Τεχνολογία

Οι Τούρκοι σε παροξυσμό: Το τουρκικό Drone Bayraktar έχει «αντιγραφεί» από Ισραήλ και ΗΑΕ

Το Μπαϊρακτάρ είναι δημοφιλές στην Τουρκία, ιδιαίτερα μετά την «επιτυχία» ως drone  στις συγκρούσεις με το PKK, καθώς και σε επιχειρήσεις στη Λιβύη και στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ. Ωστόσο,  τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη  βασίζονται σε ξένη τεχνολογία για ορισμένα από τα ζωτικά τους στοιχεία, όπως οπτικά συστήματα, κινητήρες και συστήματα καθοδήγησης για τους πυραύλους που εκτοξεύει.

Επειδή, λοιπόν, καναδικές και αμερικανικές εταιρίες αναστέλλουν την προμήθεια κινητήρων και αισθητήρων, ο Μπαϊρακτάρ και η ανταγωνίστρια τουρκική εταιρία ΤΑΙ συνομιλούν με τρίτες χώρες, όπως η Ουκρανία, για την προμήθεια των αναγκαίων υλικών. Αυτό βέβαια είναι πολύ πιο δύσκολο και επισφαλές από όσο ακούγεται. Η προσαρμογή άλλων κινητήρων σε ήδη υπάρχον αεροσκάφος αλλάζει όλα τα δεδομένα (αεροδυναμικά, δομικά, διασυνδέσεις, κέντρο βάρους, κλπ).

Οι Τούρκοι κατά καιρούς, κατηγορούν ανταγωνιστικές εταιρείες ότι την αντιγράφουν όπως έγινε πρόσφατα στο Dubai Airshow,που πραγματοποιήθηκε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Στο πλαίσιο του Dubai Airshow που πραγματοποιήθηκε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, πολλές νεοϊδρυθείσες αμυντικές εταιρείες που ανήκουν στα ΗΑΕ παρουσίασαν τα προϊόντα τους.

Η EDGE GROUP, η οποία ιδρύθηκε πριν από 2 χρόνια, είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην ανακάλυψη της αμυντικής βιομηχανίας των ΗΑΕ. Η Τουρκική εταιρεία επέστησε την προσοχή στο γεγονός, ότι το πρόσφατα αναπτυγμένο SİHA μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με το Bayraktar TB2.

«Η EDGE GROUP παρουσίασε το τακτικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα με το όνομα "Reach-S", το οποίο μοιάζει πολύ με το Bayraktar TB2, στο Dubai Airshow» λένε οι Τούρκοι. Το Reach-S S/UAV μπορεί να μεταφέρει 4 βόμβες τύπου MAM-L Desert Sting-16 που καθοδηγούνται με λέιζερ.

Ισχυρίζονται ότι από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, είναι πολύ κοντά στα πρώτα μοντέλα παραγωγής της Bayraktar TB2. Τα χαρακτηριστικά του "Reach-S" είναι 600 κιλά βάρος απογείωσης, 120 κιλά ωφέλιμο φορτίο, ταχύτητα  80 κόμβων, μέγιστο υψόμετρο 19.000 πόδια, χρόνος ομιλίας 24 ωρών, εμβέλεια επικοινωνίας LOS 200 χλμ, άνοιγμα φτερών 12 μέτρα, μήκος 5,5 μέτρα.

Οι Τούρκοι, θέλοντας να κρατήσουν ψηλά το γόητρο των δικών τους μη επανδρωμένων ιπτάμενων επιθετικών οχημάτων, υπενθύμισαν την αναφορά του  Ουκρανικού Κρατικού Ερευνητικού Ινστιτούτου Bayraktar , το οποίο ανέφερε για το TB2 ότι σε συνθήκες σύγχρονου πολέμου, η μαχητική του ικανότητα είναι εξαιρετική.

Το Ουκρανικό Κρατικό Ερευνητικό Ινστιτούτο ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα των δοκιμών του Bayraktar TB2, χρησιμοποίησε τις φράσεις "Η ικανότητα μάχης του TB2 είναι εξαιρετική".

«Στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν με τις ουκρανικές στρατιωτικές δυνάμεις, το τουρκικό SİHA υποβλήθηκε σε διαφορετικά σύγχρονα εμπόδια ηλεκτρονικού πολέμου. Οι δοκιμές  ήταν εξαιρετικά επιτυχημένες», ανέφεραν.

Πρέπει να αναφερθεί, ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Τουρκία κατηγορεί χώρες ότι την αντιγράφουν, αφού πέρυσι κατηγόρησαν ένα άλλο κράτος, το Ισραήλ. Το Ισραήλ είχε κατηγορηθεί ότι είχε υποκλέψει την τεχνολογία, για την κατασκευή  των μη επανδρωμένων αεροσκαφών UAV  Aerostar και Heron από τα Τουρκικά Bayraktar.

Εκτός από την κοινή εμφάνιση, τα drones έχουν έναν κινητήρα στροβιλοκινητήρα. Οι δυνατότητες ωφέλιμου φορτίου και αυτόνομης λειτουργίας των UAV είναι επίσης παρόμοιες. Τα τακτικά και τεχνικά χαρακτηριστικά των τουρκικών Bayraktar TB1 και Bayraktar TB2, βρίσκονται μεταξύ αυτών των ισραηλινών drones  Aerostar και IAI Heron.

Σύγκριση τεχνικών χαρακτηριστικών:

Το ανώτατο όριο εξυπηρέτησης των Bayraktar TB2, Aerostar και Heron είναι 27.000 πόδια, 18.000 πόδια και 32.000 πόδια αντίστοιχα. Το άνοιγμα των φτερών των τριών drones με την ίδια σειρά είναι 12 μέτρα, 6,5 μέτρα και 16,6 μέτρα.

Το Aerostar έχει τη μικρότερη αντοχή από την παρτίδα με 12 ώρες, ενώ το Heron μπορεί να αιωρείται στον αέρα για τη μεγαλύτερη περίοδο - 45 ώρες. Η αντοχή του Bayraktar όπως ισχυρίζεται ο κατασκευαστής Baykar είναι 24 ώρες. Το Heron έχει επίσης το μέγιστο βάρος απογείωσης 1.270 κιλά, ενώ αυτό των Aerostar και Bayraktar είναι 210 κιλά και 650 κιλά.

Η τυπική διαμόρφωση ωφέλιμου φορτίου του τουρκικού UAV, περιλαμβάνει μια ηλεκτρονική μονάδα κάμερας (EO), μια μονάδα κάμερας υπερύθρων (IR), έναν προσδιοριστή λέιζερ, έναν ανιχνευτή εύρους λέιζερ (LRF) και έναν δείκτη λέιζερ. Μπορεί να χρησιμοποιήσει πυρομαχικά MAM και MAM-L και πυραύλους UMTAS.

Το τυπικό ωφέλιμο φορτίο του Heron είναι διπλός (TV/IR) ή τριπλός αισθητήρας (TV/IR/laser rangefinder) κάτω από το IAI Tamam MOSP και το WIDEEYE Scan. Επιπλέον, μπορεί να διαθέτει ραντάρ θαλάσσιας επιτήρησης Elta EL/M-2055, SAR/GMTI ή EL/M-2022U σε μεγάλο κοιλιακό radome, ικανό για τροχιά πολλαπλών στόχων, ενώ έχει σάρωση έως και 32 στόχων.

Το Aerostar είναι εξοπλισμένο με μεγάλο χώρο ωφέλιμου φορτίου και μεταφέρει διάφορους τύπους ωφέλιμου φορτίου, συμπεριλαμβανομένων προηγμένων, σταθεροποιημένων αισθητήρων EO/IR, ονομασίας λέιζερ, ραντάρ συνθετικού διαφράγματος (SAR)\GMTI, διαφόρων ηλεκτρονικών αισθητήρων νοημοσύνης (COMINT, ELIINT) και άλλων προηγμένων ωφέλιμα φορτία. 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ