Ένοπλες Συρράξεις

Ρωσικό ΥΠΑΜ: Διακόψαμε τις στρατιωτικές-βιολογικές δραστηριότητες των ΗΠΑ στην Ουκρανία

Το Υπουργείο Άμυνας της Ρωσικής Ομοσπονδίας κατάφερε να σταματήσει την εφαρμογή των στρατιωτικών βιολογικών προγραμμάτων της Ουάσιγκτον στο έδαφος της Ουκρανίας, ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο Ιγκόρ Κιρίλοφ (Igor Kirillov), επικεφαλής των Στρατευμάτων Ακτινοβολίας, Χημικής και Βιολογικής Προστασίας (RCBZ) των Ενόπλων Δυνάμεων της Ρωσικής Ομοσπονδίας.

«Μέσω των ενεργειών του ρωσικού υπουργείου Άμυνας, κατέστη δυνατό να σταματήσει η εφαρμογή στρατιωτικών βιολογικών προγραμμάτων στο έδαφος της Ουκρανίας», είπε σε μια ενημέρωση σχετικά με την ανάλυση των εγγράφων που σχετίζονται με τις στρατιωτικές βιολογικές δραστηριότητες των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ο Κιρίλοφ επεσήμανε ότι σε σχέση με αυτό, το Πεντάγωνο μεταφέρει ενεργά έρευνα που δεν έχει ολοκληρωθεί στο πλαίσιο ουκρανικών έργων στις χώρες της Κεντρικής Ασίας και της Ανατολικής Ευρώπης. Σύμφωνα με τον ίδιο, παράλληλα, αυξάνεται η συνεργασία με τα κράτη της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού και της Αφρικής, ιδίως με την Ταϊλάνδη, τη Σιγκαπούρη και την Κένυα.

Ο Κιρίλοφ υπενθύμισε ότι το ρωσικό υπουργείο Άμυνας είχε ήδη δώσει τα ονόματα των συμμετεχόντων σε στρατιωτικά βιολογικά προγράμματα, συμπεριλαμβανομένων εκπροσώπων του Δημοκρατικού Κόμματος των ΗΠΑ, υπαλλήλων του αμερικανικού στρατιωτικού τμήματος και εργολάβων του Πενταγώνου.

«Από τα έγγραφα αναφοράς του DTRA (Υπηρεσία Μείωσης Απειλών του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ), λάβαμε νέες πληροφορίες για τους βασικούς παίκτες στα λεγόμενα ουκρανικά έργα, τα οποία μέχρι στιγμής έχουν παραμείνει στη σκιά», είπε.

Ο Κιρίλοφ είπε ότι η Κάρεν Σέιλορς (Karen Sailors), εκτελεστική διευθύντρια της Labyrinth Global Health και πρώην διευθύντρια των προγραμμάτων Metabiota στην Κεντρική Αφρική, ήταν μεταξύ αυτών. Εργάστηκε στην Ουκρανία ως επικεφαλής σύμβουλος για το έργο UP-10 για τη μελέτη των οδών της αφρικανικής πανώλης των χοίρων από το 2016.

Ο Κόλιν Τζόνσον, υπάλληλος του Πανεπιστημίου του Τενεσί και διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας παθογόνων ξενιστών, ήταν ο επιμελητής του έργου UP-8 για τη μελέτη του φάσματος του παθογόνου παράγοντα του χανταϊού και του πυρετού του Κονγκό στην Ουκρανία, είπε ο Κιρίλοφ. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο Τζόνσον ηγήθηκε της διαδικασίας λήψης βιολογικών δειγμάτων από τον στρατό στην Ουκρανία, εξασφάλισε την αλληλεπίδραση πελατών από τις Ηνωμένες Πολιτείες με το Κέντρο Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας της Ουκρανίας.

Ο επικεφαλής των στρατευμάτων RKhBZ κατονόμασε επίσης τον Λούις φον Θάγερ (Lewis von Thayer), πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Battel, η οποία είναι μεγάλος εργολάβος για το Πεντάγωνο και το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ. Ο Κιρίλοφ είπε ότι από το 2003 η εταιρεία εποπτεύει την υλοποίηση ερευνητικών έργων που σχετίζονται με ζωονοσογόνες λοιμώξεις στην Ουκρανία.

Ο αντιστράτηγος σημείωσε ότι τα υλικά που ελήφθησαν θα μεταφερθούν στην Ερευνητική Επιτροπή της Ρωσικής Ομοσπονδίας για τη λήψη μέτρων για την προσαγωγή των δραστών στη δικαιοσύνη.

Πολεμικό Ναυτικό 0