ΗΠΑ
Ενημερώθηκε στις:

Drone 5GAT: Χρησιμοποιεί κινητήρες και άλλα στοιχεία που συλλέγονται από παροπλισμένα στρατιωτικά αεροσκάφη DOD

Ο στρατός των ΗΠΑ, ενδιαφέρεται για ένα πρωτότυπο Aerial Target 5ης γενιάς. Στην πρόσκλησή του ο Στρατός διευκρινίζει ότι η προσπάθεια αποτελεί συνέχεια της σύμβασης που ανατέθηκε στην Sierra Technical Services, για την ανάπτυξη και την πτήση του αρχικού πρωτοτύπου 5GAT.

Σύμφωνα με την έκθεση, η ανάπτυξη του 5GAT συνεχίστηκε και το δεύτερο πρωτότυπο βρίσκεται υπό κατασκευή. Το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ (DOD) ζήτησε 32,7 εκατομμύρια δολάρια το FY21 για το πρόγραμμα και η έκθεση DOT&E συνιστά πλήρη χρηματοδότηση, ώστε ο αμερικανικός στρατός να αποκτήσει έναν εναέριο στόχο που θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει πλήρως τα χαρακτηριστικά των σημερινών και μελλοντικών αεροσκαφών.

https://twitter.com/MIL_STD/status/1513688166774890497

Το πρώτο πρωτότυπο του 5GAT, ενός drone εναέριου στόχου 5ης γενιάς, συνετρίβη κατά την πρώτη του πτήση στις 23 Οκτωβρίου 2020, αποκαλύπτει μια έκθεση.

Το περιστατικό προκλήθηκε από «ατύχημα κατά τη διάρκεια της πτήσης», η αιτία του οποίου αναμένεται να διαπιστωθεί από έρευνα ασφαλείας. 

Το αεροσκάφος αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε από την Sierra Technical Services, η οποία δεν έχει δημοσιοποιήσει λεπτομέρειες για τη συντριβή. Όλες οι πληροφορίες σχετικά με το αποτέλεσμα της δοκιμής προήλθαν από την Ετήσια Έκθεση Διευθυντή, Επιχειρησιακής Δοκιμής και Αξιολόγησης (DOT&E) 2020. Η DOT&E είναι σύμβουλος του Υπουργού Άμυνας των ΗΠΑ σε δοκιμές και αξιολόγηση οπλικών συστημάτων. 

Η έκθεση δεν αναφέρει ποια πτήση ήταν για το αεροσκάφος, ωστόσο αναφέρει λεπτομερώς ότι το πρωτότυπο ολοκλήρωσε με επιτυχία τις δοκιμές πτήσης χαμηλής και υψηλής ταχύτητας πριν από αυτό. Με βάση αυτό και το γεγονός ότι η αναφορά δεν αναφέρει την ολοκλήρωση της παρθενικής πτήσης, είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι το ατύχημα συνέβη στην πρώτη πτήση του drone.

Εναέριος στόχος 5ης γενιάς, ή 5GAT, προορίζεται να μιμηθεί ένα μαχητικό αεροσκάφος τελευταίας γενιάς σε προσομοιωμένη μάχη. Είναι σχεδιασμένο να είναι φθηνό και αναλώσιμο, χρησιμοποιώντας πλεονάζοντα εξαρτήματα παλαιότερων αεροσκαφών στην κατασκευή του.

Η Sierra Technical Services, ήταν ένας από τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα Skyborg της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, με σκοπό να δημιουργήσει έναν πιστό wingman - ένα drone ελεγχόμενο από AI που θα συνόδευε μαχητικά αεροσκάφη στη μάχη. Παρά το γεγονός ότι το 5GAT είχε τη δυνατότητα να τροποποιηθεί σε μια πλήρη ένοπλη πλατφόρμα, δεν επιλέχθηκε υπέρ των σχεδίων των Boeing , Kratos και General Atomics.

Το 5GAT ολοκλήρωσε μια σειρά εκδηλώσεων δοκιμών εδάφους, στο Michael Army Airfield στις 18 Σεπτεμβρίου. Εκτελέστηκε από μια ολοκληρωμένη ομάδα προσωπικού του Υπουργείου Άμυνας και εργολάβων, η δοκιμή επαλήθευσε τον πλήρη έλεγχο του αεροσκάφους, την ασφάλεια διαδικασίες και βασικά ορόσημα απόδοσης για απογείωση και προσγείωση. Το μοναδικό πρωτότυπο εκτέλεσε 24 εκδηλώσεις δοκιμών πτήσης (15 χαμηλής ταχύτητας και εννέα υψηλής ταχύτητας) σε μόλις έξι ημέρες, χωρίς διακοπές ή μεγάλα προβλήματα. 

Η επιχειρησιακή δοκιμή και αξιολόγηση υποστηρίζει το 5GAT, το οποίο είναι ένα αεροσκάφος πλήρους κλίμακας, χαμηλής παρατήρησης που αντιπροσωπεύει, με μεγαλύτερη ακρίβεια από οτιδήποτε άλλο διαθέσιμο, τις απειλές μαχητικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν οι δυνάμεις των ΗΠΑ. Το χαμηλού κόστους drone έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει δοκιμές και αξιολόγηση όπλων και πλατφόρμας αέρος-αέρος και επιφανείας-αέρος, εκπαίδευση πιλότων και δυνάμεων εδάφους και την ανάπτυξη τακτικών, τεχνικών και διαδικασιών έναντι απειλής πέμπτης γενιάς.  

Η Sierra Technical Services, ο κύριος ανάδοχος, έχει υιοθετήσει μια καινοτόμο προσέγγιση για την κατασκευή του 5GAT, κατασκευάζοντας το πλαίσιο του αεροσκάφους από σύνθετα υλικά χρησιμοποιώντας μαλακά εργαλεία για μείωση του κόστους. Ο υπεργολάβος, Fast Optimal Engineering, σχεδίασε σημαντικές λύσεις υποσυστήματος, συμπεριλαμβανομένων ενεργοποίησης ελέγχου πτήσης, ηλεκτρικής ενέργειας, υδραυλικών συστημάτων, εξοπλισμού προσγείωσης και διεύθυνσης. Ο υπεργολάβος, η 5D Systems, ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη της πολύπλοκης σουίτας λογισμικού του μη επανδρωμένου 5GAT. Το 5GAT χρησιμοποιεί κινητήρες και άλλα στοιχεία που συλλέγονται από παροπλισμένα στρατιωτικά αεροσκάφη DOD, καθώς και ένα υπάρχον σύστημα ελέγχου αεροσκαφών επίγειου στρατού των ΗΠΑ.  

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ