Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Το Βερολίνο στέλνει τα υποβρύχια στην Άγκυρα

Οι Γερμανοί με έμμεσο τρόπο δίνουν το ''οκ'' στον Ερντογάν να συνεχίσει τις προκλήσεις του σε Αιγαίο & Α. Μεσόγειο. Η Αθήνα για άλλη μία φορά μένει ξεκρέμαστη και οι δήθεν σύμμαχοι της χώρας μας σώζουν την Τουρκία και την βοηθάνε ώστε να δημιουργήσει τετελεσμένα. 

Το πάγιο αίτημα των Αθηνών για εμπάργκο όπλων στην Τουρκία σχολίασε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών της Γερμανίας. 

Απαντώντας στο ερώτημα του Οpen σημείωσε ότι «η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ακολουθεί μία περιοριστική και υπεύθυνη πολιτική εξαγωγής αμυντικού εξοπλισμού. Για το λόγο αυτό προτού παρθεί οποιαδήποτε απόφαση και δοθεί άδεια, σε κάθε περίπτωση λαμβάνονται υπόψη τα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής και πολιτικής ασφαλείας. Σύμφωνα με το Υπουργείο Εξωτερικών οι αριθμοί αδειών προς την Τουρκία βρίσκονται σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Δεν έχει δοθεί καμία άδεια για κρίσιμους εξοπλισμούς θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από την Τουρκία στο πλαίσιο τοπικών στρατιωτικών επιχειρήσεων».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Παντελή βαλασόπουλου για το Οpen, στην απάντηση αυτή του Υπουργείου Εξωτερικών της Γερμανίας δεν γίνεται καμία αναφορά στο θέμα των υποβρυχίων, θέμα το οποίο έθιξε και ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών, Νίκος δένδιας στη συνέντευξή του στο POLITICO. Όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής του Open στο Βερολίνο, την Δευτέρα η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ έθεσε και πάλι το δίλημμα που θα αντιμετωπίσουν οι Ευρωπαίοι στη Σύνοδο Κορυφής. 

Με λίγα λόγια, το Βερολίνο θα στείλει έξι υποβρύχια ίδιου τύπου σαν το "Παπανικολής" στη Τουρκία.  

 

Οι συμφωνίες

 

Η σύμβαση ύψους 2,5 δισ. € για τα 6 υποβρύχια, ανατέθηκε το 2009 αλλά ενεργοποιήθηκε το 2011, επειδή τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο ελληνικό πρόγραμμα οδήγησαν σε εκτενείς αλλαγές των τουρκικών υποβρυχίων, τα οποία επιμηκύνθηκαν και είναι μεγαλύτερου εκτοπίσματος. Μάλιστα για την καθυστέρηση αυτή, είχε ζητηθεί από την γερμανική TKMS να πληρώσει πρόστιμο 100 εκατ. €.  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το πρώτο εξ αυτών των υποβρυχίων, το PIRI REIS (S330) καθελκύστηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2019 και πρόκειται να τεθεί σε υπηρεσία τον Απρίλιο του 2021, για να ακολουθήσουν από το 2022 τα υπόλοιπα, εντασσόμενα σε υπηρεσία, ένα ανά έτος. Απομένουν δηλαδή μερικοί μήνες μόνο μέχρι να καταστεί επιχειρησιακό το πρώτο υποβρύχιο Type 214TN. 

Είναι ερώτημα το κατά πόσο μπορεί μια απόφαση της γερμανικής κυβερνήσεως να ματαιώσει αυτή την προοπτική. Θεωρητικώς, υπάρχουν τρόποι, δεδομένου ότι για την ολοκλήρωση των συστημάτων και υποσυστημάτων, όπως και την τελική έγκριση καλής λειτουργίας, δίνουν γερμανικές εταιρείες. 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ