Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

Να τα μας! Μετά από τα ατυχήματα των F-35 σειρά παίρνουν τα Rafale

Μετά από τα ατυχήματα και πτώσεις των μαχητικών F-35 με μη ανακοινώσιμα στοιχεία, σειρά παίρνουν τα Rafale καθώς όπως έγινε γνωστό, ένα μαχητικό αεροσκάφος Rafale-M του γαλλικού ναυτικού αναγκάστηκε να κάνει αναγκαστική προσγείωση στη Μάλτα, αφού αντιμετώπισε προβλήματα με τον ανεφοδιασμό στον αέρα, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το Rafale- M (ή Marine), το οποίο βρίσκεται επί του παρόντος στο γαλλικό αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle, επαναδρομολογήθηκε στη Μάλτα το απόγευμα της 6ης Φεβρουαρίου, αφού το ακροφύσιο του καθετήρα ανεφοδιασμού αποκόπηκε και το μαχητικό αεροσκάφος δεν μπορούσε να αποκτήσει αρκετό καύσιμο για να επιστρέψει στο πλοίο. 

Το Marine Nationale διαχειρίζεται έναν συνολικό στόλο 42 μαχητικών Rafale Marine F3R, με δυνατότητα μεταφοράς 20 εκ των οποίων ( ανήκουν στις μοίρες 12F και 17F), βρίσκονται επί του παρόντος στο Charles de Gaulle. Ο αερομεταφορέας φιλοξενεί επίσης ένα ελικόπτερο Caiman, δύο ελικόπτερα Dauphin/Panther και δύο αεροσκάφη E-2C Hawkeye AWACS. 

Το τζετ προσγειώθηκε στο Apron 2 ενώ Γάλλοι ειδικοί εισήλθαν εσπευσμένα με ελικόπτερο για σύντομο ανεφοδιασμό και επισκευή του προβλήματος. Αργότερα το ίδιο βράδυ, ένα γαλλικό Ναυτικό NHI NH-90 NFH «Caiman» αναπτύχθηκε προφανώς από το ίδιο αεροπλανοφόρο, με το εξάρτημα και ένα τεχνικό πλήρωμα για να επισκευάσει το τζετ. 

Σημειωτέον, ότι δεν είναι η πρώτη φορά που γαλλικό αεροπλάνο αναγκάζεται να κάνει αναγκαστική προσγείωση στο αρχιπέλαγος στην κεντρική Μεσόγειο. Τον Ιούλιο του 2011, δύο αεροσκάφη Rafale της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας προσγειώθηκαν εκεί, αφού το ένα από αυτά ανέφερε μηχανικό πρόβλημα. Σε μια άλλη περίπτωση δύο μαχητικά αεροσκάφη Mirage F1 της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας αναγκάστηκαν επίσης, να προσγειωθούν στη Μάλτα λόγω έλλειψης καυσίμων την ίδια χρονιά. 

Ατυχήματα με Rafale

Στα τέλη της δεκαετίας του 2000, η ​​Γαλλία δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει ούτε μία παραγγελία για το μαχητικό αεροσκάφος Rafale. Ενώ οι πολιτικοί και στρατιωτικοί αξιωματούχοι της χώρας, επιχειρούσαν κάθε διπλωματική και πολιτική κίνηση για να προωθήσουν το μαχητικό αεροσκάφος, αντιμετώπισαν μεγάλη αποτυχία το 2009 όταν δύο Rafale συνετρίβησαν στη Μεσόγειο κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης.

Τα δύο υπερηχητικά μαχητικά επέστρεφαν στο αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle στα ανοικτά των ακτών του Perpignan, μετά από δοκιμαστική πτήση όταν συνετρίβησαν τον Σεπτέμβριο του 2009. Ένας πιλότος διασώθηκε με επιτυχία. Είχε τραυματισμό στα μάτια καθώς και μώλωπες στο πρόσωπο. Ο άλλος πιλότος όμως χάθηκε. 

Εκείνη την εποχή, η Γαλλία βρισκόταν στα τελευταία στάδια των διαπραγματεύσεων με τη Βραζιλία για την πώληση 36 Rafales, αξίας μεταξύ 5 και 7 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στη συνέχεια, η βραζιλιάνικη αεροπορία ζήτησε πληροφορίες σχετικά με τη συντριβή. Το Rafale ανταγωνιζόταν το αμερικανικό Boeing F/A-18 Super Hornet και το σουηδικό Gripen E της Saab για το συμβόλαιο της Βραζιλίας.

Το έθνος της Νότιας Αμερικής, ανακοίνωσε τελικά την απόκτηση 36 μαχητικών Gripen E για 5,475 δισεκατομμύρια δολάρια. Το 2020, το πρώτο από τα Gripen Es, που ορίστηκε ως F-39E Gripen από την Πολεμική Αεροπορία της Βραζιλίας, έκανε την επίσημη εμφάνισή του στη Βραζιλία κατά τη διάρκεια των τελετών της Ημέρας του Αεροπόρου και της Ημέρας της Βραζιλιανής Πολεμικής Αεροπορίας.

Μια εκπρόσωπος της Dassault εξέφρασε τη λύπη της για την απόφαση, σημειώνοντας: «Το Gripen είναι ένα ελαφρύτερο, μονοκινητήριο αεροσκάφος που δεν ταιριάζει με το Rafale όσον αφορά τις επιδόσεις και επομένως δεν φέρει την ίδια τιμή». Ισχυρίστηκε ότι το Rafale θα ήταν μια πιο οικονομική επιλογή, με συγκρίσιμη, αν όχι ανώτερη, μεταφορά τεχνολογίας.

Ο εναέριος  ανεφοδιασμός, που αναφέρεται ως ανεφοδιασμός στον αέρα, ανεφοδιασμός κατά την πτήση ( IFR ), ανεφοδιασμός αέρος –αέρος (AAR) και δεξαμενή, είναι η διαδικασία μεταφοράς αεροπορικών καυσίμων από ένα στρατιωτικό αεροσκάφος ( το τάνκερ) σε ένα άλλο ( δέκτης ) κατά την διάρκεια της πτήσης.

Τα δύο κύρια συστήματα ανεφοδιασμού είναι το probe-and-drogue, το οποίο προσαρμόζεται πιο εύκολα στα υπάρχοντα αεροσκάφη, και το flying boom  το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη μεταφορά καυσίμου, αλλά απαιτεί έναν ειδικό σταθμό χειριστή μπούμας.

Ως εκ τούτου μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ίσως το ατύχημα προκλήθηκε από ανθρώπινο παράγοντα. Είτε ο χειριστής της μπούμας ενήργησε με λάθος χειρισμό κατά την διαδικασία πλήρωσης του αεροσκάφους εν πτήση είτε οι δύο χειριστές των αεροσκαφών ( ιπτάμενου τάνκερ και του Rafale) έκαναν λάθος χειρισμούς.

Να υπενθυμίσουμε, ότι αυτήν την περίοδο το Rafale-M διεκδικεί  συμβόλαιο ως το μαχητικό αεροσκάφος της Ινδίας από το αμερικανικό Super Hornet. Το δεύτερο αεροπλανοφόρο της Ινδίας, INS Vikrant, το οποίο υποβάλλεται σε θαλάσσιες δοκιμές στην Αραβική Θάλασσα και στον Κόλπο της Βεγγάλης, έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία τον Αύγουστο. 

Το μαχητικό Rafale-M φέρεται να δοκιμάστηκε για 12 ημέρες τον περασμένο μήνα στις εγκαταστάσεις INS Hansa στη Γκόα, χρησιμοποιώντας μια εγκατάσταση εκτόξευσης τεχνητού άλματος  283 μέτρων. Παρόμοιες δοκιμές αναμένονται στο INS Hansa τον επόμενο μήνα για το αεροπλάνο Super Hornet ή F/A-18E/F της Boeing.

Τόσο το Rafale-M όσο και το Super Hornet , λέγεται ότι έχουν τροποποιηθεί από τους πωλητές ώστε να είναι κατάλληλα για τη συμφωνία με την Ινδία. Το Πολεμικό Ναυτικό έψαχνε για ένα τζετ ικανό να μεταφέρει πυρηνικό ωφέλιμο φορτίο, πυραύλους αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους και βόμβες ακριβείας. Παρόλο που το Πολεμικό Ναυτικό εξέδωσε αίτημα για πληροφορίες (RFI) το 2017 για 57 αεροσκάφη πολλαπλών ρόλων, τώρα σκοπεύει να αγοράσει μόνο 26 αεροσκάφη.

Η Ινδία αγόρασε 36 αεροσκάφη Rafale για την αεροπορία της, εκ των οποίων τα 35 έχουν ήδη παραδοθεί.  

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ