Πολεμική αεροπορία
Ενημερώθηκε στις:

Στην Πολεμική Αεροπορία ψάχνονται για πραγματάκια που θ' αλλάξουν το τοπίο και στα αντίμετρα

«Τη Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2022, πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), συνάντηση της εκπροσώπου της εταιρείας «Leonardo UK Ltd», κας. Lucie Hruskova (Campaign Manager EW), με αρμόδιους επιτελείς του ΓΕΑ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σκοπός της συνάντησης ήταν η παρουσίαση, εκ μέρους της εταιρείας, των δυνατοτήτων του BriteCloud Expendable Active Decoy που κατασκευάζει» αναφέρει η λιτή όπως πάντα σε τέτοια ζητήματα ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Τι είναι όμως αυτό το «BriteCloud Expendable Active Decoy»;

Όπως αναφέρει σε μια εκτεταμένη ανάλυση ο αναλυτής Στέφανο Ντ’ούρσο στο περιοδικό the aviatonist, καθώς η τεχνολογία των ραντάρ και των πυραύλων εξελίσσεται, πρέπει να εξελίσσονται και τα αντίμετρα που απαιτούνται για την καταπολέμησή τους. Μία από τις πιο πρόσφατες και αποτελεσματικές τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση αυτών των απειλών είναι η τεχνολογία Digital Radio Frequency Memory (DRFM). Το DRFM είναι η τεχνολογία πίσω από το BriteCloud Expendable Active Decoy (EAD) του Leonardo, το πρώτο αντίμετρο αυτού του είδους.

Σήμερα, τα στρατιωτικά αεροσκάφη αντιμετωπίζουν ένα νέο εξαιρετικά περίπλοκο περιβάλλον απειλής λόγω όλων των νέων τεχνολογιών που αναπτύσσονται. Τα σύγχρονα συστήματα SAM (Surface to Air Missile), τα οποία μπορούν να είναι τόσο κινητά όσο και εξαιρετικά ευέλικτα, μπορούν να αποτελέσουν θανατηφόρο απειλή εάν δεν ληφθούν επαρκώς υπόψη. Ακόμη και παλαιότερα συστήματα, τα οποία με την πάροδο του χρόνου μπορεί επίσης να εξοπλιστούν εκ των υστέρων με σύγχρονα ηλεκτρονικά, μπορούν να θέσουν ένα αεροσκάφος σε σοβαρό κίνδυνο. Η απειλή γίνεται μεγαλύτερη εάν λάβουμε υπόψη την ενσωμάτωση των Ηλεκτρονικών Αντίμετρων (ECCM) στα νεότερα συστήματα, που έχουν σχεδιαστεί για να νικούν τα αντίμετρα, όπως τα αερόφυλλα,, οι φωτοβολίδες και οι παρεμβολές, που χρησιμοποιούνται από ένα αεροσκάφος.

Τι είναι το BriteCloud

Το BriteCloud είναι ένα αυτόνομο φυσίγγιο που τροφοδοτείται από μπαταρίες, το οποίο παρέχει δυνατότητα εμπλοκής εκτός του σκάφους – εξ ου και ο όρος «ενεργό» – που μπορεί να πέσει όπως τα κλασικά αερόφυλλα και φωτοβολίδες – εξ ου και ο όρος «αναλώσιμο» –, δημιουργώντας μια μεγάλη απόσταση μεταξύ το αεροσκάφος και το δόλωμα έτσι ώστε ο πύραυλος και τα σκάγια του να χάσουν εντελώς το αεροσκάφος. Σύμφωνα με την Leonardo, το BriteCloud έχει τη δυνατότητα να νικήσει την πλειονότητα των κατευθυνόμενων με RF συστήματα απειλών επιφανείας-αέρος και αέρος-αέρος, συμπεριλαμβανομένων αυτών που βασίζονται στην καθοδήγηση "home-on-jam" (όταν οι πύραυλοι στοχεύουν το σήμα εμπλοκής, επικίνδυνο ειδικά για αεροσκάφη που είναι εξοπλισμένα μόνο με εσωτερικό ή με ατρακτίδιο παρεμβολής).

Μετά την εξαγωγή του BriteCloud, αρχίζει να αναζητά απειλές προτεραιότητας, συλλέγοντας τους εισερχόμενους παλμούς ραντάρ και διασταυρώνοντάς τους σε μια προ-προγραμματισμένη βιβλιοθήκη απειλών. Μόλις βρει ένα ταίριασμα, ο ενσωματωμένος υπολογιστής του BriteCloud εφαρμόζει τους προηγμένους αλγόριθμούς του για να προσομοιώσει έναν «ψευδή στόχο» τόσο ακριβή που το σύστημα απειλής δεν μπορεί να εντοπίσει την εξαπάτηση και να το διακρίνει από το πραγματικό αεροσκάφος. Αυτό συμβαίνει επειδή, όπως αναφέρει η κατασκευάστρια εταιρεία Leonardo, το δόλωμα είναι σε θέση να παρέχει τόσο Doppler όσο και συσκότιση εύρους με «πύλες» εμβέλειας και ταχύτητας που συγχέουν τα συστήματα ECCM.

Το BriteCloud είναι αυτό που είναι γνωστό ως αναλώσιμο ενεργό δόλωμα «δεύτερης γενιάς», το οποίο διαφέρει από τα πρώτης γενιάς δολώματα, που γενικά ονομάζονται επίσης ρυμουλκούμενα δόλώματα, που αναπτύχθηκαν προς το τέλος του Ψυχρού Πολέμου και βασίζονται σε ένα καλώδιο που τα συνδέει με το αεροσκάφος μπορεί να κρατήσει την απαιτούμενη απόσταση και επίσης να λάβει δεδομένα και ισχύ για το σήμα εμπλοκής. Το BriteCloud, το πρώτο αναλώσιμο ενεργό δόλωμα δεύτερης γενιάς που έχει αποδειχθεί σε ζωντανές δοκιμές έναντι προηγμένων απειλών, είναι ένα έργο που αναπτύχθηκε από τις εγκαταστάσεις της Leonardo στο Λούτον (Ηνωμένο Βασίλειο).

Δεδομένου ότι δεν υπάρχει ανάγκη για εκτεταμένες εργασίες ενσωμάτωσης, το σύστημα παρουσιάζει σημαντικά χαμηλότερο κόστος απόκτησης και συντήρησης. Το BriteCloud έχει δοκιμαστεί εκτενώς σε διάφορες πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων των Tornado, Typhoon, Gripen, F-16 Fighting Falcon και ακόμη και του MQ-9 Reaper RPAS (Remotely Piloted Air System). 

GALLERY

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ