Κόσμος

Η απόλυτη ''κόλαση'' ανάμεσα σε Μαλαισία-Κίνα

Στις 31 Μαΐου, 16 κινεζικά αεροσκάφη φέρεται να εισέβαλαν στον κυρίαρχο χώρο της Μαλαισία, τα οποία εντοπίστηκαν εντός 60 ναυτικών μιλίων από το κράτος της Sarawak, τα οποία έχουν σύνορα με το Δυτικό Καλιμαντάν της Ινδονησίας. Η τοποθεσία βρίσκεται μέσα στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Μαλαισίας
 
Η Πολεμική Αεροπορία της Μαλαισίας αναγνώρισε τα κινεζικά αεροσκάφη Ilyushin Il-76s και Xian Y-20s, τα οποία πετούσαν σε τακτικό σχηματισμό σε ύψος έως 27.000 πόδια. Ο υπουργός Εξωτερικών της Μαλαισίας Hishammuddin Hussein καταδίκασε το συμβάν ως «εισβολή».
 
"Η στάση της Μαλαισίας είναι ξεκάθαρη - η ύπαρξη φιλικών διπλωματικών σχέσεων με οποιεσδήποτε χώρες δεν σημαίνει ότι θα συμβιβαστούμε για την εθνική μας ασφάλεια", δήλωσε ο Χισαμίντιν σε δήλωση.
 
Το Υπουργείο Εξωτερικών της Μαλαισίας, το οποίο χαρακτήρισε το περιστατικό ως «σοβαρή απειλή για την εθνική κυριαρχία», κάλεσε τον Πρέσβη της Κίνας στη Μαλαισία Ouyang Yujing να εξηγήσει λεπτομερώς το συμβάν.
Ωστόσο, η Κίνα είπε ότι τα αεροπλάνα της ακολούθησαν το διεθνές δίκαιο. Μια δήλωση από την κινεζική πρεσβεία στην Κουάλα Λουμπούρ ανέφερε ότι τα κινεζικά στρατιωτικά αεροσκάφη απολάμβαναν «την ελευθερία της πτήσης στον σχετικό εναέριο χώρο».
 
"Κατά τη διάρκεια αυτής της εκπαίδευσης, τα κινεζικά στρατιωτικά αεροσκάφη τήρησαν αυστηρά το σχετικό διεθνές δίκαιο και δεν εισήλθαν στον εδαφικό εναέριο χώρο οποιασδήποτε άλλης χώρας", δήλωσε εκπρόσωπος της πρεσβείας σε δημοσιογράφους.
 
"Η Κίνα και η Μαλαισία είναι φιλικοί γείτονες και η Κίνα είναι πρόθυμη να συνεχίσει διμερείς φιλικές διαβουλεύσεις με τη Μαλαισία για να διατηρήσει από κοινού την περιφερειακή ειρήνη και σταθερότητα." Αν και στην αρχή, η Κίνα δεν αμφισβήτησε τον αριθμό των αεροσκαφών που εμπλέκονται στο περιστατικό, την περασμένη εβδομάδα μια κινεζική στρατιωτική πηγή είπε στη Νότια Κίνα Morning Post ότι η Κίνα έστειλε μόνο δύο αεροσκάφη μεταφοράς στην περιοχή. Ήταν σε μια αποστολή να παραδώσουν βασικές προμήθειες στους στρατιώτες του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού που σταθμεύουν στην κινεζική επικράτεια στο αμφισβητούμενο SCS.
Η εισβολή σε ΑΟΖ άλλων χωρών δεν είναι νέο πράγμα για την Κίνα, η οποία διεκδικεί πάνω από το 90 τοις εκατό του SCS βάσει του αμφιλεγόμενου χάρτη εννέα διακεκομμένων γραμμών. Το Βιετνάμ, η Μαλαισία, οι Φιλιππίνες και το Μπρουνέι Νταρουσαλάμ διεκδικούν ορισμένα τμήματα του SCS βάσει της νόμιμα αποδεκτής σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών του 1982 για το δίκαιο της θάλασσας (UNCLOS). Όπως και η Κίνα, η Ταϊβάν ισχυρίζεται επίσης ότι το SCS βασίζεται στον ίδιο χάρτη Nine-Dashed Line, αλλά δεν είναι τόσο επιθετικό όσο η Κίνα.
 
Τον Μάρτιο, περισσότερα από 200 κινέζικα αλιευτικά σκάφη με ναυτική πολιτοφυλακή εντοπίστηκαν κοντά στο Whitsun Reef, μια ρηχή κοραλλιογενή περιοχή περίπου 175 ναυτικά μίλια (324 χιλιόμετρα) δυτικά της πόλης Bataraza στη δυτική επαρχία Palawan. Η Μανίλα είχε υποβάλει δύο διπλωματικές διαμαρτυρίες στο Πεκίνο και αύξησε τις θαλάσσιες περιπολίες κοντά στα νησιά Spratly και το Scarborough Shoal. Η Κίνα εισέβαλε επίσης στις ΑΟΖ του Βιετνάμ, της Μαλαισίας και της Ινδονησίας, οι οποίες δεν έχουν καμία αξίωση στο SCS, στο παρελθόν.
 
Η άσκηση του δικαιώματος της Κίνας να πετάξει στη Μαλαισία είναι παρόμοια με την ελευθερία πλοήγησης των ΗΠΑ. Η Ουάσιγκτον διεξάγει τακτικές θαλάσσιες και αεροπορικές περιπολίες στην SCS, μια στρατηγική πλωτή οδό, ως μέρος των επιχειρήσεων «ελευθερίας της ναυσιπλοΐας», την οποία θεωρεί απαραίτητη για να διατηρήσει τα νερά ανοιχτά και να αμφισβητήσει παράνομες αξιώσεις, προκαλώντας συχνές διαμαρτυρίες από το Πεκίνο. Δυστυχώς, ούτε το ASEAN ούτε άλλα κράτη που ισχυρίζονται την SCS καταδίκασαν κινεζικές ενέργειες στη Μαλαισία και τις Φιλιππίνες Αλλά οι ΗΠΑ, ο στρατηγικός αντίπαλος της Κίνας και η μοναδική υπερδύναμη, έδωσαν την υποστήριξη ττους όσο στη Μαλαισία όσο και στις Φιλιππίνες. Έδωσε επίσης υποστήριξη στην Ταϊβάν, η οποία αντιμετωπίζει εκφοβισμό και στρατιωτική απειλή από την Κίνα.


Τα κράτη μέλη της ASEAN πρέπει να ενωθούν για να αναζητήσουν έναν βιώσιμο και νομικά δεσμευτικό κώδικα δεοντολογίας στο SCS και μια περιφερειακή αρχιτεκτονική βασιζόμενη σε κανόνες. Γι 'αυτό, η Ινδονησία, ο de facto ηγέτης του ASEAN, του Βιετνάμ, των Φιλιππίνων, της Μαλαισίας και του Μπρουνέι, του σημερινού προέδρου του ASEAN, πρέπει να ηγηθεί αυτής της προσπάθειας. 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ρωσική τράπεζα και Πούτιν
Ρωσία 0

Έξω Φρενών οι Ρώσοι! Τούρκοι, Κινέζοι και Άραβες καθυστερούν ή ακυρώνουν τελείως τις πληρωμές ρωσικού πετρελαίου φοβούμενοι τις κυρώσεις των ΗΠΑ

«Η αμερικανική και ευρωπαϊκή πίεση δημιούργησε προβλήματα στις πληρωμένες μας» είπε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνο,...