Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Σπέρνει τρόμο το αναβαθμισμένο F-16-Τα Ελληνικά Viper θα κυριαρχούν σε Αιγαίο-Μεσόγειο- Η έκταση των αναβαθμίσεων

Ήδη από το 2019, οι κατασκευαστές όπλων της Πολεμικής Αεροπορίας δήλωσαν ότι το F-16 είχε λάβει τεράστιες δομικές αναβαθμίσεις στην άτρακτο και στα εξαρτήματά του. Αυτές οι προσαρμογές επέκτειναν τη διάρκεια ζωής του F-16 έως και 4.000 ώρες πτήσης, αυξάνοντας την ικανότητά του να λειτουργεί από 8.000 ώρες πτήσης σε έως και 12.000 ώρες πτήσης.

Οι ειδικοί εκσυγχρονισμού της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, έχουν περιγράψει αυτό το πρόγραμμα Επέκτασης Ζωής Υπηρεσιών ως 12 δομικές τροποποιήσεις που ονομάζονται Τεχνική Παραγγελία Χρονικής Συμμόρφωσης. Μέρος αυτού περιλάμβανε την αναβάθμιση συστημάτων ραντάρ F-16 από μηχανικά σαρωμένο ραντάρ (APG-68) σε Active Electronically Scanned Array (AESA) (APG-83).

Οι κατασκευαστές όπλων Lockheed F-16 δήλωσαν επίσης ότι, το αεροσκάφος απόκτησε νέους υπολογιστές, λογισμικό, τεχνολογία στόχευσης και οθόνες πιλοτηρίου για να διασφαλίσει ότι θα παραμείνει  ικανό έναντι προηγμένων απειλών 4ης γενιάς. Ως μέρος αυτής της προσπάθειας, η Lockheed κατασκεύασε ακόμη και μια νέα παραλλαγή «V» του F-16, η οποία συνεχίζει να προκαλεί συμμαχικό ενδιαφέρον σε όλο τον κόσμο με πρόσθετα συστήματα προειδοποίησης πυραύλων, EW και τεχνολογία cueing με κράνος.

Επίσης, το F-16  έχει ενσωματώσει την τεχνολογία αιχμής «αποφυγής σύγκρουσης» , τεχνολογία με δυνατότητα υπολογιστή, η οποία μπορεί να αναλάβει και να «πετάξει» το αεροσκάφος για να αποφύγει τις συγκρούσεις σε περίπτωση που ένας πιλότος είναι ανίκανος ή  έχει τραυματιστεί.

Πριν από χρόνια, ο  απόστρατος στρατηγός Arnold Bunch είπε  ότι, αυτή η αποφυγή σύγκρουσης έχει ήδη σώσει ζωές. Για παράδειγμα, εάν ένας πιλότος τραβήξει πάρα πολλά "G" και χάσει τις αισθήσεις του, η αποφυγή σύγκρουσης θα οδηγήσει το αεροσκάφος μακριά από άλλα αεροπλάνα, έδαφος ή άλλα αντικείμενα.

Νέα παρτίδα αναβαθμίσεων ηλεκτρονικού πολέμου

Είναι γνωστό ότι, η αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin, σε συνεργασία με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) αναβαθμίζουν από κοινού  για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, τα  μαχητικά F-16  σε Viper. Τα αεροσκάφη επιτρέπουν στην Πολεμική Αεροπορία, να αντιμετωπίζει με επιτυχία τις αναδυόμενες απειλές στην περιοχή και να επιχειρεί ως μέρος συμμαχικών αποστολών παγκοσμίως.

Συγκεκριμένα, τα κύρια συστήματα που αναβαθμίζονται στο πλαίσιο του προγράμματος περιλαμβάνουν τα εξής:

– Ραντάρ AESA APG-83

– Νέος Modular υπολογιστής Αποστολών (MMC-7000AH), ADT

– Νέες οθόνες πληροφοριών και απεικόνισης ανάμεσα στα ποδωστήρια

– Νέο APX-126 AIFF με δυνατότητα mod 5

– Ενσωμάτωση SNIPER POD, βλημάτων SASSM και PaveWay II

– Δυνατότητα Link-16

Μια νέα παρτίδα αναβαθμίσεων ηλεκτρονικού πολέμου που κατασκευάζονται από τη Northrop Grumman για το μαχητικό F-16, πέρασε από δοκιμή προσομοίωσης σε εξομοιωτή της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ.

Η εταιρεία είπε ότι οι αναβαθμίσεις - που ονομάστηκαν AN/ALQ-257 Integrated Viper Electronic Warfare Suite ή IVEWS - απέδωσαν καλύτερα από τα σημεία αναφοράς που ορίστηκαν στη δοκιμή προσομοίωσης.

Το IVEWS διαθέτει πιο αποτελεσματικούς ευρυζωνικούς ενισχυτές ισχύος και προσαρμοστικές διαμορφώσεις αντίμετρων και θα επιτρέψει στο αεροσκάφος να ανταποκρίνεται πιο γρήγορα, καλύπτοντας εκτεταμένες συχνότητες και ανιχνεύοντας απειλές προς όλες τις κατευθύνσεις. Το IVEWS χρησιμοποιεί ένα αρθρωτό σχεδιασμό ανοιχτών συστημάτων.

Η Northrop είπε τότε ότι, το νέο της σύστημα θα ήταν συμβατό με το AN/APG-83 Scalable Agile Beam Radar του τζετ, το οποίο κατασκευάζει επίσης η εταιρεία και με αυτό, όπως προαναφέραμε,  αναβαθμίζονται και τα Ελληνικά μαχητικά.

Η δοκιμή, η οποία έχει πλέον ολοκληρωθεί, έλαβε χώρα στον Εξομοιωτή Εργαστηριακής Νοημοσύνης της Πολεμικής Αεροπορίας, δήλωσε η Northrop, η οποία επιτρέπει τη δοκιμή της τεχνολογίας ηλεκτρονικού πολέμου σε ρεαλιστικά περιβάλλοντα.

Το επόμενης γενιάς μαχητικό F-16 θα αντιμετωπίσει μελλοντικές απειλές που δεν φανταζόμασταν προηγουμένως. Για να ανταποκριθεί στην πρόκληση, η σουίτα ψηφιακών ηλεκτρονικών πολέμου (EW) Viper Shield είναι προσαρμοσμένη και σχεδιασμένη για να είναι γραμμή βάσης σε προηγμένα αεροσκάφη F-16 Block 70/72 και να μεγιστοποιήσει την επιβίωσή τους και την επιτυχία της αποστολής τους.

Κλείνοντας θα πρέπει να πούμε πως το APG-83, όπως και όλα τα AESA, είναι εξαιρετικά ανθεκτικά σε παρεμβολές, καθώς χρειάζονται πολύ ισχυρά ECM για να τα παρεμβάλουν. Τέλος, αεροσκάφη με ραντάρ AESA έχουν πολύ μικρότερο ίχνος ραντάρ από αεροσκάφη του ίδιου τύπου με συμβατικό ραντάρ. Δηλαδή, τα F-16V θα έχουν πολύ μικρότερο ίχνος από τα F-16C/D.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ