Ελληνοτουρκικά

Κόλαφος για την Τουρκία με NAVTEX από την Ελλάδα σε χώρο Αιγυπτιακής δικαιοδοσίας μετά από αίτημα του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας

Η Άγκυρα προχώρησε τις τελευταίες ημέρες σε μια ομοβροντία οδηγιών προς ναυτιλομένους και ιπταμένους, NAVTEX και ΝΟΤΑΜ δηλαδή με τις οποίες αμφισβήτησε την ελληνική δικαιοδοσία και παράλληλα έθεσε και πάλι θέμα αποστρατικοποίησης των νησιών του ανατολικού Αιγαίου.

Ειδικά η NAVTEX που εξέδωσε η Άγκυρα αμφισβητώντας την δικαιοδοσία της Ελλάδας να δεσμεύει περιοχές νοτιοανατολικά της Καρπάθου, τράβηξε την προσοχή της κοινής γνώμης καθώς η Τουρκία ισχυριζόμενη ότι ο χώρος ανατολικά της Καρπάθου, Κρήτης και της Ρόδου και νοτίως του Καστελορίζου είναι δικής της δικαιοδοσίας, επιχειρεί εμμέσως να κατοχυρώσει δικαιώματα, «διασφαλίζοντας» με αυτό τον τρόπο ακόμα και το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο.

Η Τουρκία μάλιστα στην προκειμένη περίπτωση με την αντιNAVTEX 0177/24 εκτός του ότι αμφισβήτησε την ελληνική δικαιοδοσία, νοτιοανατολικά της Καρπάθου τονίζοντας ότι η δικαιοδοσία ανήκει στον υδρογραφικό σταθμό της Αττάλειας, μετέδωσε εκ νέου της συντεταγμένες σε μια προσπάθεια να εντυπωθεί στον IMO (Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας) και στον Ισπανό συντονιστή Navtex (NAVAREA III) περιοχής Μεσογείου και Μαύρης Θάλασσας, ότι χάριν σε αυτή διασφαλίζεται η ασφάλεια πλεύσης των ναυτιλομένων.

Δυστυχώς για την Άγκυρα και ευτυχώς για εμάς όμως δεν τίθεται θέμα φερεγγυότητας των ελληνικών υπηρεσιών και ειδικά της υδρογραφικής υπηρεσίας και φυσικά ούτε της έκτασης και του χώρου που αυτή έχει δικαιοδοσία να εκδίδει NAVTEX και να δεσμεύει περιοχές, καθώς αυτός ο χώρος σύμφωνα με τις διεθνείς συνθήκες ταυτίζεται με τον χώρο ευθύνης του ΓΕΕΘΑ και επί της ουσίας και με το FIR Αθηνών.

Προς επίρρωσή αυτής της πραγματικότητας, όσο και αν αυτό δεν βολεύει την αναθεωρητική λογική της Άγκυρας, ήρθαν όχι μία αλλά τρεις (!) οδηγίες προς ναυτιλομένους (NAVTEX) τις οποίες εξέδωσε ο υδρογραφικός σταθμός του Ηρακλείου, στον χώρο ευθύνης της Αιγύπτου, μετά από αίτημα του Ισπανού συντονιστή Navtex (NAVAREA III) περιοχής Μεσογείου και Μαύρης Θάλασσας, που υπάγεται στην ΙΜΟ, τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας.

Το αίτημα απηύθυνε ο συντονιστής των NAVTEX προς την Ελλάδα και όχι την Τουρκία (σ.σ όσο και αν θα το ήθελε μετά και το ταξίδι Ερντογάν στην Αίγυπτο) ή άλλη γειτονική χώρα λόγω ΜΗ λειτουργίας του Αιγυπτιακού υδρογραφικού σταθμού της Αλεξάνδρειας και ανυπαρξίας του Λιβυκού στην Σύρτη. Και οι τρείς αυτές NAVTEX είναι κανονικά στο χώρο ευθύνης του υδρογραφικού σταθμού Αλεξάνδρειας.

Η πρώτη NAVTEX με αριθμό ZCZC HA38 εκδόθηκε από την Ελλάδα στις 20 Δεκεμβρίου 2023 και αφορά σεισμικές έρευνες του ερευνητικού σκάφους M/V RAMFORM HYPERION από τις 20 Δεκεμβρίου μέχρι νεωτέρας, η  δεύτερη με αριθμό ZCZC HA64 εκδόθηκε στις 29 Δεκεμβρίου 2023 μέχρι νεωτέρας για σεισμικές έρευνες του ερευνητικού σκάφους M/V RAMFORM TITAN και η Τρίτη με αριθμό ZCZC HA23 εκδόθηκε στις 9 Φεβρουαρίου 2024 για επισκευή υποβρύχιου καλωδίου που θα διενεργούσε το σκάφος SOPHIE GERMAIN από τις 12 έως τις 22 Φεβρουαρίου 2024.  

Αν αυτό δεν είναι αναγνώριση του φερέγγυου ρόλου που επιτελεί η Ελλάδα στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, τι άλλο μπορεί να είναι και φυσικά για να το δεχτεί αυτό η Αίγυπτος δείχνει και ποιον εμπιστεύεται περισσότερο το Κάιρο στην περιοχή και ξέρει πως δεν θα υπάρξει απόπειρα ή έστω υπόνοια υφαρπαγής χώρων δικαιοδοσίας…

GALLERY

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμικό Ναυτικό 0

Το Ιράν ετοιμάζει εμπλουτισμό ουρανίου; Oμάδα μάχης του αεροπλανοφόρου Ντε Γκώλ αποπλέει για την Α. Μεσόγειο και με ελληνική συμμετοχή

Αυτό αναφέρουν γαλλικά ΜΜΕ-Το ΝΑΤΟ ενεργοποιεί στόλο Πολεμικών πλοίων με επίκεντρο έναν άγριο πόλεμο Ιράν και Ισραήλ