Ένα σοκαριστικό περιστατικό σημειώθηκε χθες Τετάρτη 28 Μαΐου, κατά την πρώτη ημέρα της 48ωρης απεργίας των αυτοκινητιστών ταξί Αττικής.
Όπως φαίνεται σε βίντεο ντοκουμέντο που έφερε στην δημοσιότητα ο ΣΚΑΙ, ένας μοτοσικλετιστής τραμπούκισε γυναίκα οδηγό, η οποία «έσπασε» την απεργία, χτυπώντας της το όχημα και αφαιρώντας το καπέλο του ταξί από την οροφή.
Στο σχετικό απόσπασμα, η γυναίκα ακούγεται να τηλεφωνεί για βοήθεια στην Αστυνομία, ενώ παράλληλα, μεταφέρει κούρσα.
Στα κάγκελα έξω από το υπουργείο Μεταφορών οι οδηγοί για να συναντήσουν Κυρανάκη
Το πρωί της Πέμπτης 29 Μαΐου πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση των οδηγών ταξί στις 09:30 π.μ. στην συμβολή των οδών Λ. Αθηνών & Σπ. Πάτση, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε αυτοκινητοπορεία προς το υπουργείο Μεταφορών, για την απαίτηση συνάντησης των οδηγών με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κώστα Κυρανάκη.
Το κλίμα έντασης που επικράτησε έξω από τον υπουργείο Μεταφορών αποτυπώνεται στις ακόλουθες εικόνες:
Χαρακτηριστικά, φαίνεται ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος να σκαρφαλώνει τα κάγκελα του υπουργείου, στην προσπάθειά του να μπει μέσα και να απαιτήσει συνάντηση με τον Κώστα Κυρανάκη.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, η απεργία είναι αποτέλεσμα της «συνεχιζόμενης άρνησης του κ. Κυρανάκη να έρθει σε απευθείας διάλογο με το προεδρείο του Συνδικάτου, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα, αντιθέτως έχει επιλέξει να συνομιλεί μόνο με τους “ήπιους” συνδικαλιστές της ΠΟΕΙΑΤΑ». Και προσθέτει: «Το προεδρείο του ΣΑΤΑ πιστό στις αξίες που πρεσβεύει έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα διαλόγου με τον κ. Κυρανάκη.
Οι οδηγοί ταξί πραγματοποίησαν χθες συγκέντρωση στις 10:30 στη λεωφόρο Καβάλας και στη συνέχεια πορεία με τα οχήματά τους μέχρι το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Σήμερα οι οδηγοί των ταξί θα ξαναβγούν στους δρόμους αυτή τη φορά με κατεύθυνση προς το υπουργείο Μεταφορών ζητώντας συνάντηση με την πολιτική ηγεσία.
Το προεδρείο του ΣΑΤΑ απέστειλε την Δευτέρα 20 Μαΐου ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Μητσοτάκη ζητώντας συνάντηση μαζί του ώστε να βρεθούν άμεσα λύσεις στα βασικότερα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ».
Τα συνολικά αιτήματα του ΣΑΤΑ
«Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026. Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί μόνο φορολογικά βάρη. Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί. Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία. Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας. Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET. Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου. Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί. Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ. Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί. Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση. Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί».
«Ο αγώνας μας είναι και ενάντια στην ακρίβεια και του κόστους ζωής που καταπνίγει το εισόδημά μας», τονίζει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής.