Κοινωνία
Ενημερώθηκε στις:

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Λάθος διαχείριση της κυκλοφορίας η πρώτη εκτίμηση- ''Μοιάζουν σαν φυσαρμόνικα τα μπροστινά βαγόνια''

Ανείπωτη τραγωδία! 

Σοκαριστικά είναι τα νέα στοιχεία που έρχονται στο φως για την τραγωδία με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη που σημειώθηκε λίγο μετά τις 23:00. 

«Το βαγόνι ένα και δύο δεν υπάρχουν»
Όπως αναφέρει ο ΣΚΑΪ η πρώτη εκτίμηση για τα αίτια του δυστυχήματος κάνει λόγο για λάθος στη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών στον κόμβο της Λάρισας.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα εμπορικό τρένο και η αμαξοστοιχία IC 62, που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη με περίπου 350 επιβάτες και 20 άτομα προσωπικό να συγκρουστούν μετωπικά.

«Έγινε μετωπική σύγκρουση από ότι φαίνεται, αμαξοστοιχία επιβατική προς Θεσσαλονίκη με εμπορική από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα. Βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Συγκρούστηκαν. Η σύγκρουση ήταν ισχυρότατη», είπε στον ΣΚΑΪ, περιγράφοντας την τραγωδία ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.

«Το βαγόνι ένα και δύο δεν υπάρχουν, το τρίτο έχει εκτροχιαστεί..», συμπλήρωσε.

Όπως δήλωσε, οι πυροσβέστες έχουν μπει πλέον σε όλα τα βαγόνια και εκτίμησε ότι ο αριθμός των θυμάτων θα είναι μεγάλος.

Αρκετοί είναι οι εγκλωβισμένοι σε τουλάχιστον έξι με επτά βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Μάλιστα όπως δήλωσαν πυροσβέστες από το σημείο, το ένα τρένο έπεσε και σύρθηκε πάνω στο άλλο.

Είναι ενδεικτικό ότι τα πρώτα έξι και επτά βαγόνια των δυο τρένων έχουν συνθλιβεί και έχουν μετατραπεί σε άμορφη μάζα. «Μοιάζουν σαν φυσαρμόνικα τα μπροστινά βαγόνια», έλεγαν ακόμα οι πυροσβέστες.

«Σπάζανε τζάμια και ούρλιαζαν οι άνθρωποι… Τα 2/3 ήταν γεμάτο… Δεν είδαμε τίποτε, απλά άρχισε το τρένο να τραντάζεται όλο και περισσότερο μέχρι που καταλήξαμε 45 μοίρες γωνια… Μπροστά το τρένο να φλέγεται ολόκληρο είχε πέντε τραυματίες μόνο στο σημείο που ήμουν εγώ… Τα μπροστινά βαγόνια καταστράφηκαν ολοσχερώς… Καμένο μόνο σίδερο», είπε μεταξύ άλλων ένας αυτόπτης μάρτυρας στον ΣΚΑΪ.

Στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη όλα γίνονται χειροκίνητα καταγγέλλει ο πρόεδρος των μηχανοδηγών

Σε μια σοβαρή καταγγελία σχετικά με τη λειτουργία των τρένων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη όπου συνέβη η τραγωδία με τους 32 νεκρούς μετά από σύγκρουση επιβατικής με εμπορική αμαξοστοιχία στο ύψος των Τεμπών προχώρησε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

Όπως είπε στην ΕΡΤ ο Κώστας Γενηδούνιας «δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως».

Στην ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών απάντησε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην ΑΘήνα θα πάτε μέχρι το μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για θεσσαλονίκη».

Κατά τον ίδιο «υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους».

Ερωτηθείς για τις συνθήκες του δυστύχηματος είπε ότι «στο σημείο έχει διπλή γραμμή, ένα ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή».

«Εμείς ακολουθούμε εντολές. Όπου μας πουν πηγαίνουμε. Σε όλο το μήκος της διαδρομής είναι διπλή η γραμμή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν διακλαδώσεις. Όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά. Είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα» κατέληξε μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Έτοιμο να σπάσει το ουκρανικό μέτωπο-Forbes : Οι πανικόβλητοι Ουκρανοί διοικητές αναπτύσσουν ανεκπαίδευτες ταξιαρχίες στην μάχη

Η κατάσταση μέσα και γύρω από το Οχερέτινο και την Νοβομπαχμούτοβα είναι τραγική ενώ ρωσική 90η Τεθωρακισμένη μεραρχία...