Πολεμική αεροπορία

Οι Γάλλοι αναβαθμίζουν τα Rafale τους: Μετατρέπονται στο απόλυτο ''φονικό'' όπλο

Η Γαλλική Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμού (DGA), ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα , ότι ξεκίνησε τη δοκιμή του νέου προτύπου Rafale F4-1 στα τέλη Απριλίου.

Το νέο πρότυπο F4-1, θα αναβαθμίσει τις δυνατότητες Rafale που εισήχθησαν με το πρότυπο F3-R, καθώς και την προσθήκη ορισμένων νέων σημαντικών.

Η πρώτη εκστρατεία δοκιμαστικής  πτήσης πραγματοποιήθηκε στο Istres στο κέντρο δοκιμών πτήσης DGA, όπου πραγματοποιήθηκαν οκτώ πολύπλοκες αποστολές, στις οποίες συμμετείχαν 50 μεμονωμένα αεροσκάφη, από τις 26 έως τις 29 Απριλίου.

Η Γαλλική Πολεμική Αεροπορία και Διαστημική Δύναμη, το Γαλλικό Ναυτικό και η Dassault Aviation, συμμετείχαν στην εκστρατεία δοκιμαστικής  πτήσης, με την ανάπτυξη έξι Rafale B / C, δύο Rafale M, δύο Mirage 2000 C και δύο εκπαιδευτών Alphajet, μαζί με τα καθημερινά εκπαιδευτικά στοιχεία του Ναυτικού  εδάφους της Μεσογείου και DGA,  όπου από αίθουσες ακρόασης   και συστήματα παρακολούθησης, κατέγραψαν τους συγκεκριμένους ελέγχους στον αέρα.

Οι Dassault, Thales και MBDA, βοήθησαν στην παρακολούθηση των δεδομένων από τις δοκιμαστικές πτήσεις σε πραγματικό χρόνο, συλλέγοντας επίσης τα σχόλια από τα πληρώματα πτήσεων, για να βοηθήσουν στη συνέχιση της ανάπτυξης.

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της DGA, η εκστρατεία δοκιμών πτήσης επέτρεψε να συμπεριληφθούν δύο αναβαθμισμένα Rafale F4-1, σε σενάριο μεγάλης κλίμακας, με έως και οκτώ αεροσκάφη να συμμετέχουν στις τακτικές φάσεις των αποστολών. 

Αυτό οδήγησε σε ένα πιο ρεαλιστικό περιβάλλον, όπου τα πληρώματα εφάρμοσαν επίσης μη καθορισμένες συνεργατικές λειτουργίες μάχης, για να εντοπίσουν τους αντιπάλους με παθητικά μέσα.

Ο παθητικός μέσος όρος, που αναφέρεται, θα πρέπει πιθανότατα να είναι το OSF (Optronique  frontal / frontal sector optronics), το InfraRed Search and Track (IRST) εγκατεστημένο στη μύτη του Rafale, μπροστά από το πιλοτήριο.

Η ανάπτυξη του προτύπου Rafale F4, ξεκίνησε στις αρχές του 2019, όταν το συμβόλαιο για τη νέα αναβάθμιση κοινοποιήθηκε από το Υπουργείο Άμυνας, αμέσως μετά την πιστοποίηση του προτύπου F3-R.

 «Αυτό το πρότυπο βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες: συνδεσιμότητα, δέσμευση, διαθεσιμότητα και τον εντοπισμό και καταπολέμηση απειλών», δήλωσε ο Υπουργός των Ενόπλων Δυνάμεων, σε αυτή την περίπτωση. "Αυτό το πρότυπο F4 είναι ένα τεχνολογικό άλμα, ένα βιομηχανικό άλμα, ένα στρατηγικό άλμα."

Σύμφωνα με την DGA, η βελτίωση της συνδεσιμότητας του Rafale και των συναφών δικτύων μεθόδων απασχόλησης, τόσο σε εθνικό όσο και σε συμμαχικό πλαίσιο, είναι ο πρωταρχικός στόχος του προτύπου F4. 

Το νέο πρότυπο, θα είναι το πρώτο βήμα, προς τις δικτυακές δυνατότητες πολλαπλών πλατφορμών του μελλοντικού Système de Combat Aérien Futur (SCAF).

Όσον αφορά τη διαθεσιμότητα, το Rafale F4 θα περιλαμβάνει ένα νέο Σύστημα Πρόγνωσης και Διαγνωστικής Βοήθειας, το οποίο εισάγει δυνατότητες πρόβλεψης συντήρησης και μια νέα μονάδα ελέγχου κινητήρα, ενώ άλλες προγραμματισμένες λειτουργίες βελτιστοποίησης συντήρησης, θα περιλαμβάνουν λύσεις βασισμένες σε Big Data και τεχνητή νοημοσύνη.

Το πρότυπο F4 θα περιλαμβάνει αναβαθμίσεις υφιστάμενων δυνατοτήτων, όπως το ραντάρ Thales RBE2 Active Electronically Scanned Array (AESA), το Spectra (εξοπλισμός αυτοπροστασίας που αντιμετωπίζει τις απειλές), ηλεκτρονικό σύστημα πολέμου, το OSF IRST, το pod στόχευσης Thales Talios, το pod αναγνώρισης Reco NG και τη σουίτα επικοινωνίας.

Ωστόσο, θα υπάρχουν επίσης σημαντικές νέες δυνατότητες, όπως το Thales Scorpion Helmet Mounted Display (HMD), το MICA NG (Next-Generation) αέρος - αέρος πυραύλους και η νέα παραλλαγή 1000 kg του Safran AASM (Armement Air-Sol) Modulaire) και το πύραυλο ακριβείας "Hammer" (PGM).

Το HMD είναι μια πολυαναμενόμενη ικανότητα για το Rafale.

Αρχικά, το Sagem Gerfaut HMD, επελέγη στις αρχές της δεκαετίας του 2000 για να εξοπλίσει το Rafale, ωστόσο το πρόγραμμα αργότερα εγκαταλείφθηκε.

Σύμφωνα με αναφορές, το Κατάρ και η Ινδία, ζήτησαν HMD στα αεροσκάφη τους, οπότε το Elbit Targo II ενσωματώθηκε στο Rafale.

Η Γαλλία, ωστόσο, επέλεξε να ενσωματώσει το Scorpion, με μια πρώτη δοκιμαστική εκστρατεία που πραγματοποιήθηκε στο Cazaux τον Μάρτιο του 2021, πριν από δοκιμές συμβατότητας με αλεξίπτωτο για να επαληθευτεί ότι το νέο κράνος είναι ασφαλές για τον πιλότο σε περίπτωση εκτόξευσης.

Το MBDA MICA (Missile d'interception, de battle et d'autodéfense, “interception, battle and self-defense πυραύλων”) NG, θα είναι ο διάδοχος του τρέχοντος MICA που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί από το Rafale, με τη σταδιακή κατάργηση των παλαιότερων πυραύλων και πιστοποίηση της επιχειρησιακής ικανότητας, του νεότερου αναμενόμενου γύρω στο 2030.

«Όπως και ο τρέχων πύραυλος MICA, το MICA NG, θα αναπτυχθεί σε δύο εκδόσεις: υπέρυθρες και ηλεκτρομαγνητικές αναζητήσεις. 

Θα χρησιμοποιήσει, τη διεπαφή και τα μηχανικά χαρακτηριστικά του τρέχοντος Mica, προκειμένου να διευκολύνει την ένταξή του στο Rafale.

Το MICA NG θα χρησιμοποιηθεί παράλληλα με το Meteor BVRAAM (Πέρα από τον πύραυλο Air-to-Air Visual Range).

Όσο για τα 1000 kg AASM, η νέα παραλλαγή θα προβλέπει το κιτ AASM να εφαρμόζεται στην κεφαλή του διεισδυτή BLU109 ή στο πρότυπο Mk-84, σύμφωνα με τις ανάγκες της αποστολής. 

Οι πρώτες δοκιμές διαχωρισμού, πραγματοποιήθηκαν τον Δεκέμβριο του 2020, στο κέντρο δοκιμών πτήσης DGA στο Cazaux.

 Η νέα παραλλαγή AASM, θα έχει επίσης ένα ειδικό κιτ αύξησης εμβέλειας, για να επεκτείνει το όριο πυροβολισμού του και αναμένεται να πιστοποιηθεί έως το 2022.

Το Rafale, θα μπορεί να μεταφέρει έως και τρεις από αυτές τις βόμβες, εκ των οποίων μία κάτω από την άτρακτο και δύο κάτω από τα φτερά, παρόμοια με το ήδη πιστοποιημένο GBU-24 Paveway III.

Το πρότυπο Rafale F4 θα τοποθετηθεί σε δύο στάδια, το 2022 και το 2024, προκειμένου να τεθούν σε λειτουργία, οι νέες δυνατότητες μόλις πιστοποιηθούν. 

Η επόμενη δοκιμαστική εκστρατεία, (πάλι στο DGA Flight Test Center στο Istres), θα αξιολογήσει τις δυνατότητες του F4-1, κατά τη διάρκεια αποστολών από το έδαφος στο έδαφος.

Τα νέα για τις δοκιμές Rafale F4, έρχονται τις ίδιες μέρες από τις πρώτες φωτογραφίες, του πρώτου ελληνικού Rafale και την παραγγελία από την Κροατία.

Η Ελλάδα ανακοίνωσε πέρυσι την απόκτηση 18 Rafale F3-R , εκ των οποίων ορισμένα θα είναι νεόκτιστα, ενώ η πλειονότητα θα είναι μεταχειρισμένα αεροσκάφη από τη Γαλλική Πολεμική Αεροπορία, για να αντικαταστήσει το παλαιότερο Mirage 2000 που βρίσκεται σε υπηρεσία στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.

 Η Κροατική Πολεμική Αεροπορία, θα αποκτήσει 12 Rafale F3-R, αυτή τη φορά όλα τα μεταχειρισμένα αεροσκάφη, για να αντικαταστήσει τα 12 MiG-21bis που βρίσκονται σε υπηρεσία, αλλά οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη και δεν έχει αποκαλυφθεί ημερομηνία παράδοσης.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ