Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

Ποιο εμπάργκο; Γερμανικές και γαλλικές μηχανές σε κινεζικά πολεμικά πλοία

Τα συστήματα κινητήρων που αναπτύχθηκαν στη Γερμανία και τη Γαλλία μπορούν να παρακάμψουν τα εμπορικά εμπάργκο δίνοντάς τους το καθεστώς της «τεχνολογίας διπλής χρήσης». 

Αρκετά πλοία του κινεζικού πολεμικού ναυτικού είναι εξοπλισμένα με γερμανικές και γαλλικές πηγές ενέργειας, ενώ στην ΕΕ υπάρχει εμπάργκο για όπλα στην Κίνα. Αυτό φαίνεται από μια πρόσφατη μελέτη του ARD και της Welt am Sonntag.


Πρόκειται για δύο εταιρείες που εξάγουν κινητήρες που αναπτύχθηκαν ή παράγονται στην Κίνα. MTU της Friederichshafen, ενός εμπορικού κατασκευαστή κινητήρων εσωτερικής καύσης, που έχει εξαγοραστεί από τη βρετανική Rolls Royce. Το γαλλικό υποκατάστημα της MAN, παραγωγού εξοπλισμού μεταφορών που εξαγόρασε η Volkswagen, εξάγει επίσης κινητήρες ντίζελ.



Η MTU ήταν ο τακτικός προμηθευτής κινητήρων για τα αντιτορπιλικά κατηγορίας Luyang III (Type 052D) του κινεζικού ναυτικού. Η εταιρεία φέρεται επίσης να προμήθευε ντίζελ για τα κινεζικά υποβρύχια κατηγορίας Song (Type 039). Τα κεντρικά γραφεία είπαν στο ARD και τη Welt am Sonntag ότι η εταιρεία έχει πλέον σταματήσει να το κάνει αυτό.

Η MAN πούλησε γεννήτριες ντίζελ PA6 στην Κίνα για νέες κινεζικές φρεγάτες. Το 2002 η SEMT Pielstick, μια γαλλική θυγατρική της MAN, το ανακοίνωσε στον δικό της ιστότοπο. Τα ντίζελ κατασκευάστηκαν κατόπιν άδειας από την Shaanxi Diesel Engine Works για δύο φρεγάτες Type 054.

Εμπάργκο

Και οι δύο εταιρείες δηλώνουν ότι ενεργούσαν πάντα σύμφωνα με τη νομοθεσία όσον αφορά τις εξαγωγές και πάντα συνεργάζονταν για τον έλεγχο. Επιπλέον, έχουν δηλώσει σε δημόσια διαθέσιμα έγγραφα ότι συναλλάσσονται με τις κινεζικές ένοπλες δυνάμεις.

Οι δύο εταιρείες βρίσκονται σε γκρίζα ζώνη. Οι κινητήρες μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για κανονικούς εμπορικούς σκοπούς και επομένως δεν απαιτείται άδεια εξαγωγής για την πώλησή τους στην Κίνα. Η λεγόμενη αρχή της «διπλής χρήσης». Αυτό καθιστά το εμπάργκο από την ΕΕ όχι πολύ ισχυρό μέσο.
Το εμπάργκο εισήχθη στα τέλη της δεκαετίας του 1980 μετά τη διάσημη φοιτητική διαμαρτυρία στην πλατεία Τιενανμέν, η οποία κατέληξε σε λουτρό αίματος. Όπως φαίνεται τώρα, το εμπάργκο έχει περιορισμένο αποτέλεσμα.

Από τυπική άποψη, το εμπάργκο δεν είναι απολύτως σύμφωνο με τις ευρωπαϊκές συνθήκες, πράγμα που σημαίνει ότι η εξαγωγή κινητήρων πλοίων επιτρέπεται και για το κινεζικό ναυτικό. Για να αποφευχθεί αυτό, πρέπει να τροποποιηθεί ο κανόνας της «διπλής χρήσης» ή να υπάρξει πραγματικό επίσημο εμπάργκο όπλων στην Κίνα από την ΕΕ.

Ωστόσο, ένα επίσημο εμπάργκο όπλων φαίνεται πολύ μακριά. 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ