Επιστήμονες πλησιάζουν στην αποκάλυψη του μυστηρίου με την εξαφάνιση του αεροπλάνου το 2014

Σε μια συναρπαστική ανακάλυψη, οι επιστήμονες πλησιάζουν στην αποκάλυψη του μυστηρίου που περιβάλλει την εξαφάνιση της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines το 2014, εξετάζοντας μια απίθανη πηγή: τις αχιβάδες.

Η άτυχη πτήση απογειώθηκε από το διεθνές αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ στις 8 Μαρτίου 2014 με προορισμό το Πεκίνο. Ωστόσο, η τροχιά της πήρε τραγική τροπή, με την τελευταία επικοινωνία του αεροπλάνου πάνω από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας να παρεκκλίνει δραματικά από την πορεία του. Παρά τις εκτεταμένες προσπάθειες έρευνας, ο τόπος συντριβής του αεροσκάφους, που μετέφερε 239 άτομα, παρέμεινε ασύλληπτος, αφήνοντας τις οικογένειες σε αγωνιώδη αβεβαιότητα. Ωστόσο, κομμάτια συντριμμιών βγήκαν τελικά στην επιφάνεια.

Ανάμεσα στα απομεινάρια που ανακαλύφθηκαν ήταν και το αρχικό κομμάτι, το flaperon του αεροσκάφους, το οποίο ξεβράστηκε στην ακτή της Ρεϊνιόν, ενός νησιού στα ανοικτά των ανατολικών ακτών της Μαδαγασκάρης16 μήνες μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους.

Ο Gregory Herbet, θαλάσσιος οικολόγος στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της νέας ερευνητικής προσέγγισης. Ο Herbet προτείνει ότι το μέγεθος των αγκαθιών στο πτερύγιο υποδεικνύει ότι είχαν προσκολληθεί στα συντρίμμια πάνω από ένα χρόνο πριν από την ανακάλυψή τους.

Με κάθε στρώμα του κελύφους να φέρει στοιχεία για την υδάτινη ιστορία της αχιβάδας, οι επιστήμονες μπορούν να συμπεράνουν τις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας που βίωσε. Εκτιμώντας πόσο καιρό οι αχιβάδες προσκολλήθηκαν στα συντρίμμια, οι ερευνητές μπορούν να αξιοποιήσουν τα δεδομένα του κελύφους για να εντοπίσουν τις γεωγραφικές περιοχές που διέσχισαν.

Ένα αξιοσημείωτο κατόρθωμα ακρίβειας έχει επιτευχθεί με τις πρόσφατες εξελίξεις, επιτρέποντας στους επιστήμονες να εντοπίσουν το ιστορικό της θερμοκρασίας του νερού μιας αχιβάδας με εκπληκτική ακρίβεια εντός 0,1°C. Αυτό το επίπεδο ακρίβειας είναι σημαντικά βελτιωμένο σε σύγκριση με την αρχική εκτίμηση ενός περιθωρίου δύο βαθμών όταν ανασύρθηκε για πρώτη φορά το flaperon.