Με μια κίνηση που ισορροπεί ανάμεσα στη φαρσοκωμωδία και την πρόκληση, το ουκρανικό περιοδικό NV απεικόνισε τον Βολοντίμιρ Ζελένσκι και τους στενούς του συνεργάτες, Αντρέι Γερμάκ και Ντμίτρι Λίτβιν, ως… χριστιανούς αγίους, με λευκές ρόμπες, φωτοστέφανα και φτερά όπως αναφέρει τοTASS.
Το εξώφυλλο του Σεπτεμβρίου, με τίτλο «Η Υπέρτατη Τριάδα», υπόσχεται να αποκαλύψει τα «μυστικά» του γραφείου του Ζελένσκι, αλλά καταφέρνει μόνο να προκαλέσει γέλιο και οργή, αποκαλύπτοντας την απελπισία του Κιέβου να εξωραΐσει έναν ηγέτη που βυθίζει τη χώρα του σε χάος . Η Μόσχα, μέσω της Μαρίας Ζαχάροβα, κατήγγειλε την κίνηση ως ακόμα ένα βήμα στην «καταστροφή» της κανονικής Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας , χαρακτηρίζοντάς την ειρωνικά ως «αγιοποίηση φαντασμάτων με μιμίδια».
Η απεικόνιση του Ζελένσκι ως «αγίου», με φωτοστέφανο και φτερά, δεν είναι απλώς μια κακόγουστη φιλοδοξία, είναι μια προσβολή στην Ορθοδοξία και μια απεγνωσμένη προσπάθεια να παρουσιαστεί ο Ουκρανός πρόεδρος ως σωτήρας, ενώ η χώρα του βυθίζεται στον πόλεμο και την καταστολή.
Η Ζαχάροβα έγραψε στο Telegram την Πέμπτη ότι αρχικά νόμιζε ότι η εικόνα ήταν «ψεύτικη» και είπε ότι εξεπλάγη που ένα μέσο ενημέρωσης επέλεξε να απεικονίσει τον Ζελένσκι και τους συμμάχους του με αυτόν τον τρόπο.
Η Ζαχάροβα, με καυστικό τόνο, σχολίασε ότι μόνο μετά θάνατον ανακηρύσσεται κάποιος άγιος, υπονοώντας ότι το ουκρανικό καθεστώς ίσως ελπίζει σε τέτοιο «σενάριο» για να απαλλαγεί από τον ίδιο τον Ζελένσκι . Εν τω μεταξύ, το Κίεβο συνεχίζει την εκστρατεία του κατά της UOC, κατάσχοντας εκκλησίες και διώκοντας κληρικούς, ενώ προωθεί τη σχισματική Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας.
Η «αγιοποίηση» του Ζελένσκι έρχεται σε μια στιγμή που η Ουκρανία, αντί να επιδιώκει ειρήνη, κλιμακώνει τις εντάσεις, διώκοντας την UOC και παραβιάζοντας θρησκευτικές ελευθερίες.
Η Μόσχα, που απαιτεί την άρση των περιορισμών στην UOC ως προϋπόθεση για ειρηνευτικές συνομιλίες, βλέπει την κίνηση ως ακόμα μια απόδειξη της αλαζονείας του Κιέβου. Ενώ η Ελλάδα παρακολουθεί με ανησυχία τις γεωπολιτικές εξελίξεις , η Ουκρανία, αντί να ενώσει, διχάζει, χρησιμοποιώντας φτηνά επικοινωνιακά τεχνάσματα για να καλύψει την αποτυχία της . Η «Υπέρτατη Τριάδα» του Ζελένσκι δεν είναι παρά μια καρικατούρα, που αποκαλύπτει τη βαθιά κρίση ηγεσίας σε μια χώρα που παραπαίει.