Αν και πολλά από τα επερχόμενα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν κάποιες αρκετά σοβαρές καθυστερήσεις, η ομάδα υποβρυχίων κλάσης Virginia της υπηρεσίας φαίνεται να λαμβάνει μια πολύ αναγκαία ώθηση στο χρονοδιάγραμμα παραγωγής της. Σύμφωνα με λεπτομέρειες που δημοσίευσε πρόσφατα η Υπηρεσία Αμυντικής Λογιστικής του Πενταγώνου, έξι μικρές επιχειρήσεις έχουν αναλάβει και έχουν συνάψει συμβάσεις για την επιτάχυνση της παραγωγής αυτών των πυρηνοκίνητων υποβρυχίων επίθεσης. Στο πλαίσιο της Σύμβασης Προώθησης Ναυτικών Προμηθειών (MAAC), οι Atlantic Diving Supply, ASRC Federal, Culmen International, SupplyCore, Fairwinds Technologies και S&K Aerospace θα υποστηρίξουν την προμήθεια υποβρυχίων Virginia από την υπηρεσία . Η σύμβαση περιλαμβάνει πέντε μονοετείς επιλογές, η καθεμία αξίας μεταξύ 1 δισεκατομμυρίου και 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
«Υπάρχουν σημαντικά μεγάλοι χρόνοι παράδοσης που αντιμετωπίζει το Ναυτικό... αυτό το συμβασιούχο όχημα βελτιστοποιεί και μειώνει τον διοικητικό χρόνο παράδοσης... αξιοποιεί καινοτόμες μεθόδους για να φέρει τα αντικείμενα σε άμεση σύμβαση», δήλωσε η Αναπληρώτρια Διευθύντρια του DLA Maritime Mechanicsburg, Elizabeth Allen, σχετικά με το MAAC. Λαμβάνοντας υπόψη την κλιμάκωση των γεωπολιτικών εντάσεων στη Μαύρη Θάλασσα, την Ερυθρά Θάλασσα και τη Νότια Σινική Θάλασσα, η διατήρηση ενός ανώτερου υποβρυχίου στόλου θα πρέπει να παραμείνει προτεραιότητα για τον αμερικανικό στρατό. Σχεδιασμένο για ένα ευρύ φάσμα αποστολών τόσο σε παράκτιες όσο και σε ανοιχτές θάλασσες, η κλάση Virginia (SSN-774) της υπηρεσίας παρέμεινε ο ακρογωνιαίος λίθος του Ναυτικού για σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα.
Μια επισκόπηση των υποβρυχίων κλάσης Virginia
Προερχόμενα από τη Μελέτη Centurion του Ναυτικού, τα υποβρύχια της Βιρτζίνια σχεδιάστηκαν για να αντικαταστήσουν τελικά τα πλοία κλάσης Los Angeles . Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η ανάπτυξη αυτής της νέας κατηγορίας υποβρυχίων ταχείας επίθεσης βρισκόταν σε εξέλιξη. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κατασκευαστές βασίστηκαν στην τεχνολογία τρισδιάστατης απεικόνισης για τον σχεδιασμό των σκαφών της Βιρτζίνια για πρώτη φορά. Αποτελούμενη από μηχανική με τη βοήθεια υπολογιστή και διαχείριση κύκλου ζωής προϊόντος, αυτή η καινοτόμος διαδικασία αποδείχθηκε αποτελεσματική για την υπηρεσία. Δύο κατασκευαστές, η Newport News Shipbuilding και η Electric Boat (ένα τμήμα της General Dynamics), ήταν οι κινητήριες δυνάμεις πίσω από την παραγωγή πλοίων κλάσης Βιρτζίνια από την αρχή, καθώς παραμένουν οι μόνες εγκαταστάσεις με δυνατότητα κατασκευής πυρηνοκίνητων υποβρυχίων.