ΗΠΑ

Αποκάλυψη: Το δόλιο σχέδιο της Τουρκίας για την απόκτηση F-16 αλλά και F-35 από τις ΗΠΑ

Σε άρθρο -ανάλυση με τον τίτλο, "Χρειάζεται η Τουρκία να αναθεωρήσει τη ναυτική της στρατηγική για τη Μαύρη Θάλασσα;", τουρκικό ΜΜΕ επιχειρεί να προσεγγίσει το σημαντικό για την Εθνική ασφάλεια της Τουρκίας θέμα, το οποίο όπως αντιλαμβανόμαστε έχει άμεση σχέση με τα Ελληνοτουρκικά, αναφέροντας στη συνέχεια:

"Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου και οι επακόλουθες στρατιωτικές εξελίξεις έχουν αλλάξει σημαντικά το γεωπολιτικό τοπίο στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας. Το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό, που θεωρεί τη Μαύρη Θάλασσα απαλλαγμένη από κινδύνους και έχει αναπτύξει ανάλογα τη ναυτική του στρατηγική, βρέθηκε απροετοίμαστο από τις σημερινές εξελίξεις στη Μαύρη Θάλασσα. Οι αναλυτές του ναυτικού αρχηγείου δεν μπορούσαν να αξιολογήσουν με ακρίβεια τις κινήσεις των ρωσικών πολεμικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα και ως εκ τούτου δεν ήταν σε θέση να προβλέψουν την έναρξη της εισβολής. Επί του παρόντος, οι πλωτές νάρκες στη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν απειλή για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Διεθνής κοινή γνώμη ανησυχεί για το ερώτημα «πότε και από ποιον τοποθετήθηκαν οι πλωτές νάρκες», αλλά η Διοίκηση των Τουρκικών Ναυτικών Δυνάμεων δεν έχει δώσει ακόμη μια ικανοποιητική εξήγηση. Η έλλειψη επίγνωσης της κατάστασης από τις Τουρκικές Ναυτικές Δυνάμεις στη Μαύρη Θάλασσα θέτει υπό αμφισβήτηση τη στρατηγική της

Έχει λοιπόν η Τουρκία πραγματική ναυτική στρατηγική για τη Μαύρη Θάλασσα;

Εάν ναι, πώς πρέπει να τροποποιηθεί αυτή η στρατηγική για να καλύψει τις ανάγκες ασφάλειας της Τουρκίας υπό το φως των πρόσφατων εξελίξεων;

Οι ακόλουθες αρχές καθοδηγούν τη στρατηγική της Τουρκίας στη Μαύρη Θάλασσα.

Ο Εύξεινος Πόντος είναι μια υδάτινη περιοχή με μοναδικά γεωπολιτικά χαρακτηριστικά. Οποιαδήποτε προβλήματα στη Μαύρη Θάλασσα πρέπει να επιλυθούν μεταξύ των παράκτιων κρατών. Δεν πρέπει να επιτραπεί σε καμία εξωτερική δύναμη να παρέμβει σε αυτά τα θέματα, καθώς οι εξωτερικές παρεμβάσεις επιδεινώνουν τις διαφωνίες επί των προβλημάτων. Η Σύμβαση του Μοντρέ για τα Στενά αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο στο πλαίσιο της ασφάλειας και της σταθερότητας της Μαύρης Θάλασσας.

Η Τουρκία ανέπτυξε τη ναυτική της στρατηγική για τη Μαύρη Θάλασσα σύμφωνα με αυτές τις αρχές.

Υπό την ηγεσία της Τουρκίας, η Ομάδα Ναυτικής Συνεργασίας Μαύρης Θάλασσας (BLACKSEAFOR) ιδρύθηκε το 2001 με τη συμμετοχή των ναυτικών δυνάμεων των παράκτιων κρατών για τη διασφάλιση της ειρήνης και της σταθερότητας στη Μαύρη Θάλασσα και την προώθηση της περιφερειακής συνεργασίας. Οι επιχειρήσεις BLACKSEAFOR ανεστάλησαν μετά την προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσία το 2014.

Με τη συναίνεση της Ρωσίας, η Τουρκία ξεκίνησε την Επιχείρηση Black Sea Harmony για την καταπολέμηση των παράνομων δραστηριοτήτων στη Μαύρη Θάλασσα και να διασφαλίσει ότι η αντιτρομοκρατική επιχείρηση του ΝΑΤΟ στις θάλασσες μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν περιλαμβάνει τη Μαύρη Θάλασσα.

Η Ρωσία, η Ουκρανία και η Ρουμανία συμμετείχαν στην Επιχείρηση "Αρμονία της Μαύρης Θάλασσας σύμφωνα με τις διμερείς συμφωνίες τους με την Τουρκία. Η Τουρκία συνεχίζει την Αρμονία της Μαύρης Θάλασσας με τα υποβρύχια, τα αεροσκάφη θαλάσσιας περιπολίας και τα υποβρύχια της.

Ωστόσο, μετά την προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσία, η Ουκρανία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το BLACKSEAFOR και το Black Sea Harmony ήταν ανεπαρκή για να σταματήσουν την επιθετική συμπεριφορά της Ρωσίας προς τους γείτονές της και δεν ήταν μηχανισμοί που θα μπορούσαν να διασφαλίσουν την ασφάλεια και τη σταθερότητα της Μαύρης Θάλασσας.

https://www.youtube.com/watch?v=luGewpn4l-M

Η επέμβαση της Ρωσίας στη Γεωργία το 2008 και η προσάρτηση της Κριμαίας το 2014 θύμισε στα παράκτια κράτη της Μαύρης Θάλασσας ένα ιστορικό γεγονός.

Η Ρωσία θέλει να επικρατεί ειρήνη στη Μαύρη Θάλασσα όταν είναι αδύναμη, προκειμένου να μην επέμβει ξένη δύναμη στην περιοχή και να εφαρμόζονται αυστηρά οι σχετικές διατάξεις της Σύμβασης του Μοντρέ στα πολεμικά πλοία των μη παράκτιων κρατών.

Ωστόσο, καθώς η Ρωσία αποκτά πολιτική και στρατιωτική δύναμη, αρχίζει να μετατοπίζει τις ισορροπίες υπέρ της σε όλη τη Μαύρη Θάλασσα, ξεκινώντας από τα παράκτια κράτη. Δυστυχώς, η Τουρκία δεν μπόρεσε να αξιοποιήσει την αδύναμη θέση της Ρωσίας μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης.

Αντί να οικοδομήσει μια δομή με μια αποτρεπτική και αποτελεσματική τουρκική ναυτική δύναμη στον πυρήνα της για να εξασφαλίσει την ασφάλεια όλων στη Μαύρη Θάλασσα, η Τουρκία δημιούργησε ένα ευνοϊκό περιβάλλον για τη Ρωσία στη Μαύρη Θάλασσα, το οποίο η Ρωσία έπρεπε να ανακτήσει.

Οι φιλορώσοι ναύαρχοι που διοικούσαν τις ναυτικές δυνάμεις εκείνη την εποχή έπαιξαν επίσης ουσιαστικό ρόλο στη δημιουργία αυτών των συνθηκών.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου και οι επακόλουθες στρατιωτικές εξελίξεις έχουν επηρεάσει τη σταθερότητα στη Μαύρη Θάλασσα και απειλούν ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο.

Εάν η Ρωσία καταφέρει να αποκτήσει τον έλεγχο της Οδησσού, θα κυριαρχήσει πλήρως στα βόρεια της Μαύρης Θάλασσας, και η Ουκρανία θα αποκοπεί από τη Μαύρη Θάλασσα και θα γίνει μια ηπειρωτική χώρα.

Οι εμπορικές θαλάσσιες διαδρομές της Κασπίας, της Μαύρης και της Βαλτικής Θάλασσας συνδέονται μεταξύ τους με τους ποταμούς Ντον και Βόλγα. Με τον έλεγχο της Αζοφικής Θάλασσας, η Ρωσία θα αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο των εμπορικών διαδρόμων που προέρχονται από τη διαδρομή Ινδίας-Ιράν-Κασπίας Θάλασσας προς την Αζοφική Θάλασσα, τη Μαύρη Θάλασσα και τη Βαλτική Θάλασσα μέσω των ποταμών Ντον και Βόλγα.

Η διατήρηση της Οδησσού στα χέρια της Ουκρανίας ωφελεί την ασφάλεια και τα οικονομικά συμφέροντα τόσο της Τουρκίας όσο και της Ουκρανίας. Δύο μεγάλοι ποταμοί συνορεύουν με την περιοχή της Οδησσού, ο Δνείπερος και ο Δνείστερος.

Η Οδησσός βρίσκεται στο Δέλτα του Δούναβη, που συνδέεται μέσω της Διώρυγας Δούναβη-Μαύρης Θάλασσας με τη Διώρυγα Ρήνου-Μάιν-Δούναβη, που είναι ζωτικής σημασίας για το ευρωπαϊκό εμπόριο, μια από τις πιο βολικές πλωτές οδούς που συνδέει τη βόρεια και την κεντρική Ευρώπη με τη Μέση Ανατολή και την Ασία.

Οι ευρωπαϊκοί εμπορικοί δρόμοι, συμπεριλαμβανομένου ενός σημαντικού τμήματος του διάσημου Δρόμου του Μεταξιού, διασχίζουν την Περιφέρεια της Οδησσού.

Η μέχρι σήμερα κατοχή εδαφών στην Ουκρανία από τη Ρωσία δείχνει ότι η Ρωσία θέλει να ασκήσει πλήρη έλεγχο στους εμπορικούς διαδρόμους που συνδέουν την Ασία, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή που θα διασχίζουν τη Μαύρη Θάλασσα.

Σύμφωνα με αυτόν τον στόχο, δεν είναι παράλογο να υποθέσουμε ότι η Ρωσία θα απαιτήσει τελικά από την Τουρκία να εφαρμόσει τη Σύμβαση του Μοντρέ σύμφωνα με τις επιθυμίες της.

Κατά συνέπεια, η στρατηγική της Τουρκίας στη Μαύρη Θάλασσα πρέπει να αναθεωρηθεί πλήρως.

Η Τουρκία πρέπει να δημιουργήσει μια μόνιμη ναυτική δύναμη αποτελούμενη από παράκτια ραντάρ επιτήρησης, μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα,  πλοία επιφανείαςκαι υποβρύχια ικανά να πραγματοποιούν 24ωρη αναγνώριση και να έχουν επίγνωση της θαλάσσιας κατάστασης στη Μαύρη Θάλασσα.

Οι δραστηριότητες κάθε στοιχείου του ρωσικού στόλου της Μαύρης Θάλασσας θα πρέπει να παρακολουθούνται και να αναλύονται στενά. Μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή τους, θα πρέπει να αναπτυχθούν στη Μαύρη Θάλασσα υποβρύχια με συστήματα πρόωσης ανεξάρτητα από τον αέρα.

Το TCG Anadolu, ένα αμφίβιο επιθετικό πλοίο, θα πρέπει να αναπτύσσεται στη Μαύρη Θάλασσα σε τακτική βάση.

Το TCG Anadolu είναι σε θέση να μεταφέρει αεροσκάφη σύντομης απογείωσης και κάθετης προσγείωσης (STOVL).

Ως εκ τούτου, η επανένταξη της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35 είναι κρίσιμη. Το TCG Anadolu Amphibious Assault Ship μπορεί να μεταφέρει αεροσκάφη STVOL F-35 B Lightning II.

Μια τουρκική ναυτική δύναμη που υποστηρίζεται από μαχητικά αεροσκάφη F-35 θα λειτουργήσει αποτρεπτικά κατά της Ρωσίας.

Μια τουρκική ναυτική δύναμη ικανή να αποτρέψει τη Ρωσία στη Μαύρη Θάλασσα θα ωφελήσει την Τουρκία, την ΕΕ, το ΝΑΤΟ και άλλα παράκτια κράτη της Μαύρης Θάλασσας."

Διαπιστώσεις -Συμπεράσματα

Από τα παραπάνω διαφαίνεται η έκδηλη ανησυχία της Τουρκίας για τυχόν επέκταση της θαλάσσιας κυριαρχίας της Ρωσίας και στην Οδησσό, γεγονός το οποίο θα προσδώσει τεράστια γεωπολιτικά και οικονομικά οφέλη στη Μόσχα.

Πλέον οι οδεύσεις του "δρόμου του μεταξιού" από την Ευρασία προς την Ευρώπη και αντίστροφα, οι οποίες λόγω της κατάληψης της Μαριούπολης και της μετατροπής της Αζοφικής θάλασσας σε Ρωσική λίμνη εξυπηρετούν σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό τα συμφέροντα της Μόσχας, θα πέσουν ολοκληρωτικά σε Ρωσικά  χέρια αν καταληφθεί και η Οδησός.

Ο αποκλεισμός της Ουκρανίας από τον Εύξεινο Πόντο θα  κάνει την Τουρκία να νοιώσει περισσότερο από ποτέ την Ρωσική απειλή.

Τα παραπάνω προτάσσονται   ως επιχειρήματα για  μια αλλαγή της ναυτικής στρατηγικής της Τουρκίας στην Μαύρη θάλασσα, για την οποία δεν παραλείπεται ωστόσο να ζητηθεί η συνδρομή των ΗΠΑ , με την  παραχώρηση στην Άγκυρα μαχητικών F-35 STOLV B Lightning II(καθέτου αποπροσγειώσεως), για το ANADOLU, το οποίο θα αποτελεί τη ναυαρχίδα μιας ναυτικής δύναμης αποτροπής  ενάντια στον Ρωσικό στόλο του Ευξείνου πόντου.

Η απάντηση της Ελλάδας

Τα παραπάνω  ωστόσο αναμένεται αν υλοποιηθούν να επηρεάσουν άμεσα και κέραια θα έλεγα τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Μετά την πρόσφατη δημοσιοποίηση από το Αμερικανικό ΥΠΕΞ προς το Κογκρέσο επιστολής με την οποία αναφέρει ότι διάκειται ευμενώς στην πώληση 40 νέων μαχητικών  F-16 BLOCK 70  και την αναβάθμιση 80 ήδη υπαρχόντων μαχητικών F-16 της Τουρκίας με κίτ εκσυγχρονισμού, αντιλαμβανόμαστε ότι η Ουάσιγκτον αναβαθμίζει το ρόλο της Τουρκίας εκ νέου, εξισσοροπώντας το αεροπορικό ισοζύγιο στο Αιγαίο.

Ωστόσο τυχόν  παραχώρηση μαχητικών F-35 STOLV B Lightning II(καθέτου αποπροσγειώσεως), για το ANADOLU θα αλλάξει τις ισσοροπίες υπέρ της Τουρκίας στο Αιγαίο και τη ΝΑ Μεσόγειο, αφού δεν είμαστε αφελείς να πιστέψουμε ότι κάτι τέτοιο δεν θα αναβαθμίσει κατακόρυφα την τουρκική προκλητικότητα και την απειλή σε βάρος της Ελλάδας και της Κύπρου.

Η Ελλάδα θα πρέπει άμεσα να προβεί στις παρακάτω ενέργειες:

Εγρήγορση του λόμπυ μας στις ΗΠΑ και στην Αμερικανική γερουσία για απόρριψη της πώλησης των 40  F-16 στην Τουρκία και εκσυγχρονισμό 80 ήδη υπαρχόντων.

Εάν αυτό δεν γίνει τότε θα πρέπει η πώλησή τους να "σαλαμοποιηθεί", δηλαδή να τεμαχιστεί σε 4 επί μέρους πωλήσεις, οι οποίες χρονικά να επιμηκύνονται σε ορίζοντα δεκαετίας, αναλόγως της στάσης της Τουρκίας έναντι των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ αλλά και Ελλάδας-Κύπρου.

Κοινώς να επιδιωχθεί από το λόμπυ μας στις ΗΠΑ, η ύπαρξη ρήτρας διασύνδεσης της πώλησης με την πορεία των Ελληνοτουρκικών σχέσεων αλλά και της στάσης της Τουρκίας έναντι των ΗΠΑ και της Ρωσίας, αφού άπαντες γνωρίζουν το ρόλο της Άγκυρας όλο το προηγούμενο διάστημα και τις "δουλίτσες" που έκανε με τον Πούτιν σε Συρία, Λιβύη και Ναγκόρνο Καραμπάχ.

Σε καμμία περίπτωση δεν θα πρέπει να δοθούν μαχητικά  F-35 STOLV B Lightning II(καθέτου αποπροσγειώσεως), για το ANADOLU, αφού ο αποκλεισμός της Τουρκίας από το πρόγραμμα των F-35 αποτελεί  κύρωση για την αγορά των S-400 από τη Ρωσία και για τον λόγο αυτό θα πρέπει να κινητοποιηθούμε στην Ουάσιγκτον και την ομογένεια μας στις ΗΠΑ.

Θα πρέπει να κινητοποιηθούμε στην ΕΕ για την δημιουργία ναυτικής δύναμης της για τον έλεγχο της Μαύρης θάλασσας, ενεργοποιώντας προς τούτο τις Ρουμανία και Βουλγαρία, ενώ παράλληλα να εξάρουμε το ρόλο του ΝΑΤΟ επίσης για τον σκοπό αυτό, αποτρέποντας την Τουρκία να κινηθεί αυτόνομα, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα της , όπως προανέφερα σε προγενέστερο άρθρο μας πρόσφατα.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

“Πύρρεια νίκη” των Rafale F4 για τη “Συμφωνία του Αιώνα”: Η εντατική “Παρισινή διπλωματία” εξασφάλισε 200 μαχητικά που θα αντικαταστήσουν τα F-15C/D Eagles του Ριάντ

Στα μέσα Ιουλίου κατέστη σαφές ότι η Γερμανική κυβέρνηση είχε ματαιώσει την πώληση σαράντα οκτώ μαχητικών αεροσκαφών...