Κοινωνία

Σάλος με κύκλωμα της Διεύθυνσης Μεταφορών - Έδιναν διπλώματα σε αλλοδαπούς και υπερήλικες

Η περίοδος δράσης του κυκλώματος ήταν το 2017-2018 -Είχαν τζίρο περίπου μισό εκατομμύριο 


Η δίκη των μελών του κυκλώματος  επρόκειτο να ξεκινήσει τη Δευτέρα, ωστόσο πήρε αναβολή για τον ερχόμενο Δεκέμβριο.

Μέσα από τις σελίδες του βουλεύματος ξεδιπλώνεται η δράση του καλά οργανωμένου δικτύου απάτης, που έπαιρνε από υποψήφιους οδηγούς, αμφίβολων ικανοτήτων 2.000 ευρώ και άνω το κεφάλι για να τους απαλλάξει από την κανονική διαδικασία των θεωρητικών εξετάσεων. Ανάμεσα στους υποψηφίους βρίσκονταν και μετανάστες που δυσκολεύονταν με τον χειρισμό της ελληνικής γλώσσας ή ακόμη και ανήλικοι. Στο κύκλωμα συμμετείχαν υπάλληλοι της Διεύθυνσης Μεταφορών, εξεταστές και δάσκαλοι οδήγησης. Κανόνιζαν τις αίθουσες όπου υποτίθεται πως θα διαγωνίζονταν οι υποψήφιοι κι εκεί στήνονταν εικονικές εξετάσεις με άδεια θρανία, χωρίς φυσική παρουσία, ενώ στη συνέχεια ακολουθούσε η συμπλήρωση ενός ειδικού φακέλου και η σχετική υπογραφή για την έκδοση άδειας χωρίς ουσιαστικά να έχουν διαγωνιστεί σε εξετάσεις οι υποψήφιοι. Οι κατηγορούμενοι που δρούσαν στον Νότιο Τομέα Αθηνών αντιμετωπίζουν ποινή κάθειρξης μέχρι και άνω των 10 ετών. H δίκη των μελών του κυκλώματος ήταν να ξεκινήσει σήμερα όμως αναβλήθηκε για τον προσεχή Δεκέμβριο.

Το εύρος της παρανομίας που διαπιστώθηκε το 2017 προκαλεί ίλιγγο, αν σκεφτεί κανείς τις αδιανόητα πολλές ψευδείς βεβαιώσεις ικανότητας οδήγησης. Πάνω από 200 υποψήφιοι οδηγοί προσέφυγαν στην οδό του χρηματισμού και κατ’ επέκταση στη συμμετοχή σε παράνομη οργάνωση προκειμένου να αποφύγουν τις εξετάσεις και να εξασφαλίσουν, παρακάμπτοντας τις νόμιμες διαδικασίες, διπλώματα.

Λίγους μήνες προτού καθίσουν στο εδώλιο οι κατηγορούμενοι για τη βεβαίωση και την έκδοση εκατοντάδων πλαστών αδειών οδήγησης, αξίζει να επισημανθεί ότι στοιχεία που έχει παρουσιάσει για το 2022 η ΕΛΣΤΑΤ εξηγούν με αριθμούς το μακροχρόνιο ελληνικό πρόβλημα στους δρόμους, όπου μερίδιο ευθύνης φέρει και το εν λόγω κύκλωμα της Διεύθυνσης Μεταφορών που έστελνε στην άσφαλτο οδηγούς σαν πρόβατα επί σφαγή.

Στη δυτική Ελλάδα το 2022 καταγράφηκαν περισσότερα δυστυχήματα συγκριτικά με το 2021. Τη χρονιά που πέρασε σημειώθηκαν και στις τρεις περιφερειακές ενότητες της δυτικής Ελλάδας, 470 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, κατά τα οποία έχασαν τη ζωή τους 57 άτομα και τραυματίστηκαν σοβαρά ή ελαφρά άλλα 537. Το 2021 είχαν καταγραφεί 405 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, όπου είχαν χάσει τη ζωή τους 39 άτομα, ενώ είχαν τραυματιστεί συνολικά 527.

Την ίδια στιγμή, οι ανησυχητικές διακλαδώσεις της σπείρας απατεώνων που έβγαζαν εκατοντάδες οδηγούς χωρίς διπλώματα στους δρόμους γίνονται γνωστές στον απόηχο της φονικής σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, δυστύχημα που προήλθε από βαθιά ασυνειδησία και συνεχιζόμενα λάθη ετών.

Συστηματικά λάθη και απατηλές μέθοδοι διακρίνονται και στην υπόθεση έκδοσης εκατοντάδων αδειών οδήγησης, με το ποσό που έδινε ο εκάστοτε υποψήφιος να κυμαίνεται περί τα 2.000 ευρώ και ενίοτε να φτάνει κοντά στα 3.000 ευρώ. Μάλιστα, σε μία περίπτωση σχολή οδήγησης στον Νότιο Τομέα Αττικής είχε ζητήσει και 3.500 ευρώ για τη βεβαίωση πλαστής άδειας.

Οι κατηγορούμενοι και ο ανήλικος υποψήφιος οδηγός

Ενδεικτική του μεγέθους της απάτης είναι η ογκώδης δικογραφία του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθηνών, στην οποία παρουσιάζεται η ακτινογραφία της δράσης της ομάδας σε βάρος των μελών της οποίας έχουν ασκηθεί κακουργηματικού τύπου διώξεις. Στην οργάνωση πρωταγωνίστησαν τόσο υπάλληλοι της Διεύθυνσης Μεταφορών όσο και σχολές οδήγησης, ενώ προκύπτει και εμπλοκή γιατρών.

Οι εγκληματικές ενέργειες αφορούν το έτος 2017, όπως διαπιστώθηκε από εμπεριστατωμένη έρευνα της Αστυνομίας, ενώ το συνολικό ποσό που κατασχέθηκε για την υπόθεση ανέρχεται στα σχεδόν 200.000 ευρώ, την ώρα που ο συνολικός τζίρος από την έκδοση των παράνομων διπλωμάτων υπολογίζεται κοντά στο μισό εκατ. ευρώ.

Οι κατηγορούμενοι ανέρχονται σε συνολικά 24, εκ των οποίων οι 14 είναι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Μεταφορών και οι 10 δάσκαλοι οδήγησης. Ολοι τους συνεργάζονταν με σκοπό την προώθηση εκατοντάδων υποψηφίων με κάθε δόλιο μέσο, ενώ έφταναν στο σημείο να καίνε σκληρούς δίσκους για να να καταστρέφονται τα δεδομένα.

Αίσθηση προκαλεί, δε, το γεγονός ότι ανάμεσα στους υποψήφιους οδηγούς που απέκτησαν πλαστά διπλώματα βρίσκεται και ένας τουλάχιστον ανήλικος. Στην παρανομία εμπλέκονται τόσο υπερήλικες που θέλησαν ανανέωση της άδειάς τους όσο και αλλοδαποί που επιδίωξαν, λόγω θεμάτων χρήσης ελληνικής γλώσσας, να αποφύγουν τις θεωρητικές εξετάσεις.

Πώς δρούσε το κύκλωμα

Στημένες αίθουσες, επιτηρητές-μαϊμού και στη συνέχεια ψευδείς φάκελοι και πλαστές υπογραφές συνέθεταν το παζλ της απάτης. Οι κατηγορούμενοι από τη Διεύθυνση Μεταφορών και σχολές οδήγησης δρούσαν ως μια καλά οργανωμένη εγκληματική οργάνωση, με συγκεκριμένους ρόλους, ειδικές συνεννοήσεις, κωδικούς και στο τέλος μοιράζονταν τα κέρδη. Συνέπεια του οργίου παρανομίας ήταν να αποδοθούν κατηγορίες για ψευδή βεβαίωση κατ' εξακολούθηση, δωροδοκία και φθορά ηλεκτρονικών δεδομένων.

Μάλιστα, η ανώτατη ποινή που μπορεί να επιβληθεί, ανάλογα με το χρηματικό όφελος που έχει αποκομίσει ο κατηγορούμενος, αγγίζει ακόμη και τα 15 χρόνια με πρόστιμο έως 150.000 ευρώ

Το επόμενο ερώτημα που μοιραία ανακύπτει είναι η προέλευση της εστίας παραβατικότητας, εκεί όπου στηνόταν δηλαδή η επιχείρηση για την απόδοση των πλαστών πιστοποιητικών. Οπως προκύπτει μέσα από τη δικογραφία, όλοι οι κατηγορούμενοι ανήκουν στη Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφερειακής Ενότητας του Νότιου Τομέα Αττικής.

Πρωταγωνιστικό ρόλο είχε ο διευθυντής αδειών οδήγησης που λειτουργούσε με συνεργούς του υπαλλήλους της Διεύθυνσης Μεταφορών για να αλλάζει τα δελτία των εξεταζόμενων και για κάθε ομάδα που εξεταζόταν είχε ταρίφα 12.000 ευρώ.

Το εξοργιστικό της υπόθεσης είναι ότι η διαδικασία θεωρητικών εξετάσεων πραγματοποιούνταν χωρίς την παρουσία υποψηφίων. Η αίθουσα των υποτιθέμενων εξετάσεων στηνόταν κάθε Τρίτη ή Τετάρτη, ενώ υπάλληλος της Διεύθυνσης Μεταφορών συγκέντρωνε κάρτες υποψηφίων, έλεγχε φακέλους, εισέπραττε χρήματα και κατόπιν τα μοίραζε στην οργάνωση. Υπήρχε κι ένας ακόμη κομβικής σημασίας ρόλος, εκείνου που τακτοποιούσε θέματα ηλεκτρονικής φύσεως.

Οσον αφορά, δε, στο κόστος για την έκδοση κάθε παράνομης άδειας οδήγησης κυμαινόταν από 1.600 έως 2.800 ευρώ.

Ολα ξεκινούσαν από υπάλληλο στο Τμήμα Διπλωμάτων της Διεύθυνσης Μεταφορών που... στρατολογούσε νέα μέλη και τους πρότεινε να συμμετέχουν στην ομάδα. Ξεχώριζε καρτέλες υποψηφίων που παρουσίαζαν οικονομικό ενδιαφέρον και καλούσε τα μέλη της ομάδας να συζητήσουν τι θα προτάξουν στους ανωτέρους.

Ο διαχειριστής αιθουσών, με τη σειρά του, ήταν επιφορτισμένος να παραλαμβάνει ηλεκτρονικούς φακέλους και να ανοίγει τις αίθουσες των εξετάσεων. Ετσι, είχε φτάσει στο σημείο να καταστρέφει σκληρούς δίσκους για να καλύψει τα ίχνη της παράνομης δράσης.

Ο αρμόδιος να συντάσσει καταλόγους υποψηφίων και να τους φυλάει σε αρχεία εισήγαγε ονόματα υποψηφίων που δεν θα συμμετείχαν σε εξετάσεις ενώ βρισκόταν και στις στημένες αίθουσες επιτηρώντας την εξέλιξη της παράνομης διαδικασίας.

Οι υπολογιστές ήταν ανοιχτοί σαν να επρόκειτο να πραγματοποιηθεί εξέταση, ενώ οι κατηγορούμενοι ακύρωναν τις κανονικές καρτέλες και εξέδιδαν νέες. Οι εξεταστές που ορίζονταν ήταν συγκεκριμένοι και εξυπηρετούσαν τον σκοπό της απάτης, όπως και οι τελικές υπογραφές για την έκδοση των αδειών οδήγησης έμπαιναν αυθαίρετα.

Το «καμένο φαΐ»

Λόγω του εύρους της υπόθεσης και του πλήθους των συμμετεχόντων, οι Αρχές προχώρησαν σε άρση του τηλεφωνικού απορρήτου. Σύμφωνα με αυτήν, οι κατηγορούμενοι αφού κατέστρεφαν σκληρούς δίσκους για να αποκρύψουν πραγματικά δεδομένα, στη συνέχεια τους έδιναν την κωδική ονομασία «καμένο φαΐ». Ειδικότερα, υπάλληλοι της Διεύθυνσης Μεταφορών κατέστρεφαν σκληρούς δίσκους διοχετεύοντας ρεύμα υψηλής τάσης.

Σύμφωνα, δε, με τεχνικό της εταιρείας που είχε αναλάβει τη συντήρηση ηλεκτρονικών υπολογιστών της Διεύθυνσης Μεταφορών, οι σκληροί δίσκοι ήταν καρβουνιασμένοι, ενώ δεν ζητήθηκε καν ανάκτηση δεδομένων.

Από τις συνομιλίες επιβεβαιώνεται ακόμη ότι επρόκειτο για ένα καλά οργανωμένο δίκτυο με ορισμένους υποψήφιους οδηγούς να φέρνουν και πελατεία λειτουργώντας συχνά ως ενδιάμεσοι. Από την οργάνωση δεν έλειπαν και γιατροί που προμήθευαν τους υποψηφίους με πιστοποιήσεις ικανοτήτων χωρίς καν να τους έχουν εξετάσει.

Η εμπλοκή της αθλήτριας

Η συνολική λεία της απάτης αποκαλύφθηκε σε κατ’ οίκον έρευνες που διενήργησε η Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ. και κατά τις οποίες κατασχέθηκε συνολικά το ποσό των 198.329 ευρώ. Ορισμένοι κατηγορούμενοι ιδιοκτήτες σχολών οδήγησης αποδέχθηκαν τα όσα τους προσάπτονται, μιλώντας με περίσσιο θράσος για «χαρτζιλίκι» προς τους υπαλλήλους της Διεύθυνσης Μεταφορών, επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για μια «παράδοση» χρηματισμού, κάτι που δεν μπορεί παρά να προκαλέσει αλγεινή εντύπωση. Μια εκ των συνηγόρων των κατηγορουμένων, η ποινικολόγος Μαριζάνα Κίκιρη, μιλώντας στο protothema.gr αναφέρθηκε στο τεκμήριο της αθωότητας, ενώ αναφορικά με τα στοιχεία της δικογραφίας που εμπλέκουν εντολέα της, η οποία τυγχάνει να είναι διακεκριμένη αθλήτρια και πρώην στέλεχος εθνικής ομάδας, διευκρίνισε πως σε καμία απομαγνητοφώνηση δεν υπάρχει ούτε μία συνομιλία της, ούτε το όνομά της και πως κανένα στοιχείο δεν υπάρχει εναντίον της.
 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

"Σφαγή" της Ρωσικής πολεμικής Αεροπορίας από τους Ουκρανούς-"Σαν τις μύγες" η αεράμυνα του Ζελένσκι κατέρριψε 14 Ρωσικά μαχητικά σε 2 εβδομάδες!

"Νάνος" αποδεικνύεται  στην πράξη η Ρωσική αεροπορία  απέναντι στην τρομακτική αεροπορική ισχύ του ΝΑΤΟ