Σύμφωνα με δεκάδες κριτικές σε Google και TripAdvisor, πολλοί τουρίστες καταγγέλλουν παράνομες χρεώσεις και πανάκριβες τιμές, με κάποιους να μιλούν για «ξεκάθαρη εξαπάτηση».
Η παγίδα της... μπύρας-μπότας
Σύνηθες κόλπο φαίνεται να είναι το περιβόητο “Rhodes Boot”, ένα γυάλινο ποτήρι σε σχήμα μπότας που χωρά έως και 2 λίτρα μπύρας. Παρά το γεγονός ότι οι πελάτες παραγγέλνουν μικρές ή μεσαίες μπύρες, το ποτό έρχεται στο υπερμέγεθες δοχείο, με την τελική χρέωση να φτάνει τα 10 ευρώ ή και περισσότερο – είτε καταναλώθηκε όλο είτε όχι.
Χωρίς μενού, χωρίς τιμές: Μια «επικίνδυνη» παραγγελία
Πολλοί επισκέπτες καταγγέλλουν ότι δεν προσφέρονται τιμοκατάλογοι ή ότι οι τιμές αποκαλύπτονται μόνο κατά την πληρωμή. Από «κοκτέιλ σε γυάλες» που φτάνουν τα 35 ευρώ, μέχρι μπύρες-έκπληξη των 18 ευρώ, οι τουρίστες προειδοποιούν: ρωτήστε πρώτα ή αποφύγετε εντελώς. Το Chevalier Shisha & Cocktail Lounge Bar, στην καρδιά της παλιάς πόλης, έχει δεχτεί ιδιαίτερη κριτική για την τιμολογιακή του πολιτική. Τουρίστες κάνουν λόγο για παραπλανητικά μενού, με άλλες τιμές στην αρχή και διαφορετικές στον τελικό λογαριασμό, ενώ αναφέρονται περιπτώσεις χρέωσης 32 ευρώ για δύο κοκτέιλ που διαφημίζονταν για 20 ευρώ.
Σε The Gate και Rendez Vous, οι αξιολογήσεις είναι απογοητευτικές. Από 60 ευρώ για τέσσερα απλά ποτά, μέχρι 15 ευρώ για δύο αναψυκτικά, οι περιγραφές των πελατών μιλούν για «τουριστικές παγίδες» με «απαράδεκτες τιμές» και ψυχρή εξυπηρέτηση.

Στο Panorama Cafe & Bar, αναφέρθηκαν περιπτώσεις αμφίβολης ποιότητας και υπερχρέωσης: δύο τονωτικά φτιάχτηκαν, κατά τα λεγόμενα, με μισή ποσότητα και αραιώθηκαν με νερό, χρεώνοντας τον πελάτη 9 ευρώ. Στο Lithos Cocktail Bar, το κόλπο με τις μπύρες-μπότες φαίνεται να επαναλαμβάνεται συχνά, με τους σερβιτόρους να αγνοούν τις αρχικές παραγγελίες και να φέρνουν τα μεγάλα ποτήρια χωρίς προειδοποίηση.
Ένα φαινόμενο που επαναλαμβάνεται
Κριτικές από το 2022 και το 2023 δείχνουν πως το φαινόμενο δεν είναι νέο. Από αραιωμένα κοκτέιλ και κακής ποιότητας αλκοόλ μέχρι τιμολογήσεις-σοκ, ορισμένοι τουρίστες μιλούν για «σκάνδαλο» και δίνουν βαθμολογίες κάτω του μετρίου. Το φαινόμενο των τουριστικών παγίδων δεν περιορίζεται μόνο στην Ελλάδα. Στην Ιταλία, οι τουρίστες προειδοποιούνται για ψεύτικο παγωτό σε δημοφιλείς πόλεις όπως η Ρώμη. Το πολύ έντονο χρώμα είναι σημάδι μη αυθεντικού προϊόντος, ενώ σε ιστορικά μαγαζιά, όπως το Vivoli στη Φλωρεντία, οι ουρές μαρτυρούν πού βρίσκεται η αυθεντική εμπειρία.

Αν και η Παλιά Πόλη της Ρόδου προσφέρει μια ατμοσφαιρική εμπειρία γεμάτη ιστορία και ομορφιά, πολλοί επισκέπτες φεύγουν με αρνητική εντύπωση λόγω ασαφών χρεώσεων και υπερτιμημένων ποτών. Η διαφάνεια στις τιμές παραμένει το ζητούμενο, ενώ οι τουρίστες καλούνται να είναι υποψιασμένοι, να ζητούν μενού με καθαρές τιμές και να αξιολογούν τις εμπειρίες τους δημόσια για να προστατευτούν οι επόμενοι.