Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

“Όνειρο ήταν και πάει” …Altay: Το εθνικό τανκ της Τουρκίας δεν μπορεί να παραχθεί επειδή δεν υπάρχει κινητήρας

Αποκαλύφθηκε για άλλη μια φορά ότι δεν έχει σημειωθεί πρόοδος στην παραγωγή του άρματος μάχης Altay, γνωστού ως αυτόχθονα άρμα μάχης της Τουρκίας, κατά τη συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής επιτροπής την περασμένη εβδομάδα, στην οποία συζητήθηκαν οι οικονομικές εκθέσεις κρατικών εταιρειών.

Ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Μουχσίν Ντερέ, ο οποίος συμμετείχε στη σύνοδο που αφορούσε την κρατική επιχείρηση Στρατιωτικών Εργοστασίων και Ναυπηγείων (ASFAT), απάντησε σε ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης που επέκριναν την κυβέρνηση για την καθυστέρηση.

Σύμφωνα με την nordicmonitor, κατηγορώντας τους Γερμανούς, ο Dere ισχυρίστηκε ότι η γερμανική εταιρεία που είχε προμηθεύσει το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας για ένα πρωτότυπο που είχε παραχθεί στο παρελθόν από την ιδιωτική εταιρεία Otokar, σταμάτησε να το προμηθεύει όταν το έργο έφτασε στο στάδιο της μαζικής παραγωγής.

Σημειώνοντας ότι συνεχίζονται οι προσπάθειες για την παραγωγή τοπικού συστήματος κινητήρα και μετάδοσης στην Τουρκία, ο αναπληρωτής υπουργός δήλωσε ότι διαπραγματεύονται και για την αγορά του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας από τη Νότια Κορέα. Δηλώνοντας ότι υπάρχουν διαπραγματεύσεις και στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο Dere είπε, «Ωστόσο, αυτή τη στιγμή δεν έχουμε κινητήρα και σύστημα μετάδοσης. Αυτός είναι ο λόγος που δεν υπάρχει τανκ».

Ωστόσο, δήλωσε ότι το πρωτότυπο δεύτερης γενιάς Altay κατασκευάστηκε σε ένα εργοστάσιο δεξαμενών και παλετών στη Sakarya, με το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας που είχε αγοραστεί προηγουμένως από τη Γερμανία, προσθέτοντας ότι πέρασε με επιτυχία τις δοκιμές απόδοσης. Με άλλα λόγια, το εθνικό τανκ δεν έχει κανένα έλλειμμα πέρα ​​από τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης.

Η Τουρκία ανακοίνωσε πέρυσι ότι, είχε ξεκινήσει να κατασκευάζει έναν κινητήρα  1.500 ίππων. Ωστόσο, οι ειδικοί τονίζουν ότι για να επιτευχθεί η μεταφορά της ισχύος του κινητήρα στο ρεζερβουάρ, θα χρειαστεί πολύς χρόνος.

Η BMC, ο κύριος ανάδοχος του έργου, βρίσκεται επί του παρόντος σε συνομιλίες με την κορεάτικη εταιρεία κατασκευής κινητήρων Hyundai Doosan Infracore και την S&T Dynamics, η οποία παράγει αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.  

Τον Μάιο, ο İsmail Demir, επικεφαλής της Προεδρίας της Αμυντικής Βιομηχανίας, δήλωσε ότι οι δοκιμές του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας που προμηθεύτηκε από την Κορέα για το έργο Altay συνεχίζονταν. Είπε στα τουρκικά μέσα ενημέρωσης ότι, εάν οι δοκιμές είναι επιτυχείς, θα ξεκινήσει η μαζική παραγωγή. Ωστόσο, είπε ότι ο απώτερος στόχος είναι να τοποθετηθεί το εγχώριο αντίστοιχο στο τανκ.

Στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες δηλώνουν ότι η Τουρκία, μπορεί να ξεκινήσει μαζική παραγωγή αφού λύσει αυτό το πρόβλημα, αλλά οι αβεβαιότητες που βιώνει η BMC, η έλλειψη μετρητών και οι ισχυρισμοί για διαφθορά δυσκολεύουν την επίτευξη αυτού του στόχου.

Το 2017 ο Τούρκος Πρόεδρος  Ερντογάν, απέρριψε μια προσφορά από την Otokar, η οποία είχε ήδη δημιουργήσει ένα πρωτότυπο και ήταν έτοιμη για μαζική παραγωγή. Παρόλα αυτά, συνήψε σύμβαση με μια άλλη εταιρεία που ανήκε σε επιχειρηματία του στενού του κύκλου, προκαλώντας μεγάλη διαμάχη.

Δεν ήταν μυστικό ότι υπήρξαν σοβαρές καθυστερήσεις στο έργο, λόγω του αδήλωτου εμπάργκο της γερμανικής κυβέρνησης που ξεκίνησε ως αντίδραση, στις στρατιωτικές επεμβάσεις της Τουρκίας στη Συρία τα τελευταία χρόνια. Ενώ η τουρκική κυβέρνηση επιδόθηκε σε έντονη διπλωματία για να πείσει τους Γερμανούς, ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις με κορεατικές εταιρείες ως εναλλακτική λύση. Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Χουλουσί Ακάρ, διευκρίνισε τον Δεκέμβριο ότι η γερμανική εταιρεία Rheinmetall δεν θα λάβει μέρος στο έργο.

Ο Akar υποστήριξε ότι η καλύτερη λύση για το έργο ήταν η χρήση γερμανικής τεχνολογίας, μετά από συνάντηση με την υπουργό Άμυνας της Γερμανίας Annegret Kramp Karrenbauer, τον Φεβρουάριο του 2021 στο Βερολίνο. «Το Altay αναπτύχθηκε με βάση έναν γερμανικό κινητήρα. Η εύρεση εναλλακτικού κινητήρα από άλλη χώρα και η ενσωμάτωσή του στο ρεζερβουάρ δεν είναι απλή υπόθεση. Ο σχεδιασμός της δεξαμενής πρέπει να αλλάξει. Ως εκ τούτου, η καταλληλότερη λύση θα ήταν η προμήθεια του γερμανικού συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας», δήλωσε.

Σύμφωνα με τη συμφωνία Altay το 2018, το πρώτο άρμα αναμενόταν να βγει από τη γραμμή συναρμολόγησης εντός 18 μηνών και να παραδοθεί στις τουρκικές χερσαίες δυνάμεις από την BMC. Η σύμβαση περιελάμβανε μαζική παραγωγή και υλικοτεχνική υποστήριξη κύκλου ζωής για 250 μονάδες. Μετά την υπογραφή του σχεδίου Altay με την BMC το 2018, η κυβέρνηση κατηγορήθηκε από ομάδες της αντιπολίτευσης ότι ευνοούσε μια τουρκοκαταριανή κοινοπραξία, που ανήκει στον Τούρκο επιχειρηματία Ethem Sancak, πρώην μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου του κυβερνώντος Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) και την οικογένεια Öztürk, μακρινούς συγγενείς του Προέδρου Ερντογάν, καθώς και το Κατάρ. Το 49,9% των μετοχών της BMC ανήκει στο Κατάρ, ενώ η Sancak κατέχει το 25% και η οικογένεια Öztürk κατέχει το 25,1%.

Το έργο Altay είναι το πρώτο κύριο πρόγραμμα ανάπτυξης αρμάτων μάχης της Τουρκίας, το οποίο περιλαμβάνει ηλεκτρονικά συστήματα διοίκησης και ελέγχου, πυροβόλο 120 χιλιοστών και πανοπλία, τα οποία θα κατασκευαστούν από Τούρκους αμυντικούς εργολάβους. Το έργο Altay έχει πληγεί από κρίσιμα τεχνολογικά προβλήματα, που έχουν επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα παραγωγής του.

Ο Πρόεδρος Ερντογάν, έχει ανακοινώσει πολλές φορές ότι η μαζική παραγωγή του τανκ Altay θα ξεκινήσει σύντομα, επισημαίνοντας διάφορες ημερομηνίες. Επισκεπτόμενος το εργοστάσιο της BMC στις 2 Ιουλίου 2021, ο Ερντογάν  είπε  ότι, μίλησε με τους μηχανικούς λογισμικού και έλαβε μια υπόσχεση από αυτούς ότι η παραγωγή θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2023. Ωστόσο, ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι τα προβλήματα με το ρεζερβουάρ και όχι το λογισμικό. 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ