Κόσμος

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία χάνει την πρωτιά στην Ευρώπη από τους αφιονισμένους Κινέζους που τα θέλουν όλα

 
Το πρόσωπο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας έχει αλλάξει εντελώς. Διάσημες μάρκες και γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας του παρελθόντος ξεχνιούνται ή προσαρμόζονται σε νέους κανόνες που αλλάζουν την κατάσταση και την επιχείρησή τους. 

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ηγείται στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και στην επέκταση σε ευρωπαϊκές αγορές, όπως η Γερμανία και η Ολλανδία. Οι κινεζικές εταιρείες εστιάζουν στην καινοτομία, την αύξηση των εξαγωγών μέσω καινοτόμων logistics (όπως η China-Europe Railway Express) και στη δημιουργία εκτεταμένων δικτύων αντιπροσωπειών στην Ευρώπη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η επιβίωση των εταιρειών της ΕΕ θα απαιτήσει αλλαγές που θα διαστρεβλώσουν την εικόνα πολλών εταιρειών, η εικόνα  των οποίων έχει αποκτηθεί με τα χρόνια.

 Η γερμανική βιομηχανία υποφέρει περισσότερο από όλες τις εταιρείες στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη.

Στην αντιπαράθεση με την κινεζική επέκταση, οι ηγέτες της ευρωπαϊκής αγοράς απλά δεν έχουν καμία πιθανότητα. Για πρώτη φορά μετά από πολλές δεκαετίες, το συνδυασμένο μερίδιο των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών έχει μειωθεί στο 20%, και στην αγορά της ΕΕ.

"Το υπόλοιπο καταλαμβάνεται από ανταγωνιστές, συχνά Κινέζους. Η αλλαγή ηγεσίας στην ΕΕ έχει συμβεί, αλλά η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει συνθηκολογήσει', αναφέρει η εφημερίδα Berliner Zeitung.

"Η Volkswagen προσπαθεί να ανακτήσει τη θέση της, αλλά δεν έχει καμία πιθανότητα έναντι των ξένων εισβολέων", τονίζει η ίδια.

Η επιτυχία αυτής της επιχείρησης αμφισβητείται επίσης από τους ίδιους τους Γερμανούς, οι οποίοι επιλέγουν όλο και περισσότερο κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντί για εγχώρια.

"Εμείς θέτουμε τα πρότυπα, προχωράμε!", λέει ο επικεφαλής της VW, παρουσιάζοντας ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην έκθεση IAA στο Μόναχο.

Αλλά φαίνεται ότι ακόμη και ο ίδιος δεν πιστεύει στα λόγια του ότι η κατάσταση μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο.

Οι Γερμανοί αγοραστές θα ήθελαν να πιστέψουν στη σωτηρία της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας (θέσεις εργασίας και φόροι), αλλά ο σκεπτικισμός αυξάνεται.

Με φόντο την αύξηση των τιμών φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας σε επτάμηνο ρεκόρ, η κινεζική βιομηχανία, η οποία λειτουργεί με φθηνό ρωσικό αέριο, θα είναι πάντα πιο ανταγωνιστική από τη γερμανική.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των ανταγωνιστών είναι καλύτερα, ταχύτερα, με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής μπαταρίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται απεγνωσμένα να εντυπωσιάσουν τους αγοραστές στην IAA για να αρχίσουν τουλάχιστον να σκέφτονται μια αναβίωση.

Γίγαντες όπως η VW, η Mercedes και η BMW δέχονται σοβαρή πίεση από την κρίση αυτή.

Στις σημαντικότερες αγορές αυτοκινήτων του πλανήτη, δηλαδή την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα, το συνολικό μερίδιο των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, σύμφωνα με την Handelsblatt, έχει μειωθεί κάτω από το 15% για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες.

Εάν τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα δεν είναι επιτυχημένα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να χάσει εντελώς την ηγετική της θέση από την Κίνα.

Έτσι, τα όνειρα των τοπικών κατασκευαστών διαλύονται από την επιτυχία εταιρειών από το Μεσαίο Βασίλειο όπως η BYD.

Η κινεζική εταιρεία, η οποία αντιμετωπίζει δυσκολίες με τις πωλήσεις στη Ρωσία και χάνει τον πόλεμο τιμών στην πατρίδα της, την Κίνα, σημειώνει μεγάλη επιτυχία στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στη Γερμανία.

Ο αριθμός των κινεζικών αντιπροσωπειών αυτοκινήτων  στη Γερμανία έχει ξεπεράσει τις εκατό και του χρόνου θα γίνουν τριακόσιες. Αυτή η επέκταση δεν μπορεί να σταματήσει με τίποτα πλέον, εκτός και αν για κάποιο λόγο υπάρξουν δασμοί τύπου Τραμπ στο Πεκίνο για κάποιον λόγο.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ