Κυκλοφοριακό - Αττική Οδός
Κοινωνία

Ανάσα για τους οδηγούς: Νέα έξοδος στην Αττική Οδό υπόσχεται τέλος στις ουρές και την ταλαιπωρία

Ως μία σημαντική λύση για την κυκλοφοριακή συμφόρηση σε έναν από τους πιο δύσκολους οδικούς άξονες του Λεκανοπεδίου, χαρακτηρίζουν συγκοινωνιολόγοι την νέα έξοδο στην Αττική Οδό, προς Λαμία στον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης, η οποία αναμένεται να παραδοθεί μέσα το 2026.

Οι ειδικοί, μάλιστα, τονίζουν ότι ανάλογα μέτρα θα μπορούσαν να δώσουν «ανάσα» και σε άλλους κεντρικούς δρόμους της Αττικής, που «ασφυκτιούν» σε καθημερινή βάση και σε ποικίλες ώρες ανά 24ωρο.

Το κυκλοφοριακό, άλλωστε, είναι ένα από πιο μεγάλα προβλήματα της πολυπληθούς Αθήνας, με τους οδηγούς να αγανακτούν για να φτάσουν στους προορισμούς τους - και πλέον - όχι μόνο κατά τις ώρες αιχμής.

Η παρέμβαση που προκρίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αφορά την έξοδο προς Λαμία, όπου σχηματίζονται «ουρές» χιλιομέτρων τόσο από τα οχήματα που έρχονται από την κατεύθυνση του Αεροδρομίου όσο και από εκείνα που καταφτάνουν από την κατεύθυνση της Ελευσίνας.

Η νέα έξοδος στοχεύει σε:

  • Αποφυγή συνένωσης των δύο κλάδων εισόδου (Αεροδρόμιο – Λαμία και Ελευσίνα – Λαμία) με ανεξάρτητη είσοδο στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης, ώστε να αποφεύγεται ο «στραγγαλισμός» των δύο κλάδων και η κυκλοφοριακή συμφόρηση.
  • Υπερδιπλασιασμό της κυκλοφοριακής ικανότητας, που εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε τουλάχιστον 50% μείωση των καθυστερήσεων στις ώρες αιχμής.

Το 2008, η οικονομική κρίση και η «εντολή» του 2025

Μιλώντας στο CNN Greece, ο γνωστός συγκοινωνιολόγος Τσιάνος Θανάσης, κάνει λόγο για μια πολύ σημαντική παρέμβαση, τονίζοντας ότι «κλειδί» είναι η πολιτική βούληση για την αντιμετώπιση του ολοένα και εντεινόμενου προβλήματος της αυξημένης κίνησης τόσο στην Αττική Οδό όσο και άλλους μεγάλους οδικούς άξονες.

«Έλειπε αυτή η εντολή. Από τη στιγμή που δόθηκε η εντολή, η τεχνική λύση θα βρεθεί», επισημαίνει χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως το ζήτημα της Αττικής Οδού ήταν στο «τραπέζι» και στο παρελθόν, και συγκεκριμένα το 2008-2009, τότε που αναμενόταν πως η λύση θα δοθεί με την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης.

36 συμβάντα την ημέρα μόνο στην Αττική Οδό

Ωστόσο, η οικονομική κρίση το «έθαψε», καθώς μειώθηκαν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι.

«Ήταν αναμενόμενο ότι ο κόμβος δεν θα άντεχε, ενώ όσο περνάει ο καιρός, τόσο η συμφόρηση ”θηριεύει”», προσθέτει, υπογραμμίζοντας ότι μόνο στην Αττική Οδό καταγράφονται 36 συμβάντα την ημέρα.

Στην πλειονότητά τους, δεν σχετίζονται τόσο με τροχαία, όσο με βλάβες οχημάτων λόγω της παλαιότητάς τους, αν σκεφτεί κανείς ότι η Ελλάδα έχει τον πιο παλιό στόλο στην Ευρώπη.

«Μοντέλο» Αττικής και σε άλλους άξονες

Ο κ. Τσιάνος εκτιμά ότι το «μοντέλο» για την αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού θα μπορούσε να αποτελέσει έναν «οδηγό» και για άλλα κομβικά σημεία του Λεκανοπεδίου, όπου η κίνηση χτυπά «κόκκινο», όπως στον «πολυπαθή» Κηφισό αλλά και στην περιοχή του Σκαραμαγκά.

«Τεχνικές λύσεις υπάρχουν, άλλες χαμηλού κόστους, άλλες υψηλού, είτε χρονοβόρες είτε άμεσες. Η πολιτική βούληση είναι κλειδί», εξηγεί ο ίδιος.

Αύξηση 9,5% στις διελεύσεις στη διετία

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: από το 2023 έως σήμερα, οι διελεύσεις στην Αττική καταγράφουν αύξηση της τάξεως του 9,5%. Μέχρι δε το 2030, σύμφωνα με τον κ. Τσιάνο, αναμένεται να ξεπεράσουν το 16%, όσον αφορά το ευρύτερο οδικό δίκτυο.

Το 2023, όπως επισημαίνει ο κ. Τσιάνος, η κίνηση είχε φτάσει στα επίπεδα του 2008, πλέον έχει υπερβεί και αυτά.

Όσον αφορά ποιοι είναι οι κύριοι λόγοι που οδηγούν στο κυκλοφοριακό κομφούζιο, ο ίδιος αναφέρει:

  • Αυξημένες μετακινήσεις
  • Ανεξέλεγκτη κυκλοφορία φορτηγών ακόμη και στις ώρες αιχμής
  • Μη τήρηση ωραρίου τροφοδοσίας.

Έξυπνα μέτρα, πολιτική βούληση και συντονισμός είναι το τρίπτυχο για την καταπολέμηση της κίνησης.

«Λιγότερος δυνατός χρόνος, χαμηλότερο δυνατό κόστος»

Από την πλευρά του, το αρμόδιο υπουργείο κάνει λόγο για καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας, τονίζοντας ότι η νέα έξοδος ανταποκρίνεται τόσο στο λιγότερο δυνατό χρόνο όσο και στο χαμηλότερο δυνατό κόστος κατασκευής.

«Η έξοδος της Μεταμόρφωσης είναι ένα σημείο όπου καθημερινά ταλαιπωρούνται οι οδηγοί, καθώς η υποδομή δεν ανταποκρίνεται στα σημερινά κυκλοφοριακά δεδομένα. Με την παρέμβαση που προωθούμε θα γίνεται καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στο συγκεκριμένο σημείο, επιτρέποντας την ανεξάρτητη κίνηση των δύο κλάδων στην έξοδο από την Αττική Οδό προς της Εθνική. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με τον παραχωρησιούχο, εφαρμόζει άμεσες λύσεις που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών και μάλιστα, με τρόπο που να απαιτείται ο λιγότερος δυνατός χρόνος και το χαμηλότερο δυνατό κόστος στα στάδιο της κατασκευής», σημείωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών, Χρίστος Δίμας.

Την ίδια ώρα, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος δήλωσε: «Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς: μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν. Μικρές παρεμβάσεις όπως αυτή που ανακοινώθηκε σήμερα, είναι βέβαιο πως θα βελτιώσουν την κατάσταση σημειακά, στην έξοδο της Αττικής Οδού προς την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Από εκεί και πέρα, οι όποιες παρεμβάσεις επέλθουν περαιτέρω αποτελούν αντικείμενο μίας μελέτης που απαιτεί χρόνο για να ωριμάσει. Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στην Αττική υλοποιείται αυτή τη στιγμή ένα τεράστιο έργο, η Γραμμή 4 του Μετρό, η ολοκλήρωση της οποίας θα φέρει πολύ μεγάλη ανακούφιση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του πολεοδομικού συγκροτήματος».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

f35
Ελληνοτουρκικά 0

Το σχέδιο του Ερντογάν με F-35-F-16 και ΚΑΑΝ-Στόχος του η δυνατότητα αιφνιδιαστικού πρώτου αεροπορικού πλήγματος κατά της Ελλάδας-Η λύση για την Αθήνα

Η Αθήνα βρίσκεται επί του παρόντος σε καλό δρόμο για να παραλάβει 20 F-35, τα οποία κατασκευάζονται τώρα στις Ηνωμένες...