Ένοπλες Συρράξεις

Τι έδειξε το "λίφτινγκ" στην μύτη! Το J-15T μπορεί να απογειωθεί χωρίς να βασίζεται στη δύναμή του

Το J-15 Fei Sha (Ιπτάμενος Καρχαρίας) είναι αντίγραφο του ρωσικού Sukhoi Su-33. Είναι το μόνο μαχητικό αεροσκάφος σε υπηρεσία, με το FC-31 «Gyrfalcon» (ονομάζεται επίσης J-35) να δοκιμάζεται και να αναμένει σειριακή παραγωγή για να λειτουργήσει από το επόμενο αεροσκάφος τύπου 004.

Ωστόσο, δεν υπάρχουν αναφορές για το J-20′ Mighty Dragon που να έχει τροποποιηθεί για ναυτική χρήση, καθώς το αεροπλάνο δεν έχει αναδιπλούμενο τμήμα πτερυγίων, του οποίου το πλαίσιο του αεροσκάφους θα πρέπει σχεδόν να επανασχεδιαστεί.

Το FC-31, εν τω μεταξύ, είναι ένα νέο αεροσκάφος και έχει  αποκλειστεί  για πτήσεις πλήρους κλίμακας από το Fujian . Τα J-15B και J-15T, θα αποτελέσουν το στήριγμα του στόλου πολεμικής αεροπορίας του Ναυτικού του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLAN).

Παρουσιάζεται με τροποποιημένο κώνο ραντάρ και μια νέα πόρτα του συστήματος προσγείωσης, υποδεικνύοντας ότι είναι μια παραλλαγή που εκτοξεύεται από καταπέλτη. Ένας Κινέζος χρήστης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είπε ότι, η ονομασία «T» επιλέχθηκε επειδή είναι ο κινεζικός χαρακτήρας για τη λέξη «καταπέλτης». Ο νέος κώνος μύτης, έχει ελαφρώς κεκλιμένο/λοξό άνοιγμα, σε αντίθεση με το J-15B.

Το κεκλιμένο περίγραμμα του θόλου μπορεί να υποδεικνύει την ύπαρξη ενός ραντάρ συστοιχίας φάσεων, το οποίο δίνει στον πιλότο καλύτερη ικανότητα ανίχνευσηςΑκόμη και η μπροστινή πόρτα του συστήματος προσγείωσης έχει χωριστεί σε δύο κομμάτια. Τα υπάρχοντα J-15B που πετούν από καταπέλτη Short-Take Off-Barrier-Arrested (STOBAR) από το Liaoning και το Shandong έχουν μονοκόμματη πόρτα.

Ο μόνος πιθανός λόγος θα μπορούσε να είναι ότι, το μπροστινό σύστημα προσγείωσης έχει τροποποιηθεί για να χειρίζεται τη βάναυση δύναμη της εκτόξευσης του καταπέλτη, που θα ωθούσε το αεροπλάνο από το κύριο κατάστρωμα πτήσης. Πολλά μέρη του μπροστινού συστήματος προσγείωσης μπορεί επίσης, να γίνουν εκτεταμένα, δημιουργώντας την απαίτηση να υπάρχουν περισσότερες από μία πόρτες.

Ένας άλλος λόγος θα μπορούσε να είναι ότι το Ναυτικό της PLA, εξέτασε εν συντομία το ατμοκίνητο Catapult-Assisted Take-Off But Arrested Recovery (CATOBAR) και σχεδίασε τις πόρτες για τον απλό μηχανισμό εκτόξευσης και τη δύναμή του, αλλά αφού αποφάσισε να παρακάμψει το βήμα και να συμβιβαστεί με το EMALS.

Η ανάπτυξη μιας παραλλαγής καταπέλτη του J-15, είναι επίσης απαραίτητη για να διατηρηθεί έτοιμος ένας πλήρως έτοιμος στόλος μαχητικών αεροσκαφών, για την επόμενη δεκαετία.

Το στάδιο της σειριακής παραγωγής του FC-31/J-35 έχει προγραμματιστεί να ευθυγραμμιστεί με την επιχειρησιακή ετοιμότητα του Type 004, που αναμένεται να δρομολογηθεί τα επόμενα 4-5 χρόνια. Το J-15B/T θα είναι το στήριγμα του στόλου μαχητικών πολλαπλών ρόλων του αερομεταφορέα PLAN.

Έτσι, μπορεί κανείς να υποθέσει με ασφάλεια ότι τα J-15 θα υποβληθούν σε έναν ακόμη γύρο μαζικών αναβαθμίσεων σε ηλεκτρονικά, αεροηλεκτρονικά και κινητήρες που μπορούν να τα βάλουν στην κατηγορία Gen. 4++.

Μπορούν έτσι, να υποστηρίξουν τα FC-31/J-35 και J-20 σε ρόλους αεροπορικής υπεροχής, αφήνοντας τις πιο σύνθετες αποστολές στα μαχητικά stealth.

Τα J-15 μπορούν επίσης να αναλάβουν αποστολές, που επιτίθενται σε χερσαίους και θαλάσσιους στόχους με πυραύλους κρουζ Land Attack (LACM) και Anti-Ship Cruise Missiles (ASCM).

Η εκτόξευση μικρότερων πυραύλων και κατευθυνόμενων βομβών σε τακτικούς στόχους όπως τανκς, οχήματα αεράμυνας, επίγειες μονάδες και οχυρώσεις συνέβαλαν πάρα πολύ στην εισβολή στην Ταϊβάν.

Δεν θα πρέπει επίσης να εκπλαγεί κανείς, εάν το J-15 μπορεί να έχει μια έκδοση δύο θέσεων με αποκλειστική δυνατότητα ηλεκτρονικού πολέμου, όπως το EA-18G Growler του Ναυτικού των ΗΠΑ.   

Επιπλέον, η ύπαρξη ενός δοκιμασμένου μαχητικού αερομεταφορέα σημαίνει επίσης, μια στιβαρή πλατφόρμα για την εκπαίδευση πολλών περισσότερων πιλότων PLAN για επιχειρήσεις αερομεταφορέα. Νωρίτερα φέτος, υπήρξαν αναφορές για την πρώτη ομάδα πλήρως εκπαιδευμένων πιλότων σε αερομεταφορέα που ήταν έτοιμη μετά την εκπαίδευση στα J-15B.

Γιατί η Κίνα δεν μπορεί να βασιστεί στο FC-31;

Οι EurAsian Times,  είχαν αναφέρει ότι το αεροσκάφος πέμπτης γενιάς  είχε υποβληθεί σε δοκιμές από ψευδή καταστρώματα αερομεταφορέων, σύμφωνα με φωτογραφίες που διέρρευσαν από  τον  περασμένο  Ιούνιο και τον Μάρτιο  του τρέχοντος έτους.

Ο πρώτος έδειξε ομοιώματα FC-31 και J-15 σε ένα κατάστρωμα μακέτα μεταφοράς. Αυτό οδήγησε τους αναλυτές στο συμπέρασμα ότι μπορεί να λειτουργούν μαζί από τον Τύπο 004. 

Οι δορυφορικές φωτογραφίες του Μαρτίου 2022 του συγκροτήματος δοκιμών και εκπαίδευσης ναυτικής αεροπορίας PLA στο Liaoning έδειξαν FC-31 μαζί με J-15.

Είναι ενδιαφέρον ότι, ενώ το FC-31 της Shenyang Aircraft Corporation (SAC) απορρίφθηκε νωρίτερα από το PLAN και την Πολεμική Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLAAF), αναζωογονήθηκε για να βελτιωθεί για τις επιχειρήσεις του αερομεταφορέα μετά τις αυξανόμενες εντάσεις με τις ΗΠΑ στην Δυτικός Ειρηνικός από την κυβέρνηση Ντόναλντ Τραμπ.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ