Κίνα
Ενημερώθηκε στις:

Η Κίνα δηλώνει παρούσα στα Βαλκάνια! Παρέδωσε αιφνιδιαστικά πυραύλους HQ-22 στη Σερβία- Έρχονται εξελίξεις

Μία πρωτόγνωρη αεροπορική κίνηση για την Ευρώπη αναφέρεται σε άρθρο στο War zone, ότι ανιχνεύθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής, στο οποίο αναφέρονται τα εξής:

"Οι ιχνηλάτες πτήσης είχαν μια ενδιαφέρουσα έκπληξη αργά το βράδυ της Παρασκευής, όταν έξι μεταγωγικά αεροπλάνα Y-20 της Αεροπορίας του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας (PLAAF) εμφανίστηκαν με κατεύθυνση δυτικά στον τουρκικό εναέριο χώρο προς τη Σερβία.

Ο ιχνηλάτης αεροσκαφών ανοιχτού κώδικα Evergreen Intel ανέφερε στο The War Zone ότι συνεργάτης παρακολούθησης @ameliairheart εντόπισε για πρώτη φορά τις πτήσεις ακριβώς βόρεια της Κωνσταντινούπολης, στην Τουρκία.

«Αυτό ήταν το σύνθημά μου για να εμφανίσω τόσο το Flightradar24 όσο και την επιλεκτική βάση δεδομένων μου ADSBexchange που περιλαμβάνει γνωστούς εξαγωνικούς κωδικούς Y-20A/U», είπε η Evergreen Intel στο The War Zone. «Σίγουρα, οι διαφορετικές εφαρμογές έδειχναν άλλα Y-20 κατά μήκος της ίδιας διαδρομής πτήσης, σε απόσταση περίπου 100 χιλιομέτρων μεταξύ τους και εκτείνονται από την Κωνσταντινούπολη μέχρι σχεδόν τα γεωργιανά σύνορα».

«Αυτό ήταν μοναδικό στο ότι ήταν τις πρώτες πρωινές ώρες και με τόσα πολλά Y-20 μαζί, όλα χρησιμοποιώντας MLAT (πολλαπλοποίηση). Δεδομένου ότι ειπώθηκε ότι ήταν προγραμματισμένη παράδοση όπλων, αυτό είναι λογικό. Παρόμοιες παραδόσεις του ΝΑΤΟ στην Πολωνία ή την Ουκρανία με στρατιωτικά μέσα μεταφοράς είχαν χρησιμοποιήσει MLAT στο παρελθόν.»

https://twitter.com/ameliairheart/status/1512602756913246212?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1512602756913246212%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.thedrive.com%2Fthe-war-zone%2F45158%2Fhalf-a-dozen-chinese-y-20-cargo-jets-popped-up-over-europe-last-night

Όσον αφορά τη χρήση του MLAT έναντι της μετάδοσης ADS-B, η Evergreen Intel μάς λέει, «Όσον αφορά τα ποσοστά πτήσεων παράδοσης από το ΝΑΤΟ ή ναυλωμένους αερομεταφορείς που χρησιμοποιούν MLAT έναντι ADS-B, γνωρίζω ότι οι πτήσεις MLAT πήγαιναν στην Πολωνία

Οι πτήσεις (προπολεμικά) χρησιμοποιούσαν ADS-B. Για μένα, η εκπομπή σήματος με ADS-B από το αεροπλάνο σας ανακοινώνει σε όλους πού βρίσκεστε. Αυτό είναι χρήσιμο για πλοήγηση, αρχεία, ασφάλεια κλπ αλλά και σε όλες τις πλευρές  λέει ότι αυτό το αεροπλάνο είναι εδώ, έχουμε χρονική σήμανση, υψόμετρο, παραμέτρους πτήσης, όλα μέχρι μέτρα, και αυτό είναι πολύ χρήσιμο όσον αφορά την πρόθεση και σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.

Ήταν σημαντικό για μια πτήση παράδοσης σε ένα δυνητικά εχθρικό περιβάλλον όπως η  Ουκρανία ήταν. Διαφορετικά, το MLAT είναι μια σταθερή επιλογή για αεροσκάφη από χώρες που δεν τους πειράζει απαραίτητα αν δεν μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη διαδρομή τους."

Τα κινεζικά αεροσκάφη φορτίου προσγειώθηκαν στο διεθνές αεροδρόμιο Νίκολα Τέσλα στην πρωτεύουσα του Βελιγραδίου, με τους παρατηρητές αεροπλάνων να πιάνουν τα κινεζικά τους σημάδια στην τελική προσέγγιση και προσγείωση.

Οι παρατηρητές ανέφεραν ότι τουλάχιστον μερικά από τα αεροπλάνα είχαν αφαιρέσει τα καλύμματα για τα συστήματα αντιμέτρων και των αντιμέτρων φωτοβολίδων. Φαίνεται ότι μπορεί να είχαν εξοπλιστεί με  αντίμετρα, τα οποία θα ήταν αναμενόμενα  για την αντιμετώπιση κάποιου είδους πιθανής απειλής. Ποια θα ήταν αυτή η απειλή δεν είναι ξεκάθαρο.

https://twitter.com/BoardingPassRO/status/1512669039029538818?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1512669039029538818%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.thedrive.com%2Fthe-war-zone%2F45158%2Fhalf-a-dozen-chinese-y-20-cargo-jets-popped-up-over-europe-last-nighthttps://twitter.com/RupprechtDeino/status/1512768146104537090?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1512768146104537090%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.thedrive.com%2Fthe-war-zone%2F45158%2Fhalf-a-dozen-chinese-y-20-cargo-jets-popped-up-over-europe-last-nighthttps://twitter.com/200_zoka/status/1512783225252372482?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1512783225252372482%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.thedrive.com%2Fthe-war-zone%2F45158%2Fhalf-a-dozen-chinese-y-20-cargo-jets-popped-up-over-europe-last-nighthttps://twitter.com/YorukIsik/status/1512772176100958211?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1512772176100958211%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.thedrive.com%2Fthe-war-zone%2F45158%2Fhalf-a-dozen-chinese-y-20-cargo-jets-popped-up-over-europe-last-night

Αργότερα προέκυψαν αναφορές ότι τα αεροπλάνα παρέδωσαν πυραυλικά συστήματα εδάφους-αέρος HQ-22 στον σερβικό στρατό. Η Washington Post ανέφερε σχετικά με τις προειδοποιήσεις της κυβέρνησης των ΗΠΑ προς το Βελιγράδι σχετικά με την αγορά το 2020. Η Σερβία φέρεται να επέλεξε το HQ-22 έναντι του κατά προσέγγιση ρωσικού ομολόγου της, τους S-300, σε μια αιφνιδιαστική κίνηση. Ωστόσο, το κόστος των συστημάτων θα μπορούσε να ήταν ένας σημαντικός παράγοντας

https://twitter.com/YorukIsik/status/1512772176100958211?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1512772176100958211%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.thedrive.com%2Fthe-war-zone%2F45158%2Fhalf-a-dozen-chinese-y-20-cargo-jets-popped-up-over-europe-last-night

Η εμφάνιση των Y-20 είναι εντυπωσιακή επειδή πέταξαν μαζικά σε αντίθεση με μια σειρά πτήσεων με ένα αεροσκάφος. Η παρουσία του Y-20 στην Ευρώπη σε οποιονδήποτε αριθμό είναι επίσης μια αρκετά νέα εξέλιξη.

Αυτά τα μεταγωγικά αεροπλάνα είναι σχετικά νέα στον κατάλογο της PLAAF, αφού τέθηκαν σε υπηρεσία μόλις το 2016. Η πρώτη τους χρήση είχε σημειωθεί  στις αρχική εμφάνιση του COVID-19 στη Γουχάν στις αρχές του 2020. Από τότε, έχουν εξαπλώσει το επιχειρησιακό τους αποτύπωμα, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων προς την Ευρώπη, αλλά όχι σε μεγαλύτερους αριθμούς όπως αυτή η επιχείρηση.

Είναι πολύ πιθανό ότι η PLAAF χρησιμοποίησε αυτή την παράδοση ως ένα είδος επίδειξης της δικής της ικανότητας αερομεταφοράς δεδομένων των συνεχιζόμενων προσπαθειών του ΝΑΤΟ να μεταφέρει προμήθειες και υλικό στην Ουκρανία.

Ελάχιστα παρόμοιο σε βασικό σχεδιασμό και ρόλο με το C-17 Globemaster III της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, τα αεροσκάφη Y-20 μελλοντικής παραγωγής θα χρησιμοποιούν τον κινητήρα στροβιλοκινητήρα WS-20 τοπικής παραγωγής αντί των ρωσικών κινητήρων Oloviev D-30. Η μετάβαση σε αυτόν τον στροβιλοκινητήρα υψηλότερης παράκαμψης θα βελτιώσει επίσης την απόδοση του Y-20 συνολικά.

Το σκελετό του αεροσκάφους και μια αξιοσημείωτη παραλλαγή εναέριου ανεφοδιασμού εμφανίστηκαν στον εναέριο χώρο της Μαλαισίας στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και στη Ζώνη Αναγνώρισης Αεράμυνας της Ταϊβάν (ADIZ) το 2021. Το αεροσκάφος τάνκερ Y-20U υποστήριξε σύμφωνα με πληροφορίες περισσότερα από δύο δωδεκάδες αεροσκάφη PLAAF στην πτήση της 28ης Νοεμβρίου μέσω την Ταϊβάν ADIZ 

Είτε ήταν μια  επίδειξη παγκόσμιας εμβέλειας είτε όχι, η αποστολή δεν ήταν ρουτίνα.

Αυτή η μεγάλης κλίμακας εξόρμηση για την παράδοση στρατιωτικού εξοπλισμού στο Βελιγράδι είναι μια ακόμη επιβεβαίωση της στρατηγικής ικανότητας αερομεταφοράς που έχει αποκτήσει η PLAAF μέσω του αναπτυσσόμενου στόλου Y-20, καθώς και μιας διευρυνόμενης επιχειρησιακής γνώσης σχετικά με τον τρόπο χρήσης του.

Πέρα από την εκτεταμένη παρουσία του Y-20 στην Ευρώπη, το γεγονός ότι ένα ανώτερο κινεζικό σύστημα αεράμυνας θα λειτουργεί στην Ευρώπη είναι ένα άλλο θέμα που πιθανότατα θα ενοχλήσει τους γείτονες της Σερβίας."

Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα

Η παραπάνω κίνηση υποδηλώνει την πρόθεση της Κίνας να είναι παρούσα στα Βαλκάνια μέσω της Σερβίας, γεγονός που σίγουρα θα δρομολογήσει εξελίξεις στο μέλλον στην περιοχή μας.

Το γεγονός ότι η Σερβία επέλεξε το πυραυλικό σύστημα εδάφους-αέρος HQ-22 αντί του Ρωσικού S-300 υποδηλώνει τα εξής:

Η Σερβία δεν επέλεξε το ρωσικό αντιαεροπορικό σύστημα εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία, φοβούμενη την αντίδραση της Δύσης, η οποία θα της επέβαλλε εξοντωτικές οικονομικές κυρώσεις, παρόμοιες με αυτές που επέβαλλε στη Μόσχα.

Ωστόσο το γεγονός ότι επέλεξε κινεζικό αντιεροπορικό σύστημα καταδεικνύει τον προσανατολισμό της Σερβίας, η οποία σημειωτέον δεν ανήκει σε ΝΑΤΟ-ΕΕ.

Η εξοπλιστική παρουσία της Κίνας στα Βαλκάνια, μέσω Σερβίας υποδηλώνει την πρόθεση του Πεκίνου να βάλει πόδι στην Ευρώπη και σε αυτόν τον τομέα.

Τα παραπάνω αναμένουμε ότι θα δρομολογήσουν αντιδράσεις από ΕΕ-ΗΠΑ στα Βαλκάνια, με σκοπό την "συμμόρφωση" της Σερβίας, με πρώτη κίνηση την επίσπευση της διαδικασίας από τις Βρυξέλλες της ένταξης του Βελιγραδίου στην Ευρωπαϊκή οικογένεια.

Ωστόσο αυτό προϋποθέτει την επίλυση άλλων προβλημάτων στα Βαλκάνια πρωτίστως στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη.

Συνεπώς αναμένουμε συνέχεια στο θέμα μηδέ αποκλειομένης "θερμής", οπότε σε αυτή την περίπτωση σημαντικό ρόλο αναμένεται ότι θα διαδραματίσει η Αλεξανδρούπολη αναφορικά με την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των ΗΠΑ στην περιοχή.

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ