Οι Ουκρανοί έμποροι του διαδικτύου "βρήκαν το δρόμο" προς το ρωσικό κοινό μέσω πορνογραφικών ιστοσελίδων. Με αυτόν τον τρόπο γνωστοποιήθηκε στους Ρώσους η ουκρανική άποψη για τον πόλεμο.
Αυτό αναφέρθηκε από την εφημερίδα The Guardian.
Η ιδέα για την προώθηση της ενημέρωσης μέσω πορνογραφικών πηγών προτάθηκε από τη Nastia Baidachenko, ιδιοκτήτρια διαφημιστικής εταιρείας στη Μόσχα.
Σύμφωνα με την ίδια, οι συνήθεις τρόποι προώθησης φιλοουκρανικών βίντεο - μέσω της Google ή του Facebook - δεν λειτούργησαν στη Ρωσία και τη Λευκορωσία, καθώς η Ρωσία θέσπισε το νόμο για τις απομιμήσεις και οι εκπρόσωποι αυτών των πλατφορμών στη Ρωσία δεν ήθελαν να θεωρηθούν υπεύθυνοι.
Στη συνέχεια, ο Baidachenko βρήκε έναν άλλο τρόπο: μέσω διαδικτυακών καζίνο και ιστοσελίδων πορνό. Αυτές οι πλατφόρμες ήταν ιδανικές. Είχαν χαμηλή μετριοπάθεια, τεράστιο κοινό και χαμηλό κόστος διαφήμισης.
Ο Guardian γράφει ότι ο Μπαϊντατσένκο δεν ήταν ο μόνος που τοποθέτησε με αυτόν τον τρόπο φιλοουκρανικές διαφημίσεις στη Ρωσία. Το πρακτορείο της έγινε μέρος ενός ευρύτερου δικτύου μέσω του οποίου άρχισαν να ρέουν τα χρήματα.
Ο Baidachenko πιστεύει ότι οι διαφημίσεις τους έφτασαν σε δεκάδες εκατομμύρια Ρώσους χρήστες του Διαδικτύου. Κατά την άποψή της, η αντίσταση στον πόλεμο από τις μητέρες των Ρώσων στρατιωτών οφειλόταν εν μέρει στην εκστρατεία που υλοποίησε μέσω ιστοσελίδων πορνό.