Πολεμική αεροπορία
Ενημερώθηκε στις:

Αυλαία για το Εκπαιδευτικό Κέντρο Καλαμάτας - Ανοίγει το νέο "κάστρο" των Ικάρων μας

Στο Πενταπόσταγμα τον περασμένο Απρίλιο, είχαμε γράψει ότι υπεγράφη η συμφωνία της Πολεμικής Αεροπορίας με την ισραηλινή εταιρεία ELBIT για τη δημιουργία Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα. Συμφωνία με ξεκάθαρο στρατηγικό αποτύπωμα – όπως χαρακτηρίστηκε από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας – «και ταυτόχρονα εξαιρετικά σημαντική για το εκπαιδευτικό έργο της Πολεμικής Αεροπορίας».

Οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας θα εκπαιδεύονται σε σύγχρονα αεροσκάφη, αφού αυτά στα οποία εκπαιδεύονταν, τα Τ-2 Buckey, έχουν ήδη συμπληρώσει 46 χρόνια υπηρεσίας και βρίσκονται στη δύση τους. Μάλιστα, το 2023 παύει οριστικά η υποστήριξή τους σε ανταλλακτικά και κατά συνέπεια η Πολεμική Αεροπορία είχε ήδη κληθεί να βρει νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος για τις επόμενες γενιές Ικάρων.

 Η ισραηλινή εταιρεία που έχει αναλάβει να δημιουργήσει στην Καλαμάτα Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων, στις συμβατικές της υποχρεώσεις αναλαμβάνει, πέραν της αναβάθμισης του συνόλου των εκπαιδευτικών T-6 σε υπερσύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη, και τη μετατροπή ενός σμήνους Τ-6 σε οπλισμένα εκπαιδευτικά αεροσκάφη. Θα φέρουν δηλαδή οπλισμό και θα είναι τα μοναδικά ελικοφόρα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας που, όπως αποκαλύπτει ο υπουργός Εθνικής άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος.

 Η μετατροπή τους σε μαχητικά προωθείται κυρίως για την αναχαίτιση drones. Αν και στη συμφωνία δεν ανακοινώνεται το παραμικρό, πιθανολογείται πως πρόκειται να φέρουν πολυβόλα, ίσως και ρουκέτες αέρος - αέρος και αέρος - εδάφους.

Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη των εκπαιδευτικών αεροσκαφών, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στο πεδίο της μάχης ως αναγνωριστικά, φωτογραφικά κ.λπ. Εάν μετατραπούν τελικά σε οπλισμένα αεροσκάφη, τότε θα θυμίζουν τα θρυλικά (μονοκινητήρια ελικοφόρα) Spitfires, ένα από τα οποία (που φυλασσόταν επί χρόνια στο Πολεμικό Μουσείο) ανακατασκευάστηκε στην Αγγλία και επιστρέφει σε λίγες ημέρες έτοιμο να πετάξει και πάλι στους ελληνικούς ουρανούς.

Βάσει της συμφωνίας, αναμένεται να έρθουν στην Καλαμάτα δέκα καινούργια εκπαιδευτικά αεροσκάφη Μ-346, τα οποία θα αποτελέσουν ουσιαστικά τη βάση πάνω στην οποία θα γίνεται η εκπαίδευση των πιλότων, μαζί με τα Τ-6 (θα αναβαθμιστούν) που χρησιμοποιεί και η ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία. Επιπλέον, θα υπάρξει παροχή προσομοιωτών εκπαίδευσης και υλικοτεχνικής υποστήριξης.

Σύμφωνα με το staratalogia, το Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων στην 120 Πτέρυγα Εκπαιδεύσεως Αέρος (ΠΕΑ) στην Καλαμάτα, μπαίνει και επισήμως σε διαδικασία... απογείωσης, αφού στις 10 Φεβρουαρίου είναι προγραμματισμένη η τελετή τοποθέτησης του θεμέλιου λίθου στις πρώτες εγκαταστάσεις που έχουν αρχίσει να διαμορφώνονται, όπως είναι η μεγάλη αποθήκη ανταλλακτικών.

Φιλοδοξία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των Επιτελών, είναι το Κέντρο και η Καλαμάτα να γίνουν πόλος έλξης διεθνούς αεροπορικής εκπαίδευσης, ένα «Top Gun» της Μεσογείου και ταυτόχρονα να δοθεί οριστική λύση στο χρονίζον πρόβλημα της εκπαίδευσης των Ικάρων της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ακριβώς γι’ αυτό τον λόγο η εκδήλωση αναμένεται να είναι πανηγυρική και το «παρών» θα δώσουν, ο υπουργός Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος η στρατιωτική ηγεσία και η ισραηλινή εταιρεία Elbit Systems Ltd, η οποία ανέλαβε τη λειτουργία του Κέντρου Εκπαίδευσης για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία για 22 χρόνια.

Όπως προαναφέραμε με βάση τη διακρατική συμφωνία που υπέγραψαν τον περασμένο Απρίλιο η Ελλάδα και το Ισραήλ, η εταιρεία Elbit θα προμηθεύσει το Κέντρο με νέα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Μ-346 με τη μορφή χρονομίσθωσης - προς αντικατάσταση των υπέργηρων εκπαιδευτικών Τ-2 Buckeye - ενώ θα εξασφαλίσει τη διαθεσιμότητα ολόκληρου του εκπαιδευτικού στόλου, που αποτελείται από δεκάδες εκπαιδευτικά αεροσκάφη Μ-346 και Τ-6.

Έτσι, οι Ίκαροι της Πολεμικής Αεροπορίας θα έχουν ικανοποιητική επάρκεια ωρών πτήσεως και με υπερσύγχρονα εκπαιδευτικά μέσα. Παράλληλα δε, πιλότοι απ' όλο τον κόσμο θα μπορούν να εκπαιδεύονται στα νέα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Μ-346 και σε υπερσύγχρονους προσομοιωτές.

Οι Ισραηλινοί θα αναλάβουν, επίσης, τη συντήρηση των αεροσκαφών και την αναβάθμιση του συστήματος επίγειας εκπαίδευσης (δηλαδή των προσομοιωτών). Οι πιλότοι θα εκπαιδεύονται στο ολοκληρωμένο σύστημα του νέου εκπαιδευτικού αεριωθουμένου, το ιταλικής κατασκευής Μ-346 (Alenia Aermacchi).

Στο Πενταπόσταγμα γράψαμε ότι για τη δημιουργία του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων στην Καλαμάτα, η Ελλάδα στράφηκε προς το Ισραήλ (ELBIT) και τον Καναδά (CAE). Η ισραηλινή πρόταση κέρδισε τον διαγωνισμό και το έργο στην 120 ΠΕΑ θα κοστίσει περίπου 1.375.000.000 ευρώ σε βάθος 20 ετών με την μέθοδο της χρονομίσθωσης.

Καθοριστικό ρόλο έπαιξε η γεωπολιτική κατάσταση και φυσικά οι ισχυρές σχέσεις που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια μεταξύ της Αθήνας και του Τελ Αβίβ. Επιπλέον, σημαντικός παράγοντας για τη συμφωνία ήταν το brand name της εταιρίας, αλλά και το γεγονός ότι η πανίσχυρη Ισραηλινή αεροπορία την έχει επιλέξει για την εκπαίδευση των πιλότων της.

Οι Ισραηλινοί υπόσχονται ότι αν αναλάβουν τη συντήρηση των μονοκινητήριων Τ-6, παραλλήλως με τη διάθεση νέων εκπαιδευτικών αεροσκαφών, θα συμβάλουν στη βελτίωση της αεροπορικής εκπαίδευσης των Ικάρων, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις να γίνει η Καλαμάτα διεθνές κέντρο αεροπορικής εκπαίδευσης.

 Ισχυρό επιχείρημα των Ισραηλινών είναι οι καλές σχέσεις των δύο χωρών τα τελευταία χρόνια και η συνεκπαίδευση πιλότων της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας σε κοινές ασκήσεις με την Πολεμική Αεροπορία του Ισραήλ. Άλλωστε, οι πιλότοι των δύο χωρών θεωρούνται από τους καλύτερους σε όλο τον κόσμο.

Ουσιαστικά, θα δίνεται η δυνατότητα σε αεροπορίες από άλλες πλευρές της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής να εκπαιδεύονται στην Ελλάδα.

Η πρόταση της ELBIT παρέχει περίπου 10.000 ώρες πτήσεις για κάθε χρόνο. Προσφέρεται επίσης η αναβάθμιση των διαθεσιμοτήτων των εκπαιδευτικών ελικοφόρων, ώστε αυτά να μην είναι ποτέ κάτω από τον αριθμό των 25 στη διάθεση των Ικάρων. Σήμερα οι διαθεσιμότητες είναι πολύ χαμηλότερες και σπάνια ξεπερνούν το 50% αυτού του αριθμού.

Πρέπει να αναφερθεί, ότι το πραγματικό έργο επιχειρησιακής εκπαίδευσης είχε μετατεθεί στις μοίρες μαχητικών, όπου εκτελούνται διαδικασίες στοχοποίησης και αξιοποίησης όπλων αέρος – αέρος και αέρος – εδάφους. Για να κηρυχθούν ετοιμοπόλεμα τα πληρώματα θα πρέπει να συμπληρώσουν τουλάχιστον 200+ ώρες σε F-16, με κόστος 15.000 δολαρίων ανά ώρα. Σε ένα εκπαιδευτικό LIFT (Μ-346, Τ-50, Ηawk, T-7 Redhawk) το αντίστοιχο κόστος δεν ξεπερνά τα 7.000 δολάρια.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Τι σημαίνει για τα ελληνοτουρκικά το γεγονός πως το 1/5 των τουρκικών στρατηγικών μεταφορικών αεροσκαφών Α-400 βρίσκεται εγκλωβισμένο στην Ουκρανία

Η ύπαρξη πολλών ομάδων πολιτοφυλακής που πολεμούν για λογαριασμό της Ουκρανίας και της Ρωσίας, όπου σχεδόν όλες...