Κόμης Δράκουλας: Επιστήμονες βρήκαν δάκρυα αίματος σε αναλύσεις των επιστολών του Βλαντ του Παλουκωτή

Νέα στοιχεία προκύπτουν για τη ζωή του Βλαντ Γ’, του Ρουμάνου βοεβόδα της Βλαχίας που έμεινε γνωστός στην ιστορία ως Κόμης Δράκουλας ή Βλαντ ο Παλουκωτής (Vlad The Impaler), καθώς φαίνεται ότι είχε δερματικές και αναπνευστικές παθήσεις που του προκαλούσαν δάκρυα αίματος!

Ο θρύλος που ακολουθεί τον Κόμη Δράκουλα ανά τους αιώνες είναι ότι έπινε το αίμα παρθένων κοριτσιών για να παραμείνει νέος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που μεταδίδει o Independent, η υγεία του ήταν τόσο επιβαρυμένη που φαίνεται να έκκρινε δάκρυα από αίμα και έτσι ενέπνευσε τον λογοτεχνικό μύθο του βαμπίρ.

Ο αδίστακτος πρίγκιπας της Ρουμανίας – η επίσημη ονομασία του ήταν ο Βλαντ Γ’, Βοεβόδας της Βλαχίας – έζησε στα νότια της χώρας στα μέσα του 1400. Οι ιστορικοί υπολογίζουν ότι σκότωσε περισσότερους από 80.000 ανθρώπους, τους περισσότερους με παλούκι, γι’ αυτό και απέκτησε το παρατσούκλι Βλαντ ο Παλουκωτής (Vlad The Impaler).

Εκτός από αυτό το παρατσούκλι, ήταν γνωστός και ως Vlad Drăculea – δηλαδή «ο γιος του δράκου» – κάτι που πολλοί πιστεύουν ότι ενέπνευσε τον δημοφιλή χαρακτήρα από το μυθιστόρημα του Κόμη Δράκουλα.

Οι επιστολές του «έκρυβαν» τα νέα στοιχεία

Στην τελευταία μελέτη, τα δημοσιεύματα της οποίας μεταδίδει ο Independent, ερευνητές από διάφορα πανεπιστήμια ανέλυσαν για πρώτη φορά επιστολές που έγραψε ο ίδιος ο Κόμης Δράκουλας για να μάθουν περισσότερα για την υγεία του αλλά και το περιβάλλον που ζούσε πριν από 5 και πλέον αιώνες.

Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι τα μόρια και οι πρωτεΐνες που εντόπισαν σε αυτές τις επιστολές παρέχουν μοναδικά στοιχεία για την κατανόηση της ζωής και της εποχής που ζούσε ο αδίστακτος πρίγκιπας και στρατιωτικός ηγέτης της περιοχής της Ρουμανίας.

Η ομάδα των ερευνητών χρησιμοποίησε μια ειδική πλαστική μεμβράνη που ονομάζεται αιθυλένιο-οξικό βινύλιο (EVA) για να εξάγει οποιεσδήποτε πρωτεΐνες ή μικρά μόρια από τις επιστολές χωρίς να τις καταστρέψουν.

Στη συνέχεια εντόπισαν χιλιάδες διαφορετικά μικρά μόρια πεπτιδίου στο χαρτί, χρησιμοποιώντας μια τεχνική που ονομάζεται φασματομετρία μάζας, η οποία χρησιμοποιείται συνήθως στα εργαστήρια για τον χαρακτηρισμό χημικών ουσιών.

Αναλύοντας τα πιο «παλιά» μόρια και τα σωματίδια των επιστολών, επειδή αυτά που φαίνονταν πιο «νέα» θα μπορούσαν να είναι από άλλους ανθρώπους που έπιασαν τα χαρτιά, εντόπισαν συνολικά 16 πρωτεΐνες ανθρώπινης προέλευσης που σχετίζονται με το δέρμα, την αναπνοή και το αίμα.

Τα νέα ευρήματα υποδεικνύουν ότι ο Βλαντ Γ’ πιθανότατα υπέφερε από αναπνευστικά προβλήματα και μπορεί να είχε ακόμη και μια πάθηση που ονομάζεται αιμολακρία, η οποία του προκαλούσε κυριολεκτικά δάκρυα αίματος, με τον Independent να σημειώνει ότι αυτό είναι ένα στοιχείο «πολύ ταιριαστό» σε έναν τόσο τρομακτικό χαρακτήρα.

«Θα μπορούσε επίσης να υπέφερε από μια παθολογική κατάσταση που ονομάζεται αιμολακρία, δηλαδή θα μπορούσε να εκκρίνει δάκρυα αναμειγμένα με αίμα», εξηγούν οι ερευνητές στο άρθρο τους στο περιοδικό Analytical Chemistry και σημειώνουν ότι θα μπορούσε να το είχε πάθει βακτήρια που σχετίζονται με την πανώλη ή ακόμα και από μύγες.