ΟΣΕ
Κοινωνία
Ενημερώθηκε στις:

Πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ για ελλιπή εκπαίδευση σταθμαρχών

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) επιβεβαιώνει με νέα απόφασή της τα βαθιά κενά στην εκπαίδευση των σταθμαρχών του ΟΣΕ που ανήκαν στην ίδια σειρά με τον μοιραίο σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος υπηρετούσε κατά το δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς.

Με την απόφαση της Ολομέλειας, η ΡΑΣ επέβαλε στον ΟΣΕ πρόστιμο 1.040.000 ευρώ για σωρεία παραβάσεων, χαρακτηρίζοντας τη διαδικασία εκπαίδευσης ελλιπή, ελλιπώς τεκμηριωμένη και επικίνδυνη για τη δημόσια ασφάλεια.

Παράκαμψη προγράμματος σπουδών – Εκπαίδευση χωρίς στοιχεία

Σύμφωνα με την Αρχή, ο ΟΣΕ παρέκαμψε το επίσημο πρόγραμμα σπουδών, παραλείποντας κρίσιμα στάδια θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης.
Για 75 σταθμάρχες:

  • δεν υπάρχουν αποδεικτικά ολοκλήρωσης του Β’ κύκλου εκπαίδευσης (177 ωρών),

  • βρέθηκαν παρουσιολόγια με σοβαρές ελλείψεις,

  • εντοπίστηκαν μεταβολές στις ώρες εκπαίδευσης (143 αντί 177),

  • απουσιάζουν υπογραφές, φύλλα αξιολόγησης και ημερολόγια πρακτικής.

Η ΡΑΣ κάνει λόγο για αντιφάσεις και κενά που καθιστούν αδύνατη την επιβεβαίωση του τόπου, του χρόνου και της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Σταθμάρχες σε υπηρεσία χωρίς πιστοποίηση – Παράκαμψη απαγόρευσης

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι, παρά τη ρητή απαγόρευση της ΡΑΣ από τον Μάρτιο του 2023, ο ΟΣΕ χρησιμοποίησε μη πιστοποιημένους σταθμάρχες σε κρίσιμες θέσεις.
Από 22 έως 31 Μαρτίου 2023, προσωπικό χωρίς ολοκληρωμένη εκπαίδευση υπηρετούσε ως μοναδικοί υπεύθυνοι βάρδιας σε σταθμούς:

  • Ικόνιο

  • Πάτρα

  • Άγιος Ανδρέας

  • Θεσσαλονίκη

  • Σίνδος

Η Αρχή χαρακτηρίζει την πρακτική αυτή παράνομη, σημειώνοντας ότι παραβιάζει τόσο το ευρωπαϊκό δίκαιο όσο και το σύστημα διαχείρισης ασφάλειας του ΟΣΕ.

Προσωπικό «δύο ταχυτήτων»

Η ΡΑΣ διαπιστώνει ότι ο ΟΣΕ διαχώριζε το προσωπικό κυκλοφορίας σε:

  • μόνιμους υπαλλήλους

  • και εργαζόμενους με σύμβαση παροχής υπηρεσιών (μπλοκάκι)

παρότι οι δύο κατηγορίες εκτελούσαν τα ίδια κρίσιμα καθήκοντα.
Ο διαχωρισμός χαρακτηρίζεται «παράτυπος και χωρίς νομικό έρεισμα».

Το πρόστιμο και οι εντολές συμμόρφωσης

Το συνολικό πρόστιμο περιλαμβάνει:

  • 100.000 ευρώ ανά ημέρα παράνομης χρήσης μη πιστοποιημένου προσωπικού (10 ημέρες),

  • 40.000 ευρώ για λοιπές διοικητικές παραβάσεις.

Ο ΟΣΕ καλείται να προχωρήσει άμεσα σε:

  • πλήρη και ενυπόγραφη καταγραφή των ωρών εκπαίδευσης,

  • σύσταση Τριμελούς Επιτροπής Αξιολόγησης,

  • 18μηνη δοκιμαστική περίοδο για σταθμάρχες και κλειδούχους,

  • έκδοση βεβαιώσεων επιτυχούς εκπαίδευσης,

  • αναλυτικές εκθέσεις απόδοσης.

Η ΡΑΣ προειδοποιεί ότι νέα πρόστιμα θα επιβληθούν εάν δεν υπάρξει πραγματική συμμόρφωση.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ