημασίας στη χώρα και τις γειτονικές χώρες. Αυτή η επένδυση συνεχίζεται σε διαφορετικές περιοχές ταυτόχρονα, αλλά ειδικά η γεωγραφία του Νοτίου Καυκάσου αποτελεί τομέα προτεραιότητας όταν λαμβάνονται υπόψη οι ευκαιρίες που δημιουργήθηκαν από το status quo μετά τον πόλεμο των 44 ημερών.

Με αυτόν τον τρόπο, η Άγκυρα στοχεύει να ενισχύσει τη συνδεσιμότητα σε όλη την Ευρασία.

Ένας άλλος στόχος για την Τουρκία, είναι η δημιουργία άμεσης σύνδεσης με την Κίνα, η οποία βρίσκεται στο ανατολικότερο τμήμα της ευρασιατικής γεωγραφίας, χρησιμοποιώντας τον Κεντρικό Διάδρομο, γνωστό ως Trans-Caspian-East-West-Central Corridor Initiative, μέσω των  συνδέσεων που θα δημιουργηθούν στον Καύκασο και την Κεντρική Ασία.

Το όνειρο της Άγκυρας για το έργο της εμπορικής διαδρομής του Μεσαίου Διαδρόμου στοχεύει να συνδέσει την Κίνα με την Ευρώπη μέσω τουρκικών σιδηροδρόμων και αυτοκινητοδρόμων.

Απώτερος στόχος της Τουρκίας, είναι να υπάρχει ένας σύνδεσμος μεταξύ Ευρώπης και Κίνας που μπορεί αυτή να αποτελέσει μια γέφυρα μέσω της σύνδεσης της Μέσης Ζώνης, χρησιμοποιώντας διαφορετικές μεθόδους εμπλοκής.

Φυσικά, μπορούμε να διαβάσουμε το έργο της Μέσης Ζώνης ως την προσαρμογή του ιστορικού Δρόμου του Μεταξιού στις σημερινές συνθήκες.

Υπολογίζοντας ότι η τάση ταλάντωσης στα κράτη της Κεντρικής Ασίας μπορεί να αυξηθεί καθώς επιδεινώνεται η ισορροπία μεταξύ ισχύος, επιρροής και δημογραφικών δυνατοτήτων μεταξύ Κίνας και Ρωσίας, η Άγκυρα θέλει να δείξει ότι μπορεί να παρέχει επαφή Ανατολής-Δύσης ανεξάρτητα από την κατεύθυνση που μπορεί η Ρωσία  να λάβει στο μέλλον.

Τα θερμά μηνύματα προς την Άγκυρα, συμπεριλαμβανομένης της τελευταίας πρότασης για να γίνει ενεργειακό κέντρο της Μόσχας, δείχνουν ότι το γεγονός ότι η Τουρκία είναι ένας από τους κύριους παράγοντες μιας τέτοιας σύνδεσης δεν θα ενοχλήσει το Κρεμλίνο.

Η Ρωσία θα συνεχίσει να έχει την επιθυμία να ενισχύσει την ειδική της σχέση με την Τουρκία.

Εάν όλη αυτή η στρατηγική λειτουργήσει, η Άγκυρα θα ασφαλιστεί έναντι του πιθανού διαχωρισμού Ρωσίας-Κίνας, του συνεχιζόμενου ανταγωνισμού Ρωσίας-Δύσης και της σινο-δυτικής έντασης που πιθανότατα θα σηματοδοτήσει το εγγύς μέλλον.

Από την άλλη πλευρά, θα υπάρξει η ευκαιρία να εμβαθυνθούν οι σχέσεις με τα κράτη της Κεντρικής Ασίας και του Νοτίου Καυκάσου που θέλουν να περάσουν αυτή την επικίνδυνη περίοδο χωρίς να περιορίσουν τη βούλησή τους.

Στο πλαίσιο αυτό, η παρουσία της Τουρκίας στον "Οργανισμό Τουρκικών Κρατών" και η δέσμευση του Προέδρου Ερντογάν με τον "Οργανισμό Συνεργασίας της Σαγκάης", μπορούν να θεωρηθούν ως μέσο για την επιδίωξη από την Άγκυρα των στόχων δημιουργίας ζώνης φιλίας και συνεργασίας στην Ευρασία.

Σε μια εποχή που βρίσκεται σε εξέλιξη ο πόλεμος της Ουκρανίας, μπορούμε να πούμε ότι το έδαφος είναι πιο ευνοϊκό για το έργο του Μεσαίου Δρόμου, ειδικά υπό το φως των τελευταίων εξελίξεων στον Νότιο Καύκασο, έχοντας επίγνωση των θετικών αλλά και των αρνητικών επιπτώσεων του πολέμου σε ορισμένα ζητήματα.

Το γεγονός ότι η ΕΕ αποφάσισε να μειώσει σημαντικά την ποσότητα φυσικού αερίου που αγοράζεται από τη Ρωσία λόγω της εισβολής της Μόσχας στην Ουκρανία, φυσικά, οδήγησε σε αύξηση της γεωπολιτικής και γεωοικονομικής σημασίας των περιοχών του Καυκάσου και της Κεντρικής Ασίας και συνεπώς και του ρόλου της Τουρκίας.

Το TANAP, μέρος του οποίου είναι, αναδείχθηκε ξαφνικά ως μια σοβαρή εναλλακτική λύση στο ρωσικό φυσικό αέριο.

Καθώς αυτές και παρόμοιες νέες γεωπολιτικές εξελίξεις συνεχίζονται, η σημασία του Μεσαίου Διαδρόμου αναμένεται φυσικά να αυξηθεί ακόμη περισσότερο.

Το μήνυμα για το μέλλον του διαδρόμου Zangezur μέσω του αεροδρομίου Zengilan είναι επομένως εξαιρετικά σημαντικό και καλεί όλους τους φορείς που ενδιαφέρονται για τον Μέσο Διάδρομο να είναι αισιόδοξοι.

Επίσης η ανάκτηση της περιοχής του Καραμπάχ που απελευθερώθηκε από το Αζερμπαϊτζάν με νέες προσπάθειες κατασκευής υποδομών, η καθημερινή έγκριση νέων οδικών, σιδηροδρόμων και σχεδίων αεροδρομίων δείχνει ότι οι προετοιμασίες για την αναζωογόνηση του διαδρόμου Zangezur συνεχίζονται σοβαρά.

Συνεπώς τον Σεπτέμβριο του 2022, η τριμερής συνεργασία Τουρκίας-Αζερμπαϊτζάν-Καζακστάν και Τουρκίας-Αζερμπαϊτζάν-Ουζμπεκιστάν, είχε επιπλέον  νόημα πέρα ​​από μια απλή συνάντηση αδελφών.

Τέλος, ας επαναλάβουμε για όσους ανησυχούν,  για τις νέες προσπάθειες περιφερειακής συνεργασίας που έχει επιταχύνει πρόσφατα η Τουρκία, είτε σε διμερές επίπεδο μεταξύ Μπακού-Άγκυρας, υπό την ομπρέλα του Οργανισμού Τουρκικών Κρατών ή  του SCO, είτε σε τριμερές και πολυμερές επίπεδο στην Ευρασία, αναφορικά με την απομάκρυνσή της από τη Δύση.

Αντίθετα, όλες οι πρωτοβουλίες της Άγκυρας στην Ευρασία και πέραν αυτής, στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας Asia Again, εντάσσονται σε μια στρατηγική για τη δημιουργία δεσμού μεταξύ Ανατολής και Δύσης.

Στις σημερινές γεωπολιτικές συνθήκες, η πιο βασική-σημαντική διαφορά που θα καταστήσει ελκυστικό το έργο του Μεσαίου Διαδρόμου της Τουρκίας σε σύγκριση με άλλα εναλλακτικά έργα και ειδικά τη στρατηγική συνδεσιμότητας της ΕΕ είναι ότι η Άγκυρα θεωρεί  τον εαυτό της μέρος στην Πρωτοβουλία Belt and Road της Κίνας και όχι ως ανταγωνιστή. 

Σήμερα, είναι γνωστό ότι το έργο σύνδεσης του Βόρειου Διαδρόμου είναι πολύ δύσκολο από πλευράς λειτουργικότητας, καθώς ο πόλεμος της Ουκρανίας είναι ακόμη σε εξέλιξη, αλλά αυτό φυσικά αυξάνει τις πιθανότητες να είναι λειτουργικό το έργο του Μεσαίου Διαδρόμου.

Όπως είναι γνωστό, η πρώτη εμπορευματική αμαξοστοιχία από την Κίνα στην Ευρώπη με χρήση του Μεσαίου Διαδρόμου έφτασε στην Τουρκία τον Νοέμβριο του 2019 και η πρώτη εμπορευματική αμαξοστοιχία από την Τουρκία στην Κίνα έφτασε τον Δεκέμβριο του 2020.

Επιπλέον, εκτιμάται ότι  η σιδηροδρομική γραμμή Μπακού-Τιφλίδα, θα μεταφέρει 17 εκατομμύρια τόνους φορτίου και 3 εκατομμύρια επιβάτες μέχρι το 2034.

Οι σημερινοί γεωπολιτικοί κίνδυνοι μας καλούν να  να δούμε τη μεγάλη εικόνα, ειδικά γύρω από αυτό το επίκαιρο όραμα σημαντικών συνδέσεων."

Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε ότι η Τουρκία απομακρύνεται από τη Δύση, μέσω της στρατηγική της αυτονομίας και διασύνδεσης  της με τον "Δρόμο του μεταξιού", προσπαθώντας να ισορροπήσει μεταξύ Ρωσίας και Κίνας, παίζοντας το χαρτί των "χωρών του Τουρκικού κόσμου" των οποίων ηγείται ως χώρα.

Η Ελλάδα από την στροφή αυτή της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας και την αποστασιοποίηση της ολοένα και περισσότερο, αποκομίζει  ήδη οφέλη, με τη δυναμική να αποκομίσει πολύ περισσότερα, αφού αναγορεύεται  πλέον σε χώρα προπύργιο των συμφερόντων ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ στα Βαλκάνια όπου είναι η ηγέτιδα χώρα τους και στη ΝΑ Μεσόγειο σε συνεργασία με Κύπρο-Ισραήλ-Αίγυπτο κυρίως.

Η χώρα μας, η οποία αποτελεί πυλώνα σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της ΝΑ Μεσογείου, θα πρέπει να επιδιώξει την επίτευξη των  Εθνικών στόχων της, αφού οι συνθήκες είναι τώρα ευνοϊκότερες από ποτέ.

Αυτό το έχει καταλάβει ο Ερντογάν, ο οποίος μέσα από τις φωνές και τις απειλές του επιχειρεί να κρύψει την αγωνία και την αδυναμία του για τις μελλοντικές δυσάρεστες εξελίξεις που έρχονται.

 

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Έτοιμο να σπάσει το ουκρανικό μέτωπο-Forbes : Οι πανικόβλητοι Ουκρανοί διοικητές αναπτύσσουν ανεκπαίδευτες ταξιαρχίες στην μάχη

Η κατάσταση μέσα και γύρω από το Οχερέτινο και την Νοβομπαχμούτοβα είναι τραγική ενώ ρωσική 90η Τεθωρακισμένη μεραρχία...