Στο ανελέητο χρηματιστήριο της διεθνούς διπλωματίας, οι αξίες, το διεθνές δίκαιο και οι συμμαχίες πουλώνται και αγοράζονται με το κιλό.
Η Ουάσιγκτον αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι η μόνη της πυξίδα είναι το στενό γεωστρατηγικό και βιομηχανικό της συμφέρον, αδιαφορώντας πλήρως για την απειλή που εκτρέφει στα ανατολικά μας σύνορα. Οι πρόσφατες δηλώσεις του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και του αντιπροέδρου Τζέι Ντι Βανς δεν αφήνουν περιθώρια για αυταπάτες και η πόρτα του αμερικανικού οπλοστασίου ανοίγει διάπλατα για την Τουρκία.
Οι ψευδαισθήσεις του εγχώριου συστήματος, που πίστευε ότι οι ΗΠΑ θα κρατούσαν την Άγκυρα μόνιμα στον πάγο λόγω των ρωσικών S-400, γκρεμίζονται. Το περιβόητο πρόγραμμα των υπερσύγχρονων μαχητικών F-35 ετοιμάζεται να υποδεχτεί ξανά την τουρκική αεροπορία.

Το θέατρο του Κογκρέσου και το νομικό «πλυντήριο»
Ο αντιπρόεδρος Τζέι Ντι Βανς ανέλαβε τον ρόλο του τεχνοκράτη-διεκπεραιωτή. Με περισσή ψυχραιμία, ανακοίνωσε ότι η αμερικανική κυβέρνηση περνάει από «στάδια ελέγχου» για να διαπιστώσει αν η Άγκυρα συμμορφώνεται πλέον με την αμερικανική νομοθεσία. Πρόκειται για το απόλυτο νομικό θέατρο.
Στην πραγματικότητα, το αμερικανικό κατεστημένο αναζητά το κατάλληλο νομικό παραθυράκι για να παρακάμψει τις κυρώσεις CAATSA. Όταν τα δισεκατομμύρια της αμυντικής βιομηχανίας πιέζουν και η γεωπολιτική σκακιέρα απαιτεί την παραμονή της Τουρκίας στο δυτικό μαντρί, οι «όροι» του Κογκρέσου προσαρμόζονται μαγικά.
Οι νόμοι γράφονται και σβήνονται ανάλογα με τα γεωστρατηγικά ανταλλάγματα.

Ο «καλός άνθρωπος» Ερντογάν και ο κίνδυνος για το Έθνος
Εκεί όμως που η κυνικότητα χτύπησε κόκκινο ήταν στις δηλώσεις του Ντόναλντ Τραμπ. Ο Αμερικανός πρόεδρος δεν δίστασε να αποθεώσει τον Ταγίπ Ερντογάν, χαρακτηρίζοντας τον «πολύ καλό άνθρωπο» που «τους έχει βοηθήσει πολύ».
Ποιον ακριβώς αποθεώνει ο Λευκός Οίκος; Τον ηγέτη που εργαλειοποιεί το Ισλάμ, που απειλεί καθημερινά με εισβολή στα ελληνικά νησιά, που εργαλειοποιεί ορδές λαθρομεταναστών για να εκβιάσει την Ευρώπη και που υβρίζει τον Χριστιανισμό μετατρέποντας ιστορικές εκκλησίες σε τζαμιά.
Αυτός είναι ο «σύμμαχος» που το ΝΑΤΟ σκοπεύει να κάνει «πολύ χαρούμενο» στην επόμενη Σύνοδο, μοιράζοντας δώρα με τη μορφή F-35 και κινητήρων F110. Οι Αμερικανοί βλέπουν απλώς έναν «ισχυρό στρατό» και μια «τεράστια αμυντική βιομηχανική βάση». Δεν βλέπουν τον νεοοθωμανικό επεκτατισμό, γιατί πολύ απλά δεν τους νοιάζει.
Η Ελλάδα βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με τη σκληρή αλήθεια. Κανένας ξένος προστάτης δεν πρόκειται να μας σώσει. Όσο εμείς επαναπαυόμαστε σε χειραψίες και διπλωματικά χαμόγελα, οι μεγάλες δυνάμεις εξοπλίζουν τον προαιώνιο εχθρό μας με όπλα αιχμής. Η εθνική μας επιβίωση δεν περνάει μέσα από τα γραφεία της Ουάσιγκτον, αλλά μέσα από τη δική μας ισχύ, τη βαθιά πίστη στις πατροπαράδοτες αξίες μας και την άτεγκτη βούληση του λαού να υπερασπιστεί τα ιερά και τα όσια της Πατρίδας.
Όλα τα άλλα είναι επικίνδυνα παραμύθια για αφελείς.