Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

“Όνειρο ήταν και πάει”: Παραδόθηκε και το τελευταίο τουρκικό F-35A στην πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ - Η τελική έκδοση δεν θα έχει νέο κινητήρα

Μπορεί οι αντιπροσωπείες  του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ και του τουρκικού υπουργείου Εθνικής Άμυνας, να συμφώνησαν να συνεχίσουν τις διαβουλεύσεις μέσω της επόμενης συνάντησης που έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί στην Άγκυρα την άνοιξη του 2023, αλλά το τελευταίο από τα  τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη F-35A που «κατασχέθηκαν» από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, προσγειώθηκε στην αεροπορική βάση Luke, Maricopa, Αριζόνα.

Το μαχητικό stealth μάχης έχει σειριακό αριθμό 18-0002. Είναι ο αριθμός που αποδεικνύει ότι, αυτό το μαχητικό κατασκευάστηκε και προοριζόταν για την τουρκική αεροπορία.

Μέχρι τη στιγμή που η Τουρκία αποβλήθηκε από το πρόγραμμα F-35 JSF, η Lockheed Martin είχε παράγει έξι μαχητικά για την Τουρκία. Πέντε από αυτά έχουν ήδη δοθεί και εκτελούν  πτητικό έργο για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ. Το αεροσκάφος, με αριθμό πτήσης 18-0002, θα εξυπηρετεί την 56η Πτέρυγα Μάχης.

Η αεροπορική βάση Luke βρίσκεται δίπλα στην πόλη Glendale κοντά στο Phoenix, στην κομητεία Maricopa, στην Αριζόνα. Η 56η Πτέρυγα Μάχης υποτίθεται ότι, είναι η μεγαλύτερη πτέρυγα πολεμικής αεροπορίας στον κόσμο. Οι μελλοντικοί πιλότοι τόσο του F-16 Fighter Falcon όσο και του F-35 Lightning II εκπαιδεύονται ενεργά εδώ.

Διαφωνία για τα χρήματα

Η Ουάσιγκτον και η Άγκυρα διαφωνούν για χρήματα αυτή τη στιγμή. Όπως έχουμε αναφέρει , η Ουάσιγκτον έχει κάνει νομισματικές αξιώσεις κατά της Άγκυρας. Το Πεντάγωνο θέλει να αποζημιωθεί για τους κινδύνους και τις απώλειες που υπέστη η Lockheed Martin, μετά τη λήξη των συμβάσεων προμήθειας των τουρκικών εταιρειών που παράγουν ανταλλακτικά για τα F-35.

Σύμφωνα με οικονομικές διαρροές, αυτό έχει κάνει την παραγωγή του F-35 πιο ακριβή. Ο ισχυρισμός της Ουάσιγκτον έρχεται ως απάντηση σε μια οικονομική αξίωση από την Άγκυρα. Οι Τούρκοι θέλουν να πάρουν τα 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια που επενδύθηκαν στα 100 μαχητικά αεροσκάφη F-35 που έπρεπε να πάρουν. Αφού οι ΗΠΑ απέκλεισαν την Τουρκία από το πρόγραμμα των F-35, η Ουάσιγκτον αρνήθηκε να επιστρέψει το ποσό.

Υπενθυμίζεται ότι,  η Τουρκία αγόρασε το ρωσικό σύστημα αεράμυνας S-400. Αυτός ήταν ο λόγος που η Τουρκία αποκλείστηκε από το πρόγραμμα F-35 JSF. Η Τουρκία προέβαλε ως δικαιολογία ότι αγόρασε τους S-400,  επειδή κόστιζαν φθηνότερα από αυτή που πρόσφεραν οι ΗΠΑ για το σύστημα αεράμυνας Patriot.

Η Ουάσιγκτον ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αποκτήσει το τουρκικό F-35 στα μέσα του 2020. Αυτά τα αεροσκάφη δεν παραδόθηκαν ποτέ στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία. Για πολύ καιρό, οι ΗΠΑ αναλογίζονταν τι να κάνουν με τα μαχητικά που έχουν ήδη παραχθεί. Διάφορες φήμες τους έστειλαν σε διάφορα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.

Εκτός από την αεροπορική βάση Luke ως παραλήπτη ορισμένων αποθεμάτων F-35 για την Τουρκία, η αεροπορική βάση Eglin της Φλόριντα είναι η άλλη βάση που θα λειτουργεί τα τουρκικής κατασκευής μαχητικά.

Η τελική έκδοση του F-35 τελικά δεν θα έχει νέο κινητήρα

Αφού είχαν ανασταλεί, μετά το ατύχημα ενός F-35B που συνέβη στο Φορτ Γουόρθ (Τέξας) τον περασμένο Δεκέμβριο, οι παραδόσεις κινητήρων F-135 από την Pratt & Whitney μπόρεσαν τελικά να ξαναρχίσουν τον περασμένο μήνα, μετά την ανάπτυξη ενός διορθωτικού που αποσκοπούσε στην επίλυση ενός προβλήματος που θα μπορούσε να επηρεάσει την ασφάλεια των πτήσεων.

Πράγματι, προς το παρόν, το F-35, που αναπτύχθηκε από τη Lockheed-Martin, δεν έχει όλες τις δυνατότητες που αναφέρονται στις προδιαγραφές του. Αυτό θα ισχύει για τη λεγόμενη έκδοση Block 4, η οποία θα έχει 66 νέα χαρακτηριστικά που θα απαιτούν έναν πιο ισχυρό κινητήρα… που δεν έχει χρηματοδοτηθεί ακόμη.

Στην έκδοση Block 4, το F-35 θα είναι βαρύτερο, κάτι που «θα απαιτήσει καλύτερη θερμική διαχείριση και περισσότερη ισχύ», εξηγεί ο στρατηγός Eric Fick,  επικεφαλής του προγράμματος F-35 στο Πεντάγωνο.

Μία από τις λύσεις που εξετάστηκαν ήταν η ενσωμάτωση ενός κινητήρα από το πρόγραμμα AETP (Adaptive Engine Transition Program) το οποίο,  ξεκίνησε το 2016 και είχε ως στόχο την ανάπτυξη ενός αντιδραστήρα προσαρμοστικού κύκλου (ACE), πιο οικονομικό και προσφέροντας «σημαντικά βελτιωμένη» θερμική διαχείριση. Δύο κατασκευαστές ενημερώθηκαν για μια σύμβαση, συμπεριλαμβανομένης της GE Aviation, για το XA100 και της Pratt & Whitney, για το XA101.

Τελικά στις 10 Μαρτίου, αξιωματούχοι του Πενταγώνου εξήγησαν ότι η πρόταση της Pratt & Whitney για αναβάθμιση του F-135 στο πλαίσιο του προγράμματος «Engine Core Upgrade», ήταν η «πιο οικονομική» επιλογή, εκτός από το ότι έδινε τη βεβαιότητα ότι θα λειτουργούσε  και για τις  τρεις παραλλαγές του F-35.

«Δεν μπορέσαμε να χρηματοδοτήσουμε το πρόγραμμα AETP», δήλωσε ο Frank Kendall, Αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας. Και για να προσθέσει ότι, «το κόστος του XA100 της GE - 6 δισεκατομμύρια δολάρια, που ισοδυναμεί με 70 F-35A -  και οι αμφιβολίες ότι θα λειτουργούσε για όλες τις παραλλαγές του F-35, οδήγησαν στη διατήρηση του F-135».

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ