Ενέργεια
Ενημερώθηκε στις:

Στην τελική φάση οι έρευνες σε Ιόνιο και Κρήτη- Εν αναμονή έκθεσης βιωσιμότητας για τον αγωγό East Med

Σε τελική φάση είναι οι τρισδιάστατες έρευνες σε Ιόνιο και Κρήτη οι οποίες είναι σίγουρο ότι θα φέρουν σπουδαία νέα για την χώρα μας και τις προοπτικές για τα επόμενα 30 χρόνια.

Συγκεκριμένα έχουμε NAVTEX από τον σταθμό της Κέρκυρας για τη διέλευση του πλοίου Ramform hyperion με έναρξη ισχύος στις 12 Δεκεμβρίου 2022.

Αυτές αφορούν έκταση 2370 km2 και για το Ιόνιο βρίσκονται κοντά στην ολοκλήρωση. Θα ακολουθήσουν τρισδιάστατες έρευνες στο τεμάχιο 10, που είναι υπό την εποπτεία των    ΕΛΠΕ.

Πρόκειται για κοσμογονικές εξελίξεις ειδικά αν πάρουμε ως οδηγό το τι δεν έχει υλοποιηθεί στην χώρα μας, εδώ και 10 τουλάχιστον χρόνια στα οποία η Ελλάδα βίωνε μια τεράστια οικονομική κρίση.

Ο αγωγός East Med-ο Ισραηλινός Πρέσβης και η βιωσιμότητα του έργου

Ενώ ζούμε μια τρομερή περίοδο ενεργειακής κατάρρευσης, που όμοια της δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ στην Ευρώπη, αναζητούνται εναγωνίως λύσεις για την ΕΕ, οι οποίες φυσικά αποκλείουν την Ρωσία.

Μιλάμε για τον γνωστό αγωγό East Med, η βιωσιμότητα του οποίου εξετάζεται σύμφωνα και με τον Ισραηλινό πρέσβη.

Το φυσικό αέριο θα είναι διαπιστωμένα το καύσιμο των επόμενων 50 χρόνων σε συνδυασμό με τις ανανεώσιμες πηγές,  για τις οποίες απαιτούνται τρομερά εξελιγμένα συστήματα για να μπορούν να δίνουν την απαιτούμενη ποσότητα ενέργειας που απαιτούν οι χώρες στην ΕΕ.

Σε αυτό το πλαίσιο, το έργο του East Med κερδίζει συνεχώς έδαφος, αλλά απαιτούνται και σοβαρά ακόμη έως την αρχή της κατασκευής του ή όχι.

Προς το παρόν δεν έχουν παρθεί οι τελικές αποφάσεις για την έναρξη υλοποίησης του έργου, αλλά όσον αφορά την χώρα μας, τα διαδικαστικά προχωρούν.

Σύμφωνα με τον ελληνικό τύπο ”τρεις περιφέρειες της χώρας από τις οποίες θα διέρχεται ο αγωγός, ολοκλήρωσαν τη δημόσια διαβούλευση σχετικά με τις περιβαλλοντικές μελέτες του έργου.

Μιλάμε για τις περιφέρειες Ηπείρου και Κρήτης, οι οποίες αποδέχθηκαν την κατασκευή του έργου με μικρούς αστερίσκους, που αφορούν περιβαλλοντικούς όρους. Αναμένουμε και την περιφέρεια Πελοποννήσου, να ακολουθήσει την όλη διαδικασία.

Δηλώσεις Ισραηλινού πρέσβη για τον αγωγό East Med

Μιλώντας στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ο Νόαμ Κατζ ανέφερε σε ερώτηση για τον EastMed:

“Σε κυβερνητικό επίπεδο, Ισραήλ, Ελλάδα, Κύπρος δεσμευόμαστε πλήρως και δεν έχουμε αποστεί ούτε εκατοστό από τη δέσμευσή μας.

Όσον αφορά τον EastMed, είναι κάτι που πρέπει να εξερευνήσουν αυτοί που θα εκτελέσουν το έργο. Και εδώ πάμε στον ιδιωτικό τομέα. Πρέπει να σκεφτούν τη βιωσιμότητα του έργου. Στο μεταξύ, πρέπει να σκεφτούμε τις επείγουσες ανάγκες τού σήμερα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

 κρίση έκοψε περίπου 140 bcm από την παροχή φυσικού αερίου στην Ευρώπη και πρέπει να βρεθεί εναλλακτική λύση. Με αυτόν τον τρόπο, το Ισραήλ ήδη παίζει ρόλο. Εχουμε αρχίσει να παράγουμε περισσότερο από τα δικά μας κοιτάσματα και το εξάγουμε. Ο μόνος τρόπος για να εξαχθεί σήμερα από το Ισραήλ είναι μέσω της Αιγύπτου.

Με τη μορφή LNG. Μπορούμε με αυτή την υποδομή να προμηθεύουμε περισσότερη ενέργεια την Αίγυπτο και την Ιορδανία και από εκεί την Ευρώπη. Ομως αυτή είναι απλώς μια βραχυπρόθεσμη λύση. Είναι μόνο ένα μέρος αυτού που χρειάζεται η Ευρώπη. Εξάγουμε συνολικά μόνο 10 bcm. Από αυτά τα 10 bcm, κάποια πηγαίνουν στην εσωτερική χρήση της Αιγύπτου και της Ιορδανίας”.

Πρόκειται για μία απάντηση που είναι αινιγματική αφού ο ίδιος μας παραπέμπει ουσιαστικά στην έκθεση βιωσιμότητας του έργου από τις εταιρείες που θα αναλάβουν το έργο.

Ουσιαστικά για τον ίδιο και πολλούς άλλους, πιο συμφέρουσα είναι η συνεργασία με την Αίγυπτο και η μετατροπή του ισραηλινού φυσικού αερίου σε LNG στην Αίγυπτο, η οποία όμως δεν μπορεί να δίνει τις απαιτούμενες ποσότητες στην ΕΕ.

Οι εκτιμήσεις πολλών σε συνδυασμό με τις τουρκικές πιέσεις και την στάση των ΗΠΑ, δεν δίνουν μεγάλη ώθηση σε ένα έργο που θα έλυνε μια και καλή το ενεργειακό πρόβλημα της Ευρώπης.

Οι αρνητικοί παράγοντες που επιδρούν σε όλο αυτό το σχέδιο ήταν πολλοί από την αρχή, αλλά ο πόλεμος στην Ουκρανία άλλαξε τα δεδομένα μια και καλή. Εκτιμάται ότι ο αγωγός πρέπει και θα γίνει τελικά, αφού θα είναι ο μοναδικός αξιόπιστος τρόπος εφοδιασμού με φυσικό αέριο της Ευρώπης για τα επόμενα 50 χρόνια.         

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ