Project Magen
Μέση Ανατολή

Το ισραηλινό ΠΝ ετοιμάζεται για κρίση στην Α. Μεσόγειο με νέες κορβέτες

Μετά από καθυστέρηση λόγω του κορονοϊού, το ναυτικό του Ισραήλ ετοιμάζεται για την άφιξη της επόμενης γενιάς κορβετών του - δίνοντάς του ένα ισχυρό νέο εργαλείο για να υπερασπιστεί τη στρατηγική βιομηχανία φυσικού αερίου από την απειλή της λιβανικής μαχητικής ομάδας Χεζμπολάχ, αλλά και της Τουρκία που επιβουλεύεται τους φυσικούς πόρους της ανατολικής Μεσογείου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η πρώτη κορβέτα του «Project Magen» έχει προγραμματιστεί για τις αρχές Δεκεμβρίου, με ακόμα τρεις κορβέτες γερμανικής κατασκευής να φτάνουν τα επόμενα δύο χρόνια.

«Είναι μεγαλύτερο. Είναι νεότερο. Είναι γρηγορότερο. Είναι καλύτερο», δήλωσε ο Ναύαρχος Eyal Harel, επικεφαλής των ισραηλινών ναυτικών επιχειρήσεων, στο Associated Press, κατά τη διάρκεια μιας περιοδείας στο υπεράκτιο πεδίο αερίου του Ισραήλ Leviathan. Μια τεράστια πλατφόρμα φυσικού αερίου βρισκόταν μόλις μερικές εκατοντάδες μέτρα μακριά.

Τα πλοία, κοινώς γνωστά ως «Saar 6», θα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των ισραηλινών προσπαθειών για την προστασία της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης των 200 μιλίων. Η βιομηχανία φυσικού αερίου, που θεωρείται εθνικό περιουσιακό στοιχείο, βρίσκεται στο επίκεντρο αυτών των προσπαθειών.

Πάνω από μια δεκαετία μετά την εύρεση σημαντικών αποθεμάτων στην ακτή της Μεσογείου, το Ισραήλ παράγει τώρα περίπου το 60% της ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο, σύμφωνα με την εθνική εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας, και έχει αρχίσει να εξάγει αέριο στους γείτονές του, την Ιορδανία και την Αίγυπτο. Το Ισραήλ συνεχίζει επίσης ένα έργο με την Ελλάδα και την Κύπρο με την ελπίδα να δημιουργήσει έναν αγωγό φυσικού αερίου που θα μεταφέρει τους πόρους από την Ανατολική Μεσόγειο στην Ευρώπη.

Λαμβάνοντας υπόψιν το πόσα διακυβεύονται σε γεωστρατηγικό επίπεδο, η Χεζμπολάχ έχει χαρακτηρίσει τις εγκαταστάσεις του Ισραήλ ως στόχους υψηλής προτεραιότητας. Σε μια ομιλία του 2018, ο αρχηγός της ομάδας, Χασάν Νασράλα, δήλωσε ότι θα μπορούσε να καταστρέψει τα ισραηλινά περιουσιακά στοιχεία φυσικού αερίου «μέσα σε λίγες ώρες» εάν υπήρχε κυβερνητική εντολή να το πράξει. Η Χεζμπολάχ είναι μέρος μιας συμμαχίας που κυριαρχεί στην πολιτική και την κυβέρνηση του Λιβάνου.

Το Ισραήλ λαμβάνει σοβαρά υπόψη αυτές τις απειλές. Κατά τη διάρκεια του πολέμου το 2006, μια επίθεση με πυραύλους κρουζ της Χεζμπολάχ σε ένα ισραηλινό πολεμικό πλοίο "Saar 5" σκότωσε τέσσερις στρατιώτες.

Ο συνταγματάρχης Eitan Paz, διοικητής του στολίσκου, είπε ότι τα νέα πλοία θα φέρουν μια ευπρόσδεκτη αναβάθμιση στο παλαιωμένο Saar 5's, το οποίο είναι σχεδόν 30 ετών.

Οι Saar-6 έχουν εκτόπισμα 1.900 τόνους και μήκος 90 μέτρα. Το πλοίο περιλαμβάνει ισχυρό οπλισμό αποτελούμενο από 32 Barak-8, 16 βλήματα κατά πλοίων, ραντάρ AESA EL/M-2248 MF-STAR καθώς και το σύστημα C-Dome, ναυτική έκδοση του Iron Dome, βεληνεκούς 70 χιλιομέτρων. Ο οπλισμός συμπληρώνεται από ένα πυροβόλο OTO Melara των 76 χιλιοστών, δύο (2) τηλεχειριζόμενους πύργους Typhoon, και δύο εκτοξευτές τορπιλών των 324 χιλιοστών. Οι Saar-6 μπορούν να υποστηρίξουν ελικόπτερα τύπου S-70 Sea Hawk.

Ο ίδιος είπε ότι το πρώτο πλοίο, το INS Magen, ή "Shield", έπρεπε να φτάσει τον Αύγουστο, αλλά η παράδοση καθυστέρησε λόγω του κορονοϊού. Είπε ότι θα αναπτυχθεί αμέσως και θα φτάσει σε πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα μέσα σε αρκετούς μήνες αφότου εξοπλιστεί με ισραηλινά οπλικά συστήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Από τον πόλεμο του 2006, η Χεζμπολάχ πιστεύεται ότι αύξησε σημαντικά το οπλοστάσιό της με περίπου 150.000 πυραύλους και ρουκέτες, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Ισραήλ. Το Ισραήλ κατηγορεί επίσης την ομάδα ότι προσπαθεί να αναπτύξει καθοδηγούμενους πυραύλους ακριβείας, οι οποίοι θα αναβαθμίσουν τη φονικότητα του ίδιου οπλοστασίου.

Ο Χάρελ είπε ότι οι κύριες ανησυχίες του ναυτικού είναι οι πύραυλοι C-802 κινεζικής κατασκευής, όπως αυτός που έπληξε το ισραηλινό πλοίο το 2006 και οι ρωσικοί αντιπλοϊκοί πύραυλοι «Yakhont» που διαθέτει η Συρία, σύμμαχος της Χεζμπολάχ.

Το Ισραήλ συμφώνησε να αγοράσει τα πλοία σε μια συμφωνία του 2015 αξίας περίπου 430 εκατομμυρίων ευρώ (480 εκατομμύρια δολάρια τότε), με τη γερμανική κυβέρνηση να καλύπτει περίπου το ένα τέταρτο του κόστους.

Αρκετοί Ισραηλινοί επιχειρηματίες, συμπεριλαμβανομένων εμπιστευτικών του Ισραηλινού Πρωθυπουργού Μπέντζαμιν Νετανιάχου και πρώην διοικητή του ναυτικού, είναι ύποπτοι για σκάνδαλο μιζών που σχετίζεται με την αγορά πολεμικών πλοίων και υποβρυχίων από το γερμανικό όμιλο Thyssen Krupp.

Ο Νετανιάχου, ο οποίος κατηγορείται και για τρεις άλλες υποθέσεις διαφθοράς, δεν θεωρήθηκε ύποπτος για το σκάνδαλο και κανένας που δραστηριοποιείται στο ισραηλινό ναυτικό δεν έχει συνδεθεί.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ