ΗΠΑ

Το πιο ισχυρό μαχητικό στον κόσμο F-35 Stealth Jet υποβάλλεται σε «θεραπεία σοκ με λέιζερ» για ενίσχυση της απόδοσης

Το πρόγραμμα F-35 Joint Strike Fighter, έφτασε σε ένα ακόμη ορόσημο όταν ολοκλήρωσε επιτυχώς την επαλήθευση της διαδικασίας κοψίματος με λέιζερ στην έκδοση «Β» του αεροσκάφους.

Η διαδικασία έχει σχεδιαστεί για να παράγει πιο στιβαρά αεροσκάφη, που μπορούν να αντέξουν τις εκπληκτικές δυνάμεις στις οποίες απαιτείται να λειτουργήσουν.

Να υπενθυμίσουμε ότι το F-35B είναι η  έκδοση σύντομης απογείωσης-κάθετης προσγείωσης (STOVL)  του μαχητικού αεροσκάφους stealth και χρησιμοποιείται  από το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ. Το προσωπικό υποστήριξης F-35 από το Fleet Readiness Centre East (FRCE), ολοκλήρωσε την επαλήθευση της διαδικασίας κοψίματος με λέιζερ και επέστρεψε το πρώτο F-35B πίσω στον στόλο για να υποβληθεί στη διαδικασία και εκεί.

Το laser shock peening, είναι μια διαδικασία που έχει σχεδιαστεί για την ενίσχυση του πλαισίου του αεροσκάφους του F-35 χωρίς την προσθήκη πρόσθετου υλικού.

Διαδικασία Peening με λέιζερ 

Κατά τη διάρκεια του κοψίματος με λέιζερ, μια δέσμη λέιζερ υψηλής ενέργειας εκτοξεύεται στο μέταλλο, η οποία δημιουργεί μια περιοχή πλάσματος στην επιφάνεια του μετάλλου. Η κρούση δημιουργεί ένα κρουστικό κύμα, το οποίο ταξιδεύει μέσα από το μέταλλο και παραμένουν συμπιεστικές υπολειμματικές τάσεις.

Αυτή η συμπίεση βοηθά στη βελτίωση της αντοχής του μετάλλου στη φθορά, της διάρκειας ζωής και της αντοχής του μετάλλου, οδηγώντας σε ένα πιο ανθεκτικό προϊόν.

Η επαλήθευση της διαδικασίας εκκαθάρισης κραδασμών με λέιζερ, διασφαλίζει τον ποιοτικό έλεγχο κατά την επιθεώρηση εάν οι πίδακες πληρούν τις απαιτήσεις του συστήματος μέσω ενός συνδυασμού δοκιμών, ανάλυσης, επίδειξης και δοκιμών. Σύμφωνα με το ναυτικό, η όλη διαδικασία επαλήθευσης απαιτούσε πάνω από 15.000 ώρες εργασίας.

Η διαδικασία παρατείνει τη διάρκεια ζωής του μαχητικού F-35B πέμπτης γενιάς, το οποίο είναι το μοντέλο STOVL που πετά από το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ. Τον Αύγουστο του 2019, η FRCE ολοκλήρωσε την κατασκευή μιας εγκατάστασης καθαρισμού κρουσμάτων λέιζερ 6 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το κέντρο είναι πλέον το πρώτο στον κόσμο, που μπορεί να εκτελέσει κρότου λέιζερ σε ένα F-35. Στη Γιούτα, το ναυτικό σκοπεύει να δημιουργήσει μια δεύτερη παρόμοια εγκατάσταση. 

Από το 2013, η εγκατάσταση έχει χρησιμεύσει ως σημαντικός χώρος για συντήρηση και αναβάθμιση του F-35B Lightning II. Επιπλέον, η συμβατική απογείωση και προσγείωση του F-35A, καθώς και οι επιχειρήσεις αερομεταφορέα του F-35C, δοκιμάστηκαν στο κέντρο.

F-35B Stealth STOVL Jet

Το F-35B είναι το πρώτο αεροσκάφος stealth στον κόσμο με υπερηχητικές ταχύτητες και δυνατότητα STOVL. Το αεροσκάφος σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από τη Lockheed Martin. 

Οι κινητήρες Pratt & Whitney Turbofan τροφοδοτούν το αεροσκάφος, το οποίο μπορεί να φτάσει ταχύτητες 1,8 Mach και έχει μέγιστο βάρος απογείωσης 27.216 κιλά.

Όπως και οι άλλοι δύο τύποι F-35A και F-35C, το F-35B έχει ύψος 4,6 μέτρα, μήκος 15,4 μέτρα και άνοιγμα φτερών 10,6 μέτρα. Τα έξυπνα πυρομαχικά του, περιλαμβάνουν δύο πυρομαχικά κοινής άμεσης επίθεσης (JDAM), δύο προηγμένους πύραυλους αέρος-αέρος μέσου βεληνεκούς AIM-120 (AMRAAM) και ένα πυρομαχικό αέρος-εδάφους ακριβείας 1.000 λιβρών.

Ο κινητήρας του F-35B συνδέεται αποτελεσματικά με ένα σύστημα πρόωσης STOVL με άξονα, σχεδιασμένο από την Rolls Royce Defense, το οποίο μπορεί να παρέχει πάνω από 20.000 λίβρες ώθησης. Οι πόρτες που είναι τοποθετημένες πάνω και κάτω από τον κάθετο ανεμιστήρα, ανοίγουν καθώς το πτερύγιο περιστρέφεται προς τα πάνω για κατακόρυφη ανύψωση του αεροσκάφους. 

Το F-35B είναι εξοπλισμένο με το πολυλειτουργικό ραντάρ AN/APG-81 Active Electronically Scanned Array (AESA) της Northrop Grumman. Περιλαμβάνει επίσης το AN/AAQ-37 Distributed Aperture System (DAS), το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου Barracuda AN/ASQ-239, το σύστημα επικοινωνίας MADL και το σύστημα προειδοποίησης πυραύλων.

Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με αισθητήρα ανεφοδιασμού, στη δεξιά πλευρά της μπροστινής ατράκτου για ανεφοδιασμό στον αέρα. Ο κύριος κινητήρας του αεροσκάφους, διαθέτει ένα περιστρεφόμενο ακροφύσιο εξάτμισης με τρία ρουλεμάν, το οποίο είναι επαυξημένο με αγωγούς ελέγχου δύο κυλίνδρων στο εσωτερικό τμήμα, το οποίο, μαζί με την κατακόρυφη ανύψωση, παρέχει δυνατότητα STOVL.

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ