Τεχνολογία

Όταν κοιτάς από ψηλά! Jetpacks, ιπτάμενα αυτοκίνητα και drones ταξί: Το μέλλον των μεταφορών είναι στους ουρανούς

Το Πενταπόσταγμα έγραψε, ότι οι γαλλικές ειδικές δυνάμεις θα πειραματιστούν με μια έκδοση προσαρμοσμένη στις ανάγκες τους του "Flyboard Air".

Γνωστά από τα μέσα του περασμένου αιώνα, τα πρώτα έργα του λεγόμενου jetpacks και άλλα μεμονωμένα αεροσκάφη, αλλά μέχρι στιγμής αυτή η τεχνική δεν είχε μπει σε σειρά παραγωγής και δεν είχε βρει ευρεία εφαρμογή. Ωστόσο, νέα έργα αυτού του είδους εμφανίζονται με αξιοζήλευτη κανονικότητα και οι δημιουργοί τους προσπαθούν να βρουν υποστήριξη από τα στρατιωτικά τμήματα. 

 Ιδέες όπως  παραϊατρικοί με jetpacks,  συνοριακή αστυνομία με ιπτάμενα αυτοκίνητα και  εργαζόμενοι της πόλης που μετακινούνται με drone, όλα ακούγονται σαν επιστημονική φαντασία, αλλά αποτελούν μέρος μιας προηγμένης αγοράς αεροπορικής κινητικότητας (AAM) που αναμένεται να αξίζει όσο 17 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025.

Καθώς η αστικοποίηση προκαλεί συμφόρηση στους δρόμους της πόλης και η πρόοδος της τεχνολογίας επιτρέπει τα οχήματα που θεωρούνταν αδύνατα πριν από μόλις δεκαετίες, η χρήση του ουρανού για αεροσκάφη μικρής κλίμακας γίνεται όλο και πιο ελκυστική.

«Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε τις οδικές μεταφορές, η τρισδιάστατη κινητικότητα είναι πραγματικά σημαντική», είπε η Άννα Κομίνικ, διευθύντρια Ασίας-Ειρηνικού στη Wisk, σε συνέντευξη της στο συνέδριο Reuters Next.

Η Wisk, μονάδα της Boeing Co., δοκιμάζει το Cora, ένα αυτόνομο ηλεκτρικό αεροσκάφος που απογειώνεται και προσγειώνεται σαν ελικόπτερο, στη βάση του στο Tekapo της Νέας Ζηλανδίας, εδώ και τέσσερα χρόνια.

Η Wisk βρίσκεται σε επαφή με ρυθμιστικές αρχές, συμπεριλαμβανομένης της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας των ΗΠΑ, για να λάβει έγκριση για δημόσια χρήση του αεροπορικού ταξί, το οποίο μπορεί να μεταφέρει δύο επιβάτες έως και 100 χιλιόμετρα (62 μίλια) με ταχύτητες έως και 150 km/h (93 mph).

«Το εξήντα επτά τοις εκατό του παγκόσμιου πληθυσμού, θα είναι πόλεις μέχρι το 2030, έτσι ώστε οι επίγειες υποδομές να μην μπορούν να συμβαδίσουν και να είναι δαπανηρή η επισκευή», είπε η Kominik σε μια συζήτηση. 

Το PAL-V με έδρα την Ολλανδία, κρατά το ένα πόδι στο έδαφος ενώ βγαίνει στον αέρα. Το διθέσιο οδικό όχημα με γυροπλάνο Liberty, το οποίο έχει μέγιστη ταχύτητα 180 km/h και εμβέλεια πτήσης 400 km, έλαβε έγκριση για χρήση στους ευρωπαϊκούς δρόμους φέτος.

Η παράδοση στους πελάτες θα ξεκινήσει το 2023, αφού ολοκληρώσουν την απαιτούμενη εκπαίδευση, δήλωσε ο Robert Dingemanse, διευθύνων σύμβουλος της PAL-V International.

Πρόσθεσε ότι η PAL-V είχε παραγγελίες, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολών από 15 χώρες, με ζήτηση από 193 χώρες.

Η Kominik αρνήθηκε να θέσει ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε η Cora θα μετέφερε τους πρώτους επιβάτες της.

«Δεν περιμένουμε ότι θα είμαστε οι πρώτοι στην αγορά, περιμένουμε να είμαστε οι καλύτεροι», είπε.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΟΣ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Η προηγμένη αγορά αεροπορικής κινητικότητας, θα μπορούσε να αξίζει σχεδόν 17 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025 και 110 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2035, σύμφωνα με την Allied Market Research.

Η ίδια έκθεση, δείχνει ότι το πιλοτικό τμήμα θα κατέχει περισσότερα από τα τρία τέταρτα του μεριδίου αγοράς το 2025, αλλά το αυτόνομο τμήμα θα αναπτυχθεί ταχύτερα μεταξύ 2025 και 2035.

Ο Dingemanse είπε, ότι περίμενε ότι το Liberty θα χρησιμοποιηθεί για μια σειρά εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένης της παρατήρησης αγωγών, της αστυνόμευσης και των επιχειρήσεων υγείας σε απομακρυσμένες περιοχές.

Ομοίως, ο Ρίτσαρντ Μπράουνινγκ έχει ήδη κάνει δοκιμαστικές δοκιμές του Gravity jetpack του με στρατιώτες σε πολλές χώρες και προσωπικό αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Με 317 κιλά ώθησης, το τζετ μπορεί να μεταφέρει ένα άτομο για περίπου τέσσερα λεπτά. Η εταιρεία εργάζεται σε ενημερώσεις για την παράταση του χρόνου πτήσης και η Browning έχει δημιουργήσει ένα σύνολο δεδομένων για τη χρήση του jetpack σε 35 χώρες.

Η Kominik είπε, ότι η δημιουργία ενός «οικοσυστήματος» περιπτώσεων χρήσης ήταν κρίσιμη καθώς αναπτύσσεται η βιομηχανία και η τεχνολογία.

«Αυτό απαιτεί μια πολύ διαφορετική νοοτροπία από την κυβερνητική πολιτική, τις ρυθμιστικές αρχές και την κοινότητα», είπε. «Πρέπει να το δημιουργήσουμε αυτό, γιατί δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή».

Η Wisk με έδρα την Καλιφόρνια επέλεξε τη Νέα Ζηλανδία, επειδή ήταν μοναδική παγκοσμίως στο να επιτρέπει δοκιμές αυτόνομων αεροσκαφών "πέρα από την οπτική επαφή".

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΡOΝΟΙΟΥ

Οι Dingemanse και Kominik δήλωσαν, ότι η πανδημία βοήθησε και πλήγωσε τη βιομηχανία.

Οι πωλήσεις του PAL-V επιβραδύνθηκαν καθώς οι δοκιμές αυτοπροσώπως περιορίστηκαν, είπε ο Dingemanse, αλλά η κρίση έδωσε ώθηση στη βιομηχανία ιδιωτικών τζετ και ενίσχυσε την ανθρώπινη ανάγκη να συναντηθεί πρόσωπο με πρόσωπο.

«Με αυτή την έννοια, είναι ένα πλεονέκτημα για τη λύση μας, που είναι ο προσωπικός χώρος όταν ταξιδεύετε», είπε.

Η Kominik είπε ότι οι αυστηροί περιορισμοί στα σύνορα της Νέας Ζηλανδίας, εμπόδισαν την είσοδο κάποιου βασικού προσωπικού τους τελευταίους μήνες, αλλά επίσης ώθησαν το άνοιγμα ενός νέου χώρου δοκιμών στην Αυστραλία.

Ο Browning επιθυμεί να επιστρέψει στις δημόσιες διαδηλώσεις για να εμπνεύσει μια νέα γενιά: "Η προσγείωση ενός τζετ 1.000 ίππων ανάμεσα σε ένα σχολείο - με πρόσκληση φυσικά - είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να σταματήσετε τα παιδιά να κοιτάζουν ένα iPad για μια στιγμή", είπε.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ