Πολεμική αεροπορία

Πάμε σε εξοπλιστικό λαβύρινθο για να τους ευχαριστήσουμε όλους; Η Ελλάδα εξετάζει την απόκτηση 30 Eurofighter από την Μ. Βρετανία

Σύμφωνα με ανοικτές πηγές συνήθους αξιοπιστίας, η Ελλάδα αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο απόκτησης από την Μ. Βρετανία 30 υπό απόσυρση μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter Typhoon Tranche 1.

Σύμφωνα με σχετικά πρόσφατο δημοσίευμα του έγκριτου βρετανικού αμυντικού site,  janes, tο σχέδιο του Ηνωμένου Βασιλείου που αποκαλύφθηκε πρόσφατα για την πρόωρη απόσυρση του μαχητικού αεροσκάφους Tranche 1 Eurofighter Typhoon θα οδηγήσει τον στόλο να αποδυναμωθεί με περισσότερο από το ήμισυ της διάρκειας ζωής του αεροσκάφους του να  του απομένει, δήλωσε η κυβέρνηση στις 7 Σεπτεμβρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Απαντώντας σε ερωτήσεις στη Βουλή των Κοινοτήτων, ο Κοινοβουλευτικός Υφυπουργός Άμυνας, James Heappey, είπε ότι τα Eurofighter Typhoon  της Τάξης 1 που προορίζονταν για πρόωρη απόσυρση στο Defence Command Paper που δημοσιεύτηκε στις 22 Μαρτίου, θα αποσυρθούν έχοντας μέσο όρο σχεδόν το  60% της διάρκειας εν ζωή του αεροσκάφους να υφίσταται

«Υπάρχουν 30 αεροσκάφη Typhoon Tranche 1 των οποίων οι προβλεπόμενες  ώρες πτήσης για καθένα από αυτά , όταν φτάσουν στην προγραμματισμένη  ημερομηνία απόσυρσης θα  είναι 2.544,8 ώρες πτήσης», είπε ο Heappey.

Με το Typhoon να έχει  βαθμολογηθεί με διάρκεια ζωής 6.000 ωρών ατράκτου, οι 2.544,8 ώρες αντιπροσωπεύουν μόλις το 42,4% της χρήσης ατράκτου.

Το EuroFighter αναπτύχθηκε από μια κοινοπραξία, στην οποία συμμετέχουν η Airbus (Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία), η βρετανική BAE Systems και η ιταλική Leonardo.

Το αεροσκάφος έχει αναπτυχθεί σε τρείς (3) εκδόσεις (Tranche).

Στην έκδοση Tranche-1 το αεροσκάφος έχει μόνο βασική ικανότητα αερομαχίας και έχει χαρακτηριστεί ως έκδοση αρχικής επιχειρησιακής ικανότητας (IOC : Initial Operational Capability).

Στην ουσία τα συγκεκριμένα αεροσκάφη χρησιμοποιήθηκαν στην εκπαίδευση.

Εκτός από περιορισμένες ικανότητες αερομαχίας ορισμένα κρίσιμα συστήματα τους, όπως το σύστημα ζεύξης δεδομένων και το σύστημα αυτοπροστασίας DASS (Defensive Aids Sub-System), δεν διέθεταν πλήρεις λειτουργίες.

Συνολικά έχουν παραχθεί 148 αεροσκάφη της έκδοσης Tranche-1 για την Αυστρία (15), τη Γερμανία (33), την Ιταλία (28), την Ισπανία (19) και τη Μεγάλη Βρετανία (53). Από τις χώρες αυτές η Γερμανία αποφάσισε την αντικατάσταση τους, η Μεγάλη Βρετανία είχε σκεφτεί να τα αποσύρει, αλλά για οικονομικού λόγους αποφάσισε να τα κρατήσει σε συγκεκριμένο όμως ρόλο μέχρι τώρα.

Η Μεγάλη Βρετανία αρχικά ήθελε να αντικαταστήσει τα δικά της Tranche-1, αλλά ο μεγάλος τους αριθμός (53 αεροσκάφη), λειτούργησε αποτρεπτικά, καθώς το κόστος αντικατάστασης τους θα ήταν μεγάλο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έτσι το Λονδίνο επανεξέτασε τη στάση του και αποφάσισε να διατηρήσει σε υπηρεσία τα αεροσκάφη, αλλά υπό επιχειρησιακό περιορισμό. Πιο συγκεκριμένα, αποφασίστηκε ο επιχειρησιακός διαχωρισμός των Tranche-1 από τα Tranche-2 και Tranche-3.

Ο λόγος ήταν ότι  τα Tranche-1  με τα Tranche-2 και τα Tranche-3, μοιράζονται λίγα κοινά συστήματα και ανταλλακτικά, έτσι αποφασίστηκε να συγκροτήσουμε δύο Μοίρες με τα Tranche-1 … Τα Tranche-1 θα επιχειρούν αποκλειστικά σε ρόλο αεράμυνας καθώς η αναβάθμιση του είναι απαγορευτικά δαπανηρή».

Σε μια παράλληλη εξέλιξη, που δείχνει ότι το κόστος χρήσης και υποστήριξης των EuroFighter είναι υψηλό, τον Ιούλιο του 2017, η Μεγάλη Βρετανία ανακοίνωσε ότι υιοθετεί ένα νέο μοντέλο τεχνικής υποστήριξης των αεροσκαφών με στόχο τη μείωση του ωριαίου κόστους πτήσης και του κόστους τεχνικής υποστήριξης στα επίπεδα του F-16.

Το νέο μοντέλο υποστήριξης, γνωστό ως TyTAN (Typhoon Total Availability Enterprise), θα είναι δεκαετούς διάρκειας με στόχο τη μείωση του ωριαίου κόστους πτήσης του αεροσκάφους κατά 30-40% κάτι που θα επιφέρει οικονομία της τάξεως των £ 550.

Μια από τις νέες μεθόδους είναι η αύξηση του μεσοδιαστήματος μεταξύ των προγραμματισμένων κύριων εργασιών υποστήριξης, κάτι που θα αυξήσει τη διαθεσιμότητα και θα μειώσει το κόστος υποστήριξης. Οι εργασίες εκτεταμένης συντήρησης, που σήμερα γίνονται μετά από 400 ώρες πτήσης, θα γίνονται μετά από 500 ώρες πτήσης (αρχικά) με στόχο να γίνονται μετά από 750 ώρες πτήσης.

Θα λέγαμε ότι τα  EuroFighter Tranche-1 δεν κάνουν για την Ελλάδα για τους εξής λόγους:

-Οι περιορισμένες δυνατότητες-ικανότητες που έχουν και η αδυναμία αναβάθμισης τους στο επίπεδο των εκδόσεων Tranche-2 και Tranche-3.

-Τα τεχνικά προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίζουν οι χρήστες της συγκεκριμένης έκδοσης.

-Το άγνωστο κόστος της απόκτησης τους, και το κόστος υποστήριξης τους.

- Και τέλος το κυριότερο ότι θα αυξηθεί ο ήδη μεγάλος αριθμός διαφορετικών τύπων μαχητικών αεροσκαφών που διαθέτει η  πολεμική μας αεροπορία, με αποτέλεσμα την περαιτέρω επιβάρυνση σε θέματα εκπαίδευσης, συντήρησης και οπλικών συστημάτων του.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ