Παγκοσμιοποίηση
Ενημερώθηκε στις:

Συνεδρίαση ''σταθμός'' στην ΕΕ για την δημιουργία Ευρωστρατού αρχικής δύναμης 5000 στρατιωτών

Σύμφωνα με το κανάλι Opentv σήμερα , "πρόκειται να πραγματοποιηθεί  από κοινού συνεδρίαση των ΥΠΕΞ και ΥΠΑΜ  των κρατών μελών της ΕΕ, προκειμενου να τεθούν οι βάσεις της δημιουργίας του Ευρωστρατού, δύναμης 5000 στρατιωτών , μέχρι το 2025.

Σύμφωνα πάντα με το  τηλεοπτικό κανάλι open, η συνεδρίαση θα συζητήσει την Στρατηγική πυξίδα της Ευρώπης, η οποία αποτελεί τον οδηγό δράσης για την στρατιωτική αυτονόμηση της ΕΕ.

Τα αποτελέσματα της εν λόγω συνεδρίασης αναμένεται να επικυρωθούν στη Σύνοδο κορυφής η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 24-25 Μαρτίου και στην οποία θα παρευρίσκεται μαζί με τους ηγέτες των κρατών μελών της ΕΕ και ο Πρόεδρος των ΗΠΑ , Μπάϊντεν.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, συνιστά τεκτονική αλλαγή στην Ευρωπαϊκή ιστορία, γεγονός που ωθεί τις χώρες της ΕΕ να επενδύσουν περισσότερα χρήματα για την ασφάλειά τους σε Εθνικό και συλλογικό επίπεδο, έχοντας δίπλα τους μια πυρηνική αναθεωρητική δύναμη, όπως είναι η Ρωσία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τη χώρα μας στην αυριανή συνεδρίαση θα εκπροσωπήσουν ο ΥΠΕΞ Δένδιας και ο ΥΠΑΜ Παναγιωτόπουλος".

Διαπιστώσεις- Συμπεράσματα

Σε προγενέστερο άρθρο μας με τίτλο, Σε 4 άξονες! Η "Στρατηγική πυξίδα ασφάλειας και άμυνας της ΕΕ" και η θέση της Ελλάδας, είχαμε προβεί σε εκτενή ανάλυση των όσων πρόκειται να απασχολήσουν τους Ευρωπαίους ΥΠΕΞ-ΥΠΑΜ αναφορικά με την ασφάλεια των κρατών τους.

Τι αφορά η Στρατηγική πυξίδα ασφάλειας και άμυνας της ΕΕ;

Η εν λόγω πρόταση-εισήγηση έχει προετοιμαστεί για περισσότερο από ένα χρόνο σε συνεργασία με τα κράτη μέλη, η οποία ξεκινά με ανάλυση των κινδύνων και των απειλών καθενός από αυτά, προκειμένου να δημιουργηθεί μια ενιαία στρατηγική που θα τα περιλαμβάνει όλα.

Τα μέσα ενημέρωσης δίνουν ένα όραμα που δεν είναι πολύ προσαρμοσμένο στην πραγματικότητα όσον αφορά το νόημα και το εύρος του. Σε ορισμένες περιπτώσεις λέγεται ότι στόχος τους είναι να προετοιμαστούν για να αντιμετωπίσουν την απειλή από τη Ρωσία.

Σε άλλες περιπτώσεις, επισημαίνεται μόνο η σημασία της δημιουργίας μονάδας ταχείας επέμβασης ενάντια σε επιθέσεις τρίτων 5.000 στρατιωτών, που ονομάζεται «έμβρυο του ευρωπαϊκού στρατού».

Ωστόσο, αν και δημιουργηθεί μια αρθρωτή δύναμη επέμβασης που δεν θα είναι αποτελεσματική μέχρι το 2025, σίγουρα δεν στοχεύει να αντιμετωπίσει τις ρωσικές απειλές, καθώς ο αριθμός των στρατευμάτων θα ήταν δυσανάλογος και δεν έχει καμία σχέση με αυτό που θα απαιτούσε μια αναμέτρηση με  τη Ρωσία.

Ο στόχος της Στρατηγικής Πυξίδας είναι να δημιουργήσει μια ενίσχυση του συνόλου μέτρων που συνθέτουν την Κοινή Πολιτική Ασφάλειας και Άμυνας, ενσωματώνοντας όλα τα εργαλεία από τη Μόνιμη Διαρθρωμένη Συνεργασία, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας, τον Οργανισμό Άμυνας, τις Επιχειρήσεις Διαχείρισης Κρίσεων , προκειμένου να του δοθεί ενότητα και συνοχή για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των παρόντων και μελλοντικών κινδύνων και απειλών.

Μεταξύ των ενισχύσεων, πρέπει να επισημάνουμε τη δημιουργία πολιτικών αποστολών, αποτελούμενων από 200 στρατιώτες, σε σημεία κινδύνου που μπορούν να ενεργοποιηθούν σε λιγότερο από 30 ημέρες.

Προκειμένου να αποφευχθεί η παράλυση αυτού του έργου, η βάση του βρίσκεται στο άρθρο 44 της ΣΕΕ, το οποίο λέει «Το Συμβούλιο μπορεί να αναθέσει σε μια ομάδα κρατών μελών που επιθυμούν να εκτελέσουν μια αποστολή και που έχουν τις ικανότητες να το κάνουν».

Ωστόσο, οι στόχοι του θα αφορούν τόσο για την εδαφική άμυνα που ορίζεται στο άρθρο 42.7 όσο και για τη βελτίωση της ανάπτυξης άλλων αποστολών, τόσο πολιτικών όσο και στρατιωτικών. Στόχος είναι να βελτιωθεί ο συντονισμός όλων των μέσων της κοινής πολιτικής ασφάλειας και άμυνας με τον καθορισμό κοινών στόχων και χρονοδιαγραμμάτων.

https://www.youtube.com/watch?v=5OAegBSc5F0

Οι 4 βασικοί άξονες της Ευρωπαϊκής Ασφάλειας και Άμυνας

Ολόκληρο το έγγραφο  που παρουσίασε η Ύπατη Εκπρόσωπος ξεκινά με την ανάλυση των τεσσάρων βασικών αξόνων της Ευρωπαϊκής Ασφάλειας και Άμυνας, όπως ενεργώ, προστατεύω, επενδύω και συντροφεύω (είμαι εταίρος)

Σε σχέση με τον πρώτο άξονα, αυτός της δράσης αναφέρεται στο γεγονός ότι χρειαζόμαστε μια Ευρωπαϊκή Ένωση με ικανότητα να ανταποκρίνεται σε κάθε είδους κατάσταση.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να μπορεί να ενεργεί γρήγορα και σθεναρά, εάν είναι δυνατόν με εταίρους και αν δεν είναι δυνατόν μεμονωμένα, τη στιγμή που ξεσπά μια νέα κρίση, όποτε απαιτείται δράση.

Για το σκοπό αυτό, θα γίνει προσπάθεια ενίσχυσης των πολιτικών και στρατιωτικών αποστολών της Κοινής Πολιτικής Ασφάλειας και Άμυνας, προωθώντας μια ταχύτερη και πιο ευέλικτη διαδικασία λήψης αποφάσεων και διασφαλίζοντας ταυτόχρονα μεγαλύτερη οικονομική αλληλεγγύη.

Όλα αυτά θα καταλήξουν στην ανάπτυξη μιας ικανότητας ταχείας απόκρισης, επιτρέποντας αυτό σε ένα ευέλικτο και διαλειτουργικό σύστημα μονάδων που μπορεί να επιτρέψει την έγκαιρη ανάπτυξη έως και 5.000 στρατευμάτων. Με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχυθεί η δομή διοίκησης και ελέγχου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπό αυτή την έννοια, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να γνωρίζει την ικανότητα να προβλέπει τις απειλές και τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει τα επόμενα χρόνια, διασφαλίζοντας παράλληλα την ασφαλή πρόσβαση σε στρατηγικούς τομείς (γη, θάλασσα, αέρας, διάστημα και κυβερνοχώρος). και την προστασία των πολιτών. Για να γίνει αυτό, πρέπει να ενισχυθούν οι δυνατότητες πληροφοριών, ιδίως η μονάδα πληροφοριών και ανάλυσης. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να βελτιώσουμε την ικανότητά μας να προβλέπουμε και να αποτρέπουμε τους κινδύνους, σύμφωνα με το έγγραφο.

Αυτή η δράση περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία μιας υβριδικής «εργαλειοθήκης» που περιλαμβάνει διαφορετικά στοιχεία για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση νέων απειλών, πολλές από τις οποίες είναι επίσης υβριδοποιημένες, τις οποίες θα αντιμετωπίσει η ΕΕ και η γειτονιά της τα επόμενα χρόνια, και όπως καθορίζεται στους κινδύνους και Έκθεση απειλών για το έτος 2020.

Τέλος, για να ολοκληρωθεί η ασφάλεια εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πρέπει να αναπτυχθούν μέσα κυβερνοάμυνας που μπορούν να αντιμετωπίσουν κυβερνοεπιθέσεις, ενώ ενισχύεται η κυριαρχία στη θάλασσα.

Το έγγραφο καθιερώνει την ανάγκη για περισσότερες και καλύτερες επενδύσεις σε ικανότητες και καινοτόμες τεχνολογίες από την άποψη αυτή, μειώνοντας έτσι την εξάρτηση της τεχνολογίας και της βιομηχανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και, ως εκ τούτου, εκπληρώνοντας έναν από τους στόχους της στρατηγικής αυτονομίας που έχει η ΕΕ. Αυτό θα απαιτήσει επανεξέταση των τρεχουσών αναπτυξιακών μας δυνατοτήτων, καθώς και της διαδικασίας σχεδιασμού.

Θα πρέπει να βρεθούν κοινές λύσεις για την ανάπτυξη των ικανοτήτων των νέων γενεών, συμπεριλαμβανομένων των νέων αμυντικών ομάδων.

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να κάνει πλήρη χρήση της Μόνιμης Διαρθρωμένης Συνεργασίας και του Ταμείου Άμυνας, λαμβάνοντας υπόψη τα υπάρχοντα μέσα όπως ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Άμυνας.

Το έγγραφο επισημαίνει την ανάγκη ενίσχυσης της συνεργασίας μας με τους εταίρους για την αντιμετώπιση απειλών και προκλήσεων.

Για να επιτευχθεί αυτό, υπάρχει ανάγκη να ενισχυθεί η πολυμερής εταιρική σχέση με το ΝΑΤΟ και τα Ηνωμένα Έθνη μέσω ενός πιο δομημένου διαλόγου, αυξάνοντας παράλληλα τη συνεργασία με περιφερειακούς εταίρους, συμπεριλαμβανομένων της Αφρικανικής Ένωσης, του ΟΑΣΕ και του ASEAN.

Η θέση της Ελλάδας

Η χώρα μας έχει κάθε συμφέρον να μετέχει  ενεργότατα στην Στρατηγική πυξίδα ασφάλειας και άμυνας της ΕΕ και στους στόχους της, προκειμένου να αντιμετωπίσει κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο την τουρκική επιθετικότητα.

Η επόμενη πενταετία θα είναι σημαντική για την εμβάθυνση και δημιουργία δομών συλλογικής ασφάλειας και άμυνας της ΕΕ και για τον λόγο αυτό η πατρίδα μας, θα πρέπει να περάσει αλώβητη την παραπάνω χρονική περίοδο αναφορικά με την εδαφική ακεραιότητα και ανεξαρτησία της σε σχέση με την επιθετική και επεκτατική Τουρκία.

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ