ΗΠΑ
ΗΠΑ

Σάλος στη Νέα Υόρκη για πινακίδα «Ο Ιησούς είναι Παλαιστίνιος»

Μια διαφημιστική πινακίδα που εμφανίστηκε πρόσφατα στην καρδιά της Times Square στη Νέα Υόρκη, με το μήνυμα «Ο Ιησούς είναι Παλαιστίνιος», προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από διεθνείς χρήστες, τουρίστες και αναλυτές στο διαδίκτυο. Το billboard εμφανίστηκε εν μέσω εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, μια περίοδο με αυξημένη επισκεψιμότητα και προβολή, γεγονός που ενίσχυσε το δημόσιο ενδιαφέρον και το αίσθημα σύγκρουσης γύρω από το περιεχόμενο και τον σκοπό της καμπάνιας.

Η ψηφιακή επιγραφή, με μεγάλα μαύρα γράμματα σε πράσινο φόντο, συνδύαζε το πρωτότυπο μήνυμα με μια ευχή «Merry Christmas», καθιστώντας την άμεση και ορατή σε χιλιάδες ανθρώπους που βρίσκονταν εκεί την περίοδο των εορτών. Η καμπάνια χρηματοδοτήθηκε και υποστηρίχθηκε από την American Arab Anti-Discrimination Committee (ADC), μια οργάνωση που επιδιώκει να ενισχύσει την κοινότητα Αράβων Αμερικανών και να φέρει στο προσκήνιο ζητήματα πολιτιστικών και θρησκευτικών ταυτοτήτων. 

ΗΠΑ

Αντιδράσεις και επικρίσεις για το περιεχόμενο

Η εμφάνιση της πινακίδας προκάλεσε γρήγορα διαμάχες στις δημόσιες αντιδράσεις. Πολλοί τουρίστες και χρήστες των κοινωνικών μέσων χαρακτήρισαν το μήνυμα προκλητικό, διχαστικό και ανιστόρητο, ιδίως δεδομένου ότι δημοσιεύθηκε την εποχή που οι χριστιανοί τιμούν τη γέννηση του Ιησού. Κριτικοί τόνισαν ότι, σύμφωνα με τις ιστορικές πηγές και τη Βίβλο, ο Ιησούς γεννήθηκε στη Βηθλεέμ της Ιουδαίας και θεωρείται Εβραίος από πλευράς θρησκευτικής και πολιτισμικής ταυτότητας  προγενέστερης της χρήσης του όρου «Παλαιστίνη» στην περιοχή. 

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε δημόσιες δηλώσεις περαστικών περιλήφθηκαν σχόλια όπως «Δεν είναι κατάλληλη στιγμή για τέτοιο μήνυμα», «είναι διχαστικό και αποξενώνει πολλούς» και «ο Ιησούς ανήκει σε όλους», εκφράζοντας την άποψη ότι το μήνυμα έφερε περισσότερο πολιτικό φορτίο παρά απλή θρησκευτική ή ιστορική παρατήρηση. 

Η θέση της οργάνωσης που το χρηματοδότησε

Από την πλευρά της, η ADC υπερασπίστηκε την καμπάνια, υπογραμμίζοντας ότι ο σκοπός δεν ήταν να αμφισβητήσει την εβραϊκή καταγωγή του Ιησού αλλά να ανοίξει χώρο για διάλογο και αναγνώριση κοινών πολιτισμικών και θρησκευτικών στοιχείων μεταξύ χριστιανών, μουσουλμάνων και αράβων Αμερικανών. Ο εκτελεστικός διευθυντής της οργάνωσης, Abed Ayoub, δήλωσε ότι η πινακίδα επιδιώκει να προωθήσει μια συζήτηση γύρω από κοινές ρίζες και αξίες και όχι μόνο γύρω από μια γεωγραφική ή εθνοτική ταυτότητα. Ο ίδιος επέμεινε πως το μήνυμα δεν ήταν σχεδιασμένο για να προκαλέσει διχασμό, αλλά να ενθαρρύνει την ανταλλαγή απόψεων σε μια εποχή όπου πολλές φωνές μπορεί να μην ακούγονται. 

Η τοποθέτηση μιας τέτοιας επιγραφής σε μια από τις πιο πολυσύχναστες δημόσιες πλατείες του κόσμου κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων δείχνει πόσο εύκολα η δημόσια προβολή θρησκευτικών και πολιτισμικών θεμάτων μπορεί να μετατραπεί σε εύφορο έδαφος αντιπαραθέσεων. Η επιλογή του χώρου και της χρονικής στιγμής αύξησε τη διάδραση και τις αντιδράσεις, με την καμπάνια να γίνεται γρήγορα θέμα συζήτησης σε διεθνή και ψηφιακά μέσα, προκαλώντας τόσο θετικά όσο και αρνητικά σχόλια από κοινό και περαστικούς. 

Η αντιπαράθεση γύρω από το billboard στην Times Square δεν περιορίζεται απλώς στο αν η δήλωση ήταν ακριβής ιστορικά αλλά ευρύτερα στο πώς τα δημόσια μηνύματα που συνδέονται με θρησκεία, ταυτότητα και πολιτισμό ερμηνεύονται και αντανακλώνται σε πολυπολιτισμικές κοινωνίες· ιδίως όταν δημοσιοποιούνται σε ένα σημείο υψηλής ορατότητας και πολυπολιτισμικού ενδιαφέροντος.

ΗΠΑ
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ