Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Παίζουν στην πλάτη της Ρωσίας οι Τούρκοι-Το Kίεβο θα δημιουργήσει κινητήρα για το τουρκικό μαχητικό KAAN-Αντάλλαγμα τουρκικά όπλα

Η  Τουρκία και η Ουκρανία έχουν εκτεταμένη συνεργασία στην αμυντική βιομηχανία εδώ και πολύ καιρό. Πολλές εταιρείες αμυντικής βιομηχανίας από την TAI έως την Aselsan και την Baykar, έχουν συμφωνίες με εταιρείες στην Ουκρανία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Να υπενθυμίσουμε ότι στο πρόσφατο παρελθόν, ο Γενικός Διευθυντής της TAI Temel Kotil, είχε δηλώσει ότι  μηχανικοί από την Ουκρανία είναι ήδη στην Τουρκία.

Περιττό να τονίσουμε ότι μια εισροή Ουκρανών μηχανικών και ειδικών στην τουρκική αμυντική βιομηχανία, θα έδινε άλλη πνοή στον Ερντογάν, για την κατασκευή πολλών σχεδίων, για να καταστήσει την χώρα του περιφερειακή δύναμη σε μια τεράστια περιοχή, και πολλούς κινδύνους για την Ελλάδα.

Επίσης, η τουρκική εταιρεία Baykar, σκοπεύει να κατασκευάσει στην Ουκρανία όχι απλώς ένα εργοστάσιο για την παραγωγή επιθετικών drones Bayraktar TB2, αλλά  στο μέλλον η εταιρεία σχεδιάζει επίσης, να δημιουργήσει το Bayraktar Akıncı και το Bayraktar Kizilelma στην Ουκρανία.

Σε μια νέα εξέλιξη, η Ουκρανική Ivchenko-Progress έλαβε μέρος σε διαγωνισμό για την ανάπτυξη ενός νέου κινητήρα αεριωθουμένων, για το τουρκικό μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς KAAN , γνωστό και ως TF-X. Η Ουκρανική εταιρεία θα ανταγωνιστεί τον Βρετανικό κολοσσό Rolls-Royce.

Η Ivchenko Progress, εταιρεία με έδρα την Ουκρανία, ήταν μεταξύ των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό για την ανάπτυξη κινητήρα για το τουρκικό μαχητικό KAAN. Η εκδήλωση αυτή έλαβε χώρα στο πλαίσιο του «Peliminary Design Phase Project», σκοπός του οποίου είναι η δημιουργία τουρκικού εθνικού κινητήρα turbofan για το συγκεκριμένο μαχητικό.

Το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας θέλει δύο κινητήρες για το αεροσκάφος. Η Ivchenko-Progress θα συνεργαστεί με την τουρκική εταιρεία Tusas Engine Industries (TEI). Συνεργάτης της Rolls-Royce θα είναι ο όμιλος Kale. Μία από τις βασικές απαιτήσεις, είναι η πλήρης μεταφορά των δικαιωμάτων για το σύστημα πρόωσης στην Τουρκία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η Τουρκία πριν από σχεδόν 10 χρόνια προσπάθησε να κάνει διαγωνισμό για την ανάπτυξη κινητήρα για το μαχητικό από την Turkish Aerospace Industries (TAI). Η Rosoboronexport από τη Ρωσία, η Γαλλική εταιρεία Snecma, η Ευρωπαϊκή εταιρεία Eurojet καθώς και το Αμερικανικό δίδυμο Pratt & Whitney και η General Electric πολέμησαν για το συμβόλαιο. Ωστόσο, ο διαγωνισμός ματαιώθηκε.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι, κινητήρες Ουκρανικής κατασκευής χρησιμοποιούνται σε πολλά τουρκικά μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα. Συγκεκριμένα, στο Bayraktar Kizilelma, ANKA-3 και Bayraktar Akinci. Επιπλέον, το ουκρανικό σύστημα πρόωσης θα εγκατασταθεί στο πολλά υποσχόμενο ελικόπτερο T929 ATAK II.

Το βαρύ επιθετικό ελικόπτερο T929, γνωστό και ως ATAK-II, έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση φέτος.

Σύμφωνα με το SavunmaSanayiST.com, οι κινητήρες είναι το μοντέλο TV3-117VMA-SBM1V-01T, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στο πρώτο πρωτότυπο ATAK-II με το όνομα T0. Το πρώτο πρωτότυπο του επιθετικού ελικοπτέρου βαριάς κλάσης T929, που βρίσκεται υπό συναρμολόγηση, αναμένεται να ενσωματώσει κινητήρες και να ξεκινήσει τις δοκιμές εδάφους σύντομα.

Μαζί με την Ivchenko Progress, στον διαγωνισμό υπέβαλε συμμετοχή και το ΤΕΙ, με την TRMotor να ενεργεί ως γενικός ανάδοχος για το έργο αυτό. Είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι, σε περίπτωση νίκης του Ουκρανού κατασκευαστή, η Τουρκία μπορεί να παράσχει όπλα στο Κίεβο για τα ανακοινωθέντα κεφάλαια.

Σύμφωνα με τον Ismail Demir, επικεφαλής της αμυντικής βιομηχανίας, η ανάπτυξη ενός προσαρμοσμένου κινητήρα turbofan για το μαχητικό αεροσκάφος KAAN θα μπορούσε να διαρκέσει κατά μέσο όρο 8 έως 10 χρόνια.

Ωστόσο, δεδομένου του τρέχοντος διαγωνισμού, η κατάσταση μπορεί να αλλάξει στο μέλλον και το νέο μαχητικό KAAN θα είναι εξοπλισμένο με έναν εγχώριο κινητήρα turbofan, που θα δημιουργηθεί από έναν από τους συμμετέχοντες σε αυτόν τον διαγωνισμό.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ