Αηδία! Ερευνητές: Συλλέξτε όλα τα κόπρανα για να σώσετε το κλίμα

Η συντονισμένη διαχείριση των περιττωμάτων από ζώα και ανθρώπους θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της Σουηδίας κατά περίπου 1,5 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Με αυτόν τον τρόπο, είναι δυνατό να παραχθεί βιοαέριο από τα κόπρανα και στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί το υπόλοιπο προϊόν ως λίπασμα, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Η πρόταση προέρχεται από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Linköping σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Resources, Conservation & Recycling.

Υπολόγισαν ότι η κοινωνία μπορεί έτσι να εξοικονομήσει σχεδόν ένα δισεκατομμύριο κορώνες ετησίως. Επιπλέον, οι ετήσιες εκπομπές της Σουηδίας θα μειωθούν κατά περίπου 1,5 εκατομμύρια τόνους ισοδυνάμου διοξειδίου του άνθρακα.

Ωστόσο, αυτό θα απαιτούσε μια εθνικά συντονισμένη προσπάθεια για τον εντοπισμό του τόπου εγκατάστασης των μονάδων βιοαερίου και των πιο αποτελεσματικών διαδρομών μεταφοράς μεταξύ αυτών.

“Εάν παράγετε βιοαέριο από τα κόπρανα, τα οφέλη θα αντισταθμίσουν το κόστος μεταφοράς των κοπράνων. Στη συνέχεια, μπορούμε να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη ενός υπάρχοντος πόρου χρησιμοποιώντας επίσης την ενέργεια από την κοπριά που αλλιώς χάνεται”, λέει η Genevieve Metson, ανώτερη λέκτορας στο Τμήμα Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας στο Πανεπιστήμιο Linköping.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ερευνητικής ομάδας, 238 μονάδες βιοαερίου βρίσκονται στρατηγικά στη χώρα για τη βελτιστοποίηση της χρήσης περιττωμάτων από ζώα και ανθρώπους. Στα κόπρανα, εκτός από τα θρεπτικά συστατικά, υπάρχει επίσης μια μεγάλη ποσότητα ενέργειας που σε μια μονάδα βιοαερίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως, για παράδειγμα, ανανεώσιμο καύσιμο. Η ποσότητα ενέργειας σε όλα τα κόπρανα από ζώα και ανθρώπους κατά τη διάρκεια ενός έτους αντιστοιχεί σε 3,4 TWh. Αυτό αρκεί για να τρέξει περίπου 500.000 αυτοκίνητα βιοαερίου ετησίως.

Η Δύση είναι συγκλονισμένη-Το ρωσικό υπερμαχητικό αεροσκάφος Mig-41 θα έχει αποστολή την εξουδετέρωση δυτικών υπερηχητικών στόχων