Ύστερα από σχεδόν είκοσι χρόνια καθυστερήσεων και τεχνικών εμποδίων, η Βομβάη στην Ινδία, μία από τις πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις του κόσμου, απέκτησε το δεύτερο διεθνές αεροδρόμιό της. Το Navi Mumbai International Airport (NMI) αναμένεται να αλλάξει ριζικά την εμπειρία των επιβατών, προσφέροντας ταχύτερες διαδικασίες, περισσότερες πτήσεις και ανακούφιση στο ήδη κορεσμένο αεροδρόμιο Chhatrapati Shivaji Maharaj.
Σύμφωνα με το CNN, το έργο, που χρειάστηκε σχεδόν δύο δεκαετίες για να ολοκληρωθεί, απαίτησε τεράστιες παρεμβάσεις όπως εκτροπές ποταμών, ισοπέδωση λόφων και γεφύρωση ρεμάτων. Μόνο η πρώτη φάση του αεροδρομίου προβλέπει τη διαχείριση 20 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως, μειώνοντας άμεσα την πίεση στο Chhatrapati Shivaji Maharaj International Airport (BOM), το οποίο το 2019 εξυπηρέτησε σχεδόν 49 εκατομμύρια επιβάτες και σήμερα ξεπερνά τους 54 εκατομμύρια.
Ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι εγκαινίασε το αεροδρόμιο σήμερα, δηλώνοντας ότι «το 2014 η Ινδία διέθετε 74 αεροδρόμια, σήμερα έχουμε πάνω από 160». Όπως τόνισε, το νέο αεροδρόμιο θα δώσει στους αγρότες και τους ψαράδες της Μαχαράστρα πρόσβαση στις αγορές της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.
Το NMI έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη μελλοντική ανάπτυξη της πόλης. Ως το 2032 προβλέπεται να διαθέτει τέσσερις τερματικούς σταθμούς με συνολική δυναμικότητα 90 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως, τοποθετώντας τη Βομβάη στην ίδια κατηγορία με τα πολυαεροδρομικά δίκτυα του Λονδίνου, της Νέας Υόρκης και του Ντουμπάι.
Η λειτουργία του νέου αεροδρομίου αναμένεται να ξεκινήσει με 20 καθημερινές πτήσεις της Air India Express, ενώ η IndiGo θα μεταφέρει δεκάδες δρομολόγια της εκεί και θα προσθέσει διεθνείς πτήσεις μέχρι τον Νοέμβριο. Η Akasa Air σχεδιάζει περισσότερα από 100 εβδομαδιαία δρομολόγια. Παράλληλα, το αεροδρόμιο θα εξυπηρετεί 800.000 τόνους φορτίου ετησίως, στηρίζοντας τον ρόλο της Βομβάης ως φαρμακευτικού και εμπορικού κέντρου.
Ο Τζιτ Αντάνι, διευθυντής αεροδρομίων του ομίλου Adani, που χρηματοδότησε το έργο, υπογράμμισε ότι «το αεροδρόμιο της Σιγκαπούρης φημίζεται για την αποδοτικότητα και την εμπειρία των επιβατών, το NMI στοχεύει να την ξεπεράσει στη χωρητικότητα και να τη φτάσει σε ψηφιακή υποδομή».
Σχεδιασμός με οικολογική συνείδηση
Το εμβληματικό σχέδιο του NMI φέρει την υπογραφή του αρχιτεκτονικού γραφείου Zaha Hadid Architects. Ο τερματικός σταθμός έχει σχήμα λωτού – σύμβολο καθαρότητας και ανθεκτικότητας στην ινδική παράδοση – ενώ η οροφή καλύπτεται από χρυσά πέταλα. Το εσωτερικό συνδυάζει περίτεχνα σχέδια με γυαλί και φυσικό φωτισμό, προσφέροντας μια πιο ήρεμη και μοντέρνα εμπειρία ταξιδιού.
Η βιωσιμότητα αποτέλεσε βασικό πυλώνα του σχεδιασμού, με συστήματα φυσικού δροσισμού, ανανεώσιμης ενέργειας και ανακύκλωσης νερού. Στους χώρους του αεροδρομίου θα λειτουργούν σύγχρονα σαλόνια, εστιατόρια και ψηφιακές υπηρεσίες για γρήγορες και άνετες μετακινήσεις.