Altay
Κόσμος

Το τεράστιο ρίσκο που πήρε η Τουρκία ξεκινώντας την μαζική παραγωγή του εγχώριου άρματος Altay

Ο τουρκικός τύπος πανηγύρισε πριν λίγες ημέρες την έναρξη μαζικής παραγωγής του εγχώριου κύριου άρματος μάχης Altay, ωστόσο ξένα μέσα υπενθυμίζουν στον κόσμο το σημαντικό ζήτημα που δεν πρόλαβαν να επιλύσουν οι Τούρκοι.

Κινούνται Βιαστικά οι Τούρκοι

Για να κατανοήσετε το πρόβλημα του προγράμματος Altay πρέπει να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Όλα ξεκίνησαν το έτος 2007, όταν το τουρκικό υπουργείο άμυνας υπέγραψε συμφωνία με την κατασκευάστρια τεθωρακισμένων Otokar για τον σχεδιασμό ενός νέου άρματος μάχης υπό την αιγίδα του προγράμματος MITUP. Το όχημα αποφασίστηκε να ονομαστεί Altay.

Η Otokar συνεργάστηκε αργότερα με πολλές τουρκικές εταιρείες για την ανάπτυξη του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της Aselsan που ανέλαβε το σύστημα ελέγχου πυρός και την MKEK που παρείχε το κύριο όπλο 120 χιλιοστών.

Στόχος της Άγκυρας ήταν να παραλάβει τις πρώτες 250 μονάδες Altay μέχρι το 2020, ένας στόχος που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Μέχρι σήμερα δεν έχει παραδοθεί καμία μονάδα, παρά την παραγγελία 1.000 αρμάτων του τουρκικού υπουργείου άμυνας.

Ο κυριότερος λόγος που το πρόγραμμα καθυστέρησε ήταν έλλειψη της τεχνογνωσίας που απαιτείται για την ανάπτυξη και κατασκευή ενός σύγχρονου άρματος μάχης από το μηδέν. Βλέποντας ότι δεν μπορεί να ολοκληρώσει το εγχείρημα μόνη της, η Τουρκία ζήτησε πριν λίγα χρόνια την πολύτιμη βοήθεια της νοτιοκορεάτικης Hyundai, η οποία απέκτησε διεθνή φήμη με το κορυφαίο άρμα μάχης K2 Black Panther.

Παρά την διμερή συνεργασία, το πρόγραμμα Altay συνέχισε να αντιμετωπίζει προκλήσεις, τόσο τεχνικού όσο και πολιτικού χαρακτήρα. Σήμερα το σημαντικότερο από αυτά τα ζητήματα αφορά το σύστημα ισχύος του τεθωρακισμένου.

Από την αρχή της δεκαετίας του '2010 οι Τούρκοι ξεκίνησαν να αναζητούν τον κατάλληλο κινητήρα για το άρμα τους, ωστόσο ναυάγησαν οι διαπραγματεύσεις τόσο με τους Ιάπωνες και τους Βρετανούς, όσο και με τους Αμερικανούς και τους Γερμανούς. Τελικά η Τουρκία υπέγραψε συμφωνία με τις νοτιοκορεάτικες Doosan και S&T Dynamics (θυγατρικές της Hyundai) για την προμήθεια κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης αντίστοιχα.

Πάρα αυτά, το τουρκικό υπουργείο άμυνας υπέγραψε συμφωνία με την τουρκική εταιρεία BMC για την ανάπτυξη ενός νέου εγχώριου κινητήρα για το Altay, ονόματι BATU. Ο κινητήρας αυτός βρίσκεται σήμερα σε φάση δοκιμών και δεν έχει κριθεί ακόμη έτοιμος για χρήση.

Πάρα αυτά, η Άγκυρα επέλεξε στις αρχές του φετινού Σεπτεμβρίου να αρχίσει την μαζική παραγωγή του άρματος και να διεξάγει παράλληλα τις δοκιμές του μελλοντικού κινητήρα του, του BATU. Σύμφωνα με ειδικούς, η κίνηση αυτή ελλοχεύει πολλούς κινδύνους.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ