ΗΠΑ

Επικίνδυνη εξέλιξη : Το F-35 θα μπορούσε να παραδίδεται χωρίς να ολοκληρώνονται οι επιχειρησιακές δοκιμές του

Το κόστος των μεγάλων αναβαθμίσεων στο μαχητικό F-35 συνεχίζει να αυξάνεται και οι επαναλαμβανόμενες καθυστερήσεις σε κρίσιμες δοκιμές προσομοίωσης, ενώ  μια απόφαση παραγωγής πλήρους ρυθμού αυξάνουν τον κίνδυνο το Υπουργείο Άμυνας να αγοράσει ελαττωματικά αεροσκάφη που πρέπει να επιδιορθωθούν, ανέφερε η νέα έκθεση του Γραφείου Λογοδοσίας της Κυβέρνησης.

Στην έκθεση της Δευτέρας , η GAO διαπίστωσε ότι το κόστος της προσπάθειας εκσυγχρονισμού του Block 4 του F-35 αυξήθηκε σε 15,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021, 741 εκατομμύρια δολάρια περισσότερο από το εκτιμώμενο κόστος το 2020.

Μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης, οφειλόταν σε μια αύξηση 330 εκατομμυρίων δολαρίων στο εκτιμώμενο κόστος της προσπάθειας Technology Refresh 3, μια αναβάθμιση στο υλικό και το λογισμικό του F-35 που επιδιώκει να βελτιώσει την ικανότητα επεξεργασίας, τις μονάδες προβολής και την αυξημένη μνήμη του, δήλωσε ο GAO . «Η ανάπτυξη του Tech Refresh 3 έχει αποδειχθεί πιο περίπλοκη από ότι αναμενόταν», είπαν οι υπεύθυνοι του προγράμματος στο GAO, και ανέβασε την τιμή.

Άλλες αυξήσεις κόστους 312 εκατομμυρίων δολαρίων, προήλθαν από τον εκσυγχρονισμό των γηρασμένων δοκιμαστικών αεροσκαφών που υποστηρίζουν την ανάπτυξη όπλων, καθώς και άλλες αναβαθμίσεις δοκιμών και εργαστηρίων, σύμφωνα με την έκθεση. Οι υπεύθυνοι επιχειρησιακών δοκιμών και αξιολόγησης είπαν στο GAO ότι, απαιτείται περισσότερη χωρητικότητα πτήσεων για να διασφαλιστεί ότι πολλές δυνατότητες του Block 4, συμπεριλαμβανομένης της ενσωμάτωσης όπλων, λειτουργούν σωστά.

Πολλαπλά προβλήματα με το λογισμικό, ζητήματα χρηματοδότησης που σταμάτησαν την ανάπτυξη λογισμικού για οκτώ μήνες το 2021 και η προσθήκη νέων δυνατοτήτων καθυστέρησε επίσης, την παράδοση των τελικών δυνατοτήτων του Block 4 (το 2029), τρία χρόνια αργότερα από ότι αρχικά αναμενόταν.

Η Lockheed Martin, η οποία κατασκευάζει το F-35, και οι υπεύθυνοι του προγράμματος έλαβαν πολλά βήματα για να βελτιώσουν την ανάπτυξη λογισμικού, συμπεριλαμβανομένης της αυξημένης εργαστηριακής δοκιμής λογισμικού, της βελτιωμένης και πιο συνεπούς παρακολούθησης της ανάπτυξης λογισμικού και της επιμήκυνσης του χρονοδιαγράμματος για την ανάπτυξη λογισμικού Block 4 , αρχής γενομένης από το 2022.

«Αυτό το μεγαλύτερο χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης λογισμικού θα διευκόλυνε τη διόρθωση σφαλμάτων, τη διαχείριση των επερχόμενων χρονοδιαγραμμάτων εργασίας και θα διευκόλυνε τις καθυστερήσεις δοκιμών που αναπτύχθηκαν σύμφωνα με το πρόγραμμα των έξι μηνών», είπαν στο GAO οι υπεύθυνοι του προγράμματος.

Ωστόσο, η GAO είπε ότι μένει να δούμε αν αυτές οι αλλαγές θα βελτιώσουν τον τρόπο με τον οποίο θα κυκλοφορήσει το Block 4.

Η έκθεση σημείωσε ότι, η ετήσια περίοδος ανάπτυξης λογισμικού απέχει ένα βήμα από την «ευκίνητη» διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού των αναβαθμίσεων που παραδίδονται σε κομμάτια, αντί για μεγάλες ποσότητες αλλαγών να πέφτουν ταυτόχρονα, μετά από μια μακρά περίοδο ανάπτυξης.

Και αξιωματούχοι δοκιμών της κυβέρνησης είπαν στο GAO ότι, η μετάβαση σε ένα πρόγραμμα απόρριψης λογισμικού 12 μηνών δεν θα διορθώσει το πρόβλημα των καθυστερημένων παραδόσεων, εάν το γραφείο προγράμματος συνεχίσει να προσθέτει αιφνιδιαστικές αλλαγές. Ένας μεγαλύτερος χρόνος μεταξύ των αναβαθμίσεων λογισμικού, σημαίνει επίσης ότι, «οι ενημερώσεις κώδικα για σφάλματα που εντοπίζονται στο πεδίο ενδέχεται να διαρκέσουν περισσότερο για να παραδοθούν», είπε η GAO.

Μεγάλη καθυστέρηση δοκιμής

Η GAO εξέφρασε επίσης ανησυχίες για τη συνεχιζόμενη καθυστέρηση της δοκιμής Joint Simulation Environment, χωρίς την οποία το Πεντάγωνο δεν μπορεί να ολοκληρώσει την αρχική επιχειρησιακή δοκιμή και τη διαδικασία αξιολόγησης του F-35 και να αποφασίσει για την πλήρη παραγωγή.

Ο στρατός αποκτά έως και 152 F-35 κάθε χρόνο για την Πολεμική Αεροπορία, το Πολεμικό Ναυτικό και το Σώμα Πεζοναυτών - το οποίο η GAO σημείωσε ότι είναι σχεδόν ο πλήρης ρυθμός παραγωγής - και είναι σε καλό δρόμο να παραδοθούν 1.115 μαχητικά το 2023, κάτι που σημαίνει ότι περίπου το ένα τρίτο του συνολικού αριθμού των F-35 που αναμένεται να αγοραστούν, θα έχει παραδοθεί πριν ολοκληρώσει τις επιχειρησιακές δοκιμές.

Αυτό θέτει το πρόγραμμα σε κίνδυνο περισσότερων υπερβάσεων κόστους, είπε η GAO, εάν εντοπιστούν πρόσθετα ζητήματα απόδοσης μετά από μεγάλο αριθμό μαχητικών στο πεδίο.

«Η πανδημία του COVID-19 έχει επίσης, επιδεινώσει τα συνεχιζόμενα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και έχει προκαλέσει διακοπές στην εργασία, γεγονός που οδήγησε σε καθυστερήσεις στην παράδοση των F-35», ανέφερε η έκθεση. Το γραφείο προγράμματος και οι εργολάβοι αποφάσισαν τον Σεπτέμβριο του 2021, να προσαρμόσουν τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης των αεροσκαφών έως το 2023 για να απορροφήσουν το πλήγμα από τον COVID-19. 

Ωστόσο, η έκθεση κατέπληξε επίσης την εργολάβο κινητήρων Pratt & Whitney για την παράδοση "σχεδόν όλων" των κινητήρων F-35 στα τέλη του 2021. Μόνο έξι από τους 152 κινητήρες που παραδόθηκαν από την Pratt & Whitney ήταν στην ώρα τους, ανέφερε η έκθεση, ο χαμηλότερος αριθμός σε τουλάχιστον πέντε χρόνια.

Αυτό οφειλόταν σε ζητήματα ποιότητας - όπως ορισμένες πρώτες ύλες που κατασκευάζονται λανθασμένα - και όχι λόγω προβλημάτων που σχετίζονται με τον COVID, τουλάχιστον από τον Φεβρουάριο του 2021.

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Οι Ουκρανοί υποχώρησαν από την Παρασκοβίικα-Σαράντα Tu-95MS ετοιμάζουν κτύπημα τύπου “ Κόβεντρυ” στο ουκρανικό μέτωπο; (Βίντεο)

Ρωσικά κοινωνικά δίκτυα αναφέρουν ότι “μέσα σε 24 ώρες οι Ουκρανοί έχασαν περισσότερους από 1.700 στρατιώτες σε όλο το...