Ακόμα πιο κοντά έρχονται Ελλάδα και Αίγυπτος καθώς το υπο γαλλική σημαία σκάφος τοποθέτησης καλωδίων ILE DE BREHAT τοποθετεί υποθαλασσια καλώδιa αυτές τις ημέρες μεταξύ των δύο χωρών.
Η περιοχή έχει δεσμευτεί από την Αίγυπτο και γνωστοποιηθεί και με σχετική NAVTEX της Κυπριακής Δημοκρατίας και συγκεκριμένα την NW178/23.
Οι άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί το πλοίο είναι δεσμευμένοι από τις 25 Μαΐου έως τις 20 Ιουνίου και θεωρητικά είναι αρκετά νοτιότερα από τις περιοχές που διεκδικούν οι Τούρκοι οπότε δεν αναμένεται παρενόχλησή του όπως στην περίπτωση του Nautical Geo.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι εργασίες του γαλλικού πλοίου έχουν να κάνουν με την τοποθέτηση τηλεπικοινωνιακού καλωδίου που θα διασυνδέσει τις περισσότερες χώρες στα παράλια της Αφρικής. Έχει να κάνει με νέα έργα διεθνών τηλεπικοινωνιακών υποδομών που θα αυξήσουν τη διασυνδεσιμότητα ανάμεσα στην Ελλάδα και την Αίγυπτο, και έχουν σχεδιαστεί από κοινού από τον όμιλο του ΑΔΜΗΕ και την Telecom Egypt.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η Ελλάδα εξελίσσεται σε ισχυρό κόμβο μεταφοράς δεδομένων ανάμεσα στην Ευρώπη, την Αφρική και την Ασία, με την Grid Telecom να παίζει βασικό ρόλο.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η πόντιση του υποθαλάσσιου τηλεπικοινωνιακού καλωδίου από το γαλλικό πλοίο ILE DE BREHAT που ειδικεύεται σε αυτές τις εργασίες.
Ο ΑΔΜΗΕ και η Telecom Egypt έχουν ήδη υπογράψει μέσω της θυγατρικής του Grid Telecom, σημαντική στρατηγική συνεργασία για την τηλεπικοινωνιακή διασύνδεση Ελλάδας – Αιγύπτου, με τη διακλάδωση του 2AFRICA, του μεγαλύτερου υποθαλάσσιου συστήματος οπτικών ινών στον κόσμο που θα συνδέσει την Αφρικανική ήπειρο με τη Ελλάδα, περνώντας όπως είναι λίγο πολύ φυσικό μέσω της Κρήτης, όπου καλώς εχόντων των πραγμάτων αναμένεται μέχρι το καλοκαίρι του 2024 το καλώδιο να φτάσει στα νότιά της.
Το συνολικό μήκος του υποθαλάσσιου καλωδιακού συστήματος της Αφρικής 2AFRICA θα ξεπερνά τα 45.000 χλμ. και η διακλάδωσή του προς την Ελλάδα θα διασυνδέσει την Κρήτη ανατολικά με το Πορτ Σάιντ στην Αίγυπτο και δυτικά με τη Γένοβα στην Ιταλία και τη Μασσαλία στη Γαλλία.
Το νέο σύστημα θα εξυπηρετήσει αποτελεσματικά την αυξανόμενη κίνηση δεδομένων μεταξύ τριών ηπείρων στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, καθώς θα αποτελέσει τη συντομότερη διαδρομή με τη χαμηλότερη υστέρηση μεταφοράς δεδομένων μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας που θα επεκτείνεται νότια προς την Αραβική Χερσόνησο και άλλους σημαντικούς προορισμούς στην Ασία και την Αφρική και βόρεια προς τα Βαλκάνια, την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη.