Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Έτοιμος για όλα ο Πούτιν: "Πυρετός" στην παραγωγή πυρηνικών βομβαρδιστικών Tu-160M- Έρχονται και τα κατασκοπευτικά Tu-214R

Καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται, η Ρωσία εργάζεται ακατάπαυστα για να αυξήσει την παραγωγή των πολεμικών αεροσκαφών της. Μεταξύ αυτών, τα πυρηνικά βομβαρδιστικά Tu-160M White Swan και τα αναγνωριστικά αεροσκάφη Tu-214R έχουν προσελκύσει τα περισσότερα βλέμματα.

Μετά από επίσκεψη του Γενικού Διευθυντή της Σεργκέι Τσεμέζοφ στο εργοστάσιο αεροπορίας Γκορμπούνοφ στο Καζάν, η κρατική εταιρεία της Ρωσίας Rostec ανακοίνωσε στις 24 Μαρτίου ότι οι αναβαθμίσεις στο στρατηγικό βομβαρδιστικό πυραύλων Tu-160M θα του επιτρέψουν να μεταφέρει νέα όπλα, συμπεριλαμβανομένου σύγχρονου οπλισμού. Ωστόσο, η ανακοίνωση που τράβηξε την παγκόσμια προσοχή ήταν ότι η εταιρεία είχε αποφασίσει να αυξήσει την παραγωγή αυτών των στρατηγικών βομβαρδιστικών. Η είδηση αναφέρθηκε ευρέως από τα δυτικά και ουκρανικά μέσα ενημέρωσης, καθώς τα δύο μέρη παραμένουν επιφυλακτικά για τις πυρηνικές δυνατότητες της Μόσχας.

«Η εταιρεία αυξάνει την παραγωγή των διάσημων White Swans, το χαρακτηριστικό κομμάτι της στρατηγικής μας αεροπορίας. Είναι μοναδικά μηχανήματα, όμορφα εξωτερικά και τρομερά όσον αφορά τις δυνατότητές τους», είπε ο επικεφαλής της Rostec.

Το Tu-160 είναι το μεγαλύτερο και το πιο προηγμένο υπερηχητικό στρατιωτικό αεροσκάφος στην ιστορία της στρατιωτικής αεροπορίας. Η Ρωσία έχει αναπτύξει το βομβαρδιστικό για να χτυπήσει στόχους βαθιά μέσα στην Ουκρανία. Το Tu-160, είναι η ραχοκοκαλιά του αεροσκάφους μεγάλης εμβέλειας της Ρωσικής Αεροπορικής Δύναμης (VKS), μαζί με τα βομβαρδιστικά Tu-95MS. Αυτό θα μπορούσε πιθανότατα να είναι ο λόγος που οι ρωσικές αεροπορικές βάσεις - Ένγκελς και Ντιαγκίλεβο, που στεγάζουν αυτά τα ρωσικά στρατηγικά βομβαρδιστικά δέχθηκαν επίθεση τον Δεκέμβριο του 2022.

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν αποφάσισε να επανεκκινήσει την παραγωγή των βομβαρδιστικών Tu-160, τα οποία στη συνέχεια τροποποιήθηκαν για να γίνουν Tu-160M. Ως μέρος του προγράμματος αναβάθμισης, η τεκμηρίωση σχεδιασμού για το Tu-160M ψηφιοποιήθηκε γρήγορα, η τεχνολογία συγκόλλησης για εξαρτήματα τιτανίου έχει αποκατασταθεί και η παραγωγή του σκελετού του αεροσκάφους ξεκίνησε ξανά.

Οι EurAsian Times ανέφεραν τον Δεκέμβριο ότι το δεύτερο στρατηγικό βομβαρδιστικό πυραύλου Tupolev Tu-160M ανέβηκε στον ουρανό για πρώτη φορά μετά την αναβάθμιση. Σύμφωνα με αναφορές σε ρωσικά μέσα ενημέρωσης, το τρίτο Tu-160M είναι αυτή τη στιγμή υπό παραγωγή. Εκτός από τον εκσυγχρονισμό 16 υπαρχόντων βομβαρδιστικών Tu-160, προηγούμενες αναφορές ανέφεραν ότι η Ρωσία θα αγόραζε περίπου 50 αεροσκάφη Tu-160M τα επόμενα χρόνια. Η σειριακή παραγωγή του αναβαθμισμένου βομβαρδιστικού ήταν επίσης γνωστό ότι θα ξεκινήσει κάπου το 2023, με ελάχιστο ρυθμό παραγωγής τρία αεροσκάφη ετησίως.

Ωστόσο, η παραγωγή αυξάνεται τώρα από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως, παρόλο που ο κατασκευαστής σταμάτησε να διευκρινίζει πόσα από αυτά τα στρατηγικά βομβαρδιστικά Tu-160M θα παράγονται ετησίως. Το Tu-160M δεν είναι το μόνο αεροσκάφος των Ρωσικών Αεροδιαστημικών Δυνάμεων που θα σημειώσει άνοδο στην παραγωγή. Ένα άλλο στρατηγικό περιουσιακό στοιχείο, το Tu-214, είναι επίσης στη λίστα, σύμφωνα με τον Σεργκέι Τσεμέζοφ.

Αυξάνεται η παραγωγή του ρωσικού «Eavesdropper»

Ο Τσεμέζοφ είπε ότι η εταιρεία αυξάνει επίσης την παραγωγή του πολιτικού αεροπλάνου Tu-214 σε 10 ετησίως. Η ανακοίνωση έρχεται περισσότερο από ένα μήνα αφότου ο Γιούρι Σλιούσαρ, επικεφαλής της United Aircraft Corporation (UAC), δήλωσε ότι θα αυξήσει την παραγωγή του Tu-214 σε 20 μονάδες ετησίως. 

Ο Σλιούσαρ είπε στους δημοσιογράφους επί τόπου: «Εργαζόμαστε πάνω σε αυτό. Κάνουμε μια έκδοση φορτίου και συντομευμένης έκδοσης για πτήσεις στην Άπω Ανατολή. Θα αυξήσουμε την παραγωγή σταδιακά». Αυτό έδωσε την εντύπωση ότι παρόλο που ο ρυθμός παραγωγής έχει καθοριστεί σε 10 ετησίως, τελικά θα αυξηθεί σε 20.

Το Tu-214 έχει αναγνωριστεί από καιρό ως αξιόπιστος και αποτελεσματικός εξοπλισμός παρά το γεγονός ότι παράγεται σε μικρές ποσότητες. Η πρώτη παρτίδα αεροσκαφών για εμπορικά αεροπορικά ταξίδια επιβατών κατασκευάζεται στο εργοστάσιο αεροπορίας του Καζάν. Στο μέλλον, πολλές παρτίδες αεροσκαφών αναμένεται να απογειωθούν ταυτόχρονα για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις τόσο των κρατικών όσο και των εμπορικών πελατών. Η αυξημένη παραγωγή στοχεύει στην αναζωογόνηση του τομέα κατασκευής εμπορικών αεροσκαφών στη Ρωσία.

Το Tu-214 έχει επίσης μια παραλλαγή που χρησιμοποιείται από τις Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις - γνωστή ως Tu-214R. Είναι μια εναέρια πλατφόρμα ISR για σήματα και οπτική επιτήρηση. Το αεροσκάφος διαθέτει πλευρικούς σύμμορφους σταθμούς ραντάρ (RLS) με συστοιχίες κεραιών φάσης (PAR). Χρησιμοποιείται κυρίως για τον εντοπισμό επίγειων στόχων. Ένα οπτοηλεκτρονικό σύστημα υψηλής ανάλυσης υπάρχει επίσης στο αεροσκάφος, πιθανώς για να βοηθήσει στον ακριβή εντοπισμό στόχων.

Η Ρωσία έχει επί του παρόντος μόνο έναν μικρό αριθμό Tu-214R. Σύμφωνα με ορισμένες μαρτυρίες, το αεροπλάνο δεν εισήλθε στον εναέριο χώρο της Ουκρανίας μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022.

Σύμφωνα με τον στρατιωτικό εμπειρογνώμονα και βετεράνο της ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας Vijainder K Thakur, «ελλείψει της παρακολούθησης σε όλο το θέατρο που μπορεί να παρέχει το Tu-214R, η Ουκρανία ήταν αρχικά σε θέση να μετακινήσει ατιμώρητα τα τεθωρακισμένα και τα MLRS της, όπως το HIMARS». Περαιτέρω, ο Thakur πιστεύει ότι η καθυστέρηση στην εισαγωγή του αεροσκάφους μπορεί να οφείλεται σε κάποιες τροποποιήσεις με βάση την εμπειρία που έχει αποκτήσει η VKS στη Συρία.

Πιστεύεται ότι είναι περίπου ισοδύναμο με το αμερικανικό E-8 JSTARS, που αναπτύσσεται εκτενώς από αυτό και τα στρατεύματα του ΝΑΤΟ για επιτήρηση. Το αμερικανικό E-8 JSTAR χρησιμοποιείται όλο το εικοσιτετράωρο για να βοηθήσει την Ουκρανία με κρίσιμες πληροφορίες και «υψηλής ποιότητας πληροφορίες στόχευσης».

Ο Thakur είπε περαιτέρω, «μόλις η Ρωσία μπορέσει να τοποθετήσει αρκετά Tu-214R για να εξασφαλίσει επιτήρηση 24×7, θα είναι σε θέση να ισοπεδώσει τον αγωνιστικό χώρο όσο φτάνει το ISR».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ