Πολεμική αεροπορία

Γαλλο-γερμανική στρατιωτική συνεργασία: Μετά από χρόνια εγκαινιάζουν κοινή αεροπορική μοίρα

Μετά από αρκετά χρόνια προγραμματισμού, οι γαλλικές και γερμανικές αεροπορικές δυνάμεις ξεκίνησαν επίσημα μια διεθνική τακτική μοίρα αεροπορικών μεταφορών από αυτόν τον μήνα, με σχέδια για την πλήρη σύσταση της νέας μονάδας εντός τριών ετών.

Μια πρώτη συμφωνία μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου, ολοκληρώθηκε  τον Απρίλιο του 2017. Και η αεροπορική Βάση 105 του revreux, ορίστηκε για να φιλοξενήσει αυτή τη μελλοντική μονάδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Αυτό είναι ένα βήμα προς τα εμπρός και μια ουσιαστική ποιοτική αλλαγή στη γαλλο-γερμανική στρατιωτική συνεργασία", υποστήριξε ο τότε υπουργός Άμυνας  Le Drian. «Έπρεπε να ξεπεράσουμε τις βαρύτητες και τους περιορισμούς, αλλά τα καταφέραμε», πρόσθεσε. Ωστόσο, υπήρχαν ακόμη πολλές λεπτομέρειες προς διευθέτηση, όπως η έγκριση ενός νομοσχεδίου για την κύρωση αυτής της συμφωνίας. Επιπλέον, ήταν επίσης απαραίτητο να δημιουργηθούν, στο revreux, νέες υποδομές (κτίρια, υπόστεγα, χώροι στάθμευσης) για τη στέγαση αυτής της νέας μοίρας, καθώς και ένα κέντρο εκπαίδευσης και άσκησης».

Η Γαλλίδα Υπουργός Άμυνας Φλόρενς Παρλί και η Γερμανίδα Υπουργός Άμυνας Αννεγκρέτ Κραμπ-Καρενμπάουερ, υπέγραψαν συμφωνία στις 30 Αυγούστου, για την επίσημη δημιουργία κοινής μοίρας C-130J με έδρα την Αεροπορική Βάση Evreux στη Νορμανδία. Οι πιλότοι των χωρών θα εκπαιδευτούν σε μικτές ομάδες «χωρίς διάκριση εθνικότητας», ανέφεραν τα δύο υπουργεία Άμυνας σε κοινή ανακοίνωση.

Η μοίρα θα αποτελείται από 10 αεροσκάφη C-130J, που κατασκευάστηκαν από την Lockheed Martin, συμπεριλαμβανομένων έξι από τη Γερμανία και τέσσερα από τη Γαλλία. Τα τέσσερα γαλλικά αεροσκάφη ήταν σε λειτουργία και εδρεύουν στο Evreux από τον Ιούνιο του 2021, ανέφερε το υπουργείο Άμυνας της χώρας σε email. Ένα από αυτά τα τέσσερα αεροσκάφη έχει αναπτυχθεί στην περιοχή του Σαχέλ, από το καλοκαίρι του 2020, δύο από τα τέσσερα C-130J μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εναέρια μέσα ανεφοδιασμού για ελικόπτερα.

Η γερμανική αεροπορία προμήθευσε τα έξι αεροσκάφη C-130J το 2019, με τα μισά αεροσκάφη να εξοπλίζονται ως ιπτάμενα τάνκερ KC-130J και τα άλλα μισά στην παραλλαγή C-130J-30. Το πρώτο από αυτά τα αεροσκάφη Super Hercules βγήκε από τη γραμμή παραγωγής Lockheed Martin τον περασμένο Ιούλιο, σύμφωνα με τη Luftwaffe.

Το κέντρο θα φτάσει στην αρχική ικανότητα λειτουργίας (ΔΟΕ), όταν το πρώτο γερμανικό αεροσκάφος C-130J φτάσει στο Evreux, περίπου τον Φεβρουάριο του 2022, δήλωσε η γερμανική αεροπορία. Μέχρι τότε, αεροπόροι από τις δύο χώρες θα εκπαιδεύονται με τα τέσσερα γαλλικά αεροσκάφη Super Hercules, που βρίσκονται επί του παρόντος στη βάση.

Η πλήρης επιχειρησιακή ικανότητα αναμένεται γύρω στο 2024. Τα γερμανικά C-130J θα είναι έτοιμα να αναλάβουν αποστολές, αμέσως μετά την παράδοσή τους στη γαλλική αεροπορική βάση μεταξύ 2022 και 2024, σύμφωνα με το γαλλικό υπουργείο Άμυνας.

"Οι γαλλικές και γερμανικές εκδόσεις αεροσκαφών είναι πολύ κοντά, επιτρέποντας στις γαλλογερμανικές ομάδες να πετούν αδιάκριτα με το ένα ή το άλλο αεροσκάφος", δήλωσε εκπρόσωπος του γαλλικού υπουργείου Άμυνας σε ένα email.

Αυτή η διεθνής μοίρα, βρίσκεται στα σκαριά εδώ και αρκετά χρόνια. Η Γαλλία και η Γερμανία υπέγραψαν την πρώτη διακυβερνητική συμφωνία για το θέμα το 2017, η οποία αφορούσε τις οικονομικές πτυχές της υποδομής και του κοινού εκπαιδευτικού κέντρου, σύμφωνα με έναν εκπρόσωπο του γερμανικού υπουργείου Άμυνας. Η πρώτη συμφωνία έθεσε επίσης το ανθρώπινο δυναμικό της μοίρας σε 260 άτομα, σύμφωνα με το γαλλικό υπουργείο Άμυνας.

Η Lockheed Martin είναι συμβεβλημένη για την κατασκευή και τον εξοπλισμό, του νέου εκπαιδευτικού κέντρου C-130J στο Evreux. Τα υπουργεία δεν αποκάλυψαν τα οικονομικά μεγέθη , αλλά το AIN Online ανέφερε το 2018, ότι κάθε χώρα αναμένεται να συνεισφέρει 110 εκατομμύρια ευρώ (130 εκατομμύρια δολάρια) για τη βελτίωση της υποδομής της αεροπορικής βάσης.

Τα υπουργεία επαίνεσαν την υπογραφή της συμφωνίας, ως «έναν νέο σημαντικό τομέα συνεργασίας μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας» την Τρίτη. «Ενώ διατηρεί τη δυνατότητα εκτέλεσης αποστολών σε καθαρά εθνικό πλαίσιο, είναι η πρώτη φορά που μια μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας, είναι σε θέση να πραγματοποιήσει επιχειρησιακές αποστολές με μικτά πληρώματα, σε γαλλικά και γερμανικά αεροσκάφη», ανέφεραν οι υπηρεσίες.

Προς το παρόν, δεν γνωρίζουμε το όνομα αυτής της γαλλο-γερμανικής μοίρας, η οποία, με τον αριθμό των 260 στρατιωτικών, θα διοικείται από έναν Γάλλο αξιωματικό. Και όπως μας υπενθυμίζει το Υπουργείο Ενόπλων Δυνάμεων, οι αεροπόροι των δύο χωρών «θα μπορούν να εργάζονται σε μικτές ομάδες, χωρίς διάκριση εθνικότητας».

Πρέπει να αναφερθεί, ότι διατηρώντας τη δυνατότητα εκτέλεσης αποστολών σε καθαρά εθνικό πλαίσιο, ένας από τους στόχους είναι η εκτέλεση επιχειρησιακών αποστολών με μικτά πληρώματα, σε γαλλικά και γερμανικά αεροπλάνα. Αυτό είναι ένα επίπεδο ολοκλήρωσης, που σπάνια επιτυγχάνεται στον τομέα της στρατιωτικής αεροπορίας. Η εφαρμογή αυτής της πρωτοβουλίας, είναι ένα σημαντικό βήμα στη γαλλο-γερμανική στρατιωτική συνεργασία.

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Για "κρίση θαλάσσιου πάρκου στο Αιγαίο" μιλούν τα τουρκικά ΜΜΕ - Δένδιας: "Σιγά μην ζητήσουμε την άδεια της Τουρκίας για να ψαρέουμε στις Κυκλάδες" (Βίντεο)

Δύο νέα εθνικά θαλάσσια πάρκα σε Αιγαίο και Ιόνιο και τέλος στο ψάρεμα με μηχανότρατες εξήγγελε ο Κυριάκος Μητσοτάκης